Hitta fröer
Är de någon som vet vart man kan hitta väldigt unika fröer? T.ex. frö till penningträd?
Fiska eller spring runt och leta :D
Jag hittade mitt pengaträd frö när jag fiskade och sen har jag hittat massa andra fina frön när jag gått runt och letat :D
Om du spelar Sunset Valley (tror jag att det heter) så kolla runt kyrkogården, där hittade jag mina frön ^.^
Man hittar ju mest saker om man skaffar samlarhjälparn (vad den nu heter) från life reward.
Jag har hittat rares, uncommon och special överallt men igår hittde jag mest vid science stället. :D
Jag hittar dom lite överallt, ^^ det finns i parken tex. :)

Hej!
Jag undrar också var man kan hitta fröer och andra trädgårdsrelaterade saker? Alltså i vilken/vilka butiker?
hur menar du med Trädgårdsrelaterade saker??
Fröer, stenar,meteoriter,konstiga insekter hittar du överallt i sims 3 världen.
Man kan faktiskt köpa en ost och plantera… och tomat och äpple tror jag också att man kan plantera, och det hittar man ju i snabbköpet. Annars så är det bara och gå omkring i staden och leta efter frön.
Det brukar finnas många frön i parken, men dom är oftast inte av så bra kvalité som man vill ha, så kolla runt kyrkogården så hittar du oftast speciella frön (unika) som du kan plantera.
Ett annat tips är att göra en liiiite taskig sak mot andra simmar är att gå omkring och kolla in i trädgårdar så kanske du kan hitta t ex. den unika plantan Eldfruktsbuske. Om du har tur så kan du skörda den, så har du VIPPS fått gratis frukt 8) Dock så kanske dom som bor i huset blir upprörda av att din sim snor saker från dom, så du kanske inte blir så uppskattad av andra simmar om du gör sådant.
Lite tips 8)
Lycka till!
/Maria ^u^

#6 Fröer, växter och annat man kan plantera/odla.
#7 Tack :)