Dödsfisk...
Alltså hej hallå hjälp mig innan jag får fel 

Jag försöka fånga Dödsfisk men det vill sig inte. Jag har den nya staden Riverside och jag har stått i typ 2 dagar i sträck och fiskat med hjälp av ett fusk.
Jag vet ju att ovanliga frön är ju bara att söka söka söka söka (tills man kräks frön typ) men hur är det med fisken?? =)
Och apporpå en annan sak jag inte fått grepp om. Jag har läst alla recept på matlagning som man kan men jag har öndå bara klarat av 93% enligt journalen. Hur kommer man upp i hundra? Hittar på egna?
Har du läst recepten från Kina, Egypten och Frankrike?
Nej jag har inte expansionpack så jag tycker inte att dom borde räknas med.
Dödsfisken kan man bara få om man fiskar på kyrkogården. Tror det är mellan 00:00 och 05:00 på natten=)
#4 åhå det var ny info för mig :D Ska försöka idag att få den. Tackar
I Riverside har jag aldrig hittat dödsfisken. Finns ju inget vatten på kyrkogården!
Jennie
Jag fångade nyss ett "dödsfrö" i den vanliga staden, i en liten sjö som heter klippeforsen tror jag :)
Jo mnen dödsfrö blir väl dödsblomme busken om jag minns rätt.
Jag tycvker Riverside i allmänhet är sämre att hitta grejer/fiskar/stenar på.
Jo, dödsfrö är dödsblommans frö. Dödsfisken tror jag inte ens finns i Riverside. Och av just den anledningen spelar jag nästan aldrig i Riverside
Jennie
Jag gick nu ifrån att aldrig få en dödsfisk till att få 3 stycken utan att ens använda bete :D
Nu måste jag bara fixa livsblomman och dödsblomman igen för dom lämnade jag kvar på gamla stället.
Jag använder aldrig bete när jag fiskar och har ändå fångat all fisk
Jennie
Jag har ännu inte fångat all fisk vilket stör mig massor :D
Har inte fångat all fisk för en sim sen jag skaffade expansionen, men i bara The Sims 3 har jag haft flera simmar som fångat all typ av fisk. Dock har jag väl fångat alla specialare på resmålen, men då inte fångat alla "hemma" än med mina simmar som fiskar mycket^^
Jennie

Vad jag har hittat för info så ska man ha en sk. Skalare som bete på fiskespöt när man fiskar efter dödsfisken.. :)
trevlig sida btw!
#13 prutt på dig som lyckats fiska alla sorter :)
Tihi
Räcker med att stå å fiska på kyrkogården på natten när man nått fiskenivå 10 så fångar man nästan garanterat dödsfisk- utan skalare på kroken
Jennie
Klockan är nu 00:43 på sims. Jag är på kurkogården för att fiska en dödsfisk… har bara ett problem… De går inte att klicka på vattnet!!!
Tips vad jag ska göra? Nån?!
Oj. Jag har aldrig varit med om att inte kunna fiska i vattnet på kyrkogården så jag vet inte vad som är felet.
Hm, måste va nån bugg för han kan plötsligt inte fiska i NÅTT vatten!!!=( Så nu får jag träna upp hans flickvän i fiske istället för med henne går de att klicka på alla vatten=( SKIT SPEL!=( Är de förresten någon som har märkt om de har börjat bugga mer sen senaste uppdateringen? För mej har det de! Hade i princip inga problem alls tidigare, men nu har jag fått flera olika buggar=/
Jag tycker det buggar lite här och där . Det störigaste är ju när det hänger sig eller något skiter sig totalt som det gjort för dig nu. Alla mina hus blev blåa rutor i riverside. Så jag radare sk*ten :D
Ja de är ju en sak jag måste klaga över med The Sims 3… Jag har aldrig vart med om så mycket buggar i ett spel förut…
Håller med dig Cecilia.