Saker du aldrig gjort (ts2)
Fick denna idee ifrån EAs eget forum
Vilka saker har ni aldrig gjort i TS2?
Jag har bla inte varit plantsim
Aldrig haft ett "topp företag" (heter det så?)
Haft kronofogden hemma hos mig

Jag har aldrig haft plantsim, varulv eller vampyrer
Jag har aldrig haft någon som varit plantsim, varulv, vampyr, alien eller häxa.
Jag har aldrig haft en familj som pågått i flera generationer, utan jag tröttnar alltid på mina familjer och gör nya.
Hmm, det är säkert mycket som jag inte gjort, då ska man bara komma på det..
#2 Säger detsamma, det är säkert mycket jag inte gjort! Hur får man simmarna att bli varulvar, plantsimmar, aliens och liknande? Antar att man behöver ha olika expansioner? Eller ja… Alien blir man väl om man kollar i ett teleskop förresten?

Mvh Stephanie 

#3 Varulv kan man bli i djurliv genom att bli vän med en varulv. När man sedan är vän med denna så ska den blita dig och då blir du oxå det. (tror aldrig jag har varit det, minns ej.)
Plantsim blir man i Året runt, tydligen om man sprayar överdrivet mycket på träden (har aldrig lyckats, började spela med plantsimen som redan finns.)
Alien vet jag faktiskt inte, har fuskat mig till dom i simPE
Jag har aldrig varit varulv, kommer inte på något annat 
Jag har aldrig varit varulv, plantism, häxa elr alien…

#3 så här blir man en alien: Man köper det bästa teleskopet, o så låter man simen titta i det på natten länge. Har man tur blir simen bortförd av ett UFO. När simen kommer tillbaka är denne gravid (det kan vara både en kille eller en tjej..!), och barnet som kommer sen är ett alienbarn :)
#7 Måste ändra lite, den KAN vara gravid. Har endast blivit bortförd 1 gång i ts2 och då vart jag inte gravid.

#8 okej. jag har blivit bortförd 2 ggr, och lyckats bli gravid båda gångerna… men då var det en kille.. hmmm, kanske bara killar blir gravida? :O
Tror tjejer kan bli också. Haha, jag har gjort aliens i "skapa en sim" xD
Jag har aldrig haft en varulv.
Jag har aldrig haft en plantsim.
Jag har aldrig spelat en sim så gammal att den där av ålder. xD
//Elin
#10 Jag har inte heller spelat så länge med någon sim, att den dött av ålder! Lite tråkigt faktiskt… 

Mvh Stephanie 

det har jag!!!! men det är väldigt tråkigt fast det är kul och se när dom dör för då stor det hawaii tjejer och sen står döden och ropar in personen i gänget och sen försvinner dom bara och vips så står en urna i rummet
#10 och #11 haha vrf inte?
Det har jag, fleera flea gånger :P och hela familjen sörjer sen går hon runt och spökar.

Jag har aldrig varit varulv eller häxa.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
har aldrig varit nått övernaturligt eller gått flera generationer med en familj och så har jag alldrig direkt lykats speciellt bra med spelet :P
#10 Aldrig
Oj, jag har följt hur många simmar som helst från vaggan till graven (utan fusk), speciellt på min 5 generations familj 
Jag har aldrig haft nåt övernaturligt :P
Jennie
#14 Wow vad häftigt och kul! Det tänker jag göra, visste inte alls det trots att jag har Sims 3.
Jag har aldrig fått en sim att bli häxa, plantsim eller varulv. Och inte har någon utav mina simmar blivit gamla utan att ha druckit för mycket livexir :)
Hmm, vad finns det mer? xD jag har aldrig fått ett spädbarn att växa upp till vuxen och skapat egen familj så det blir en hel släkt eller hur man ska säga :p jag skapar bara nya och nya familjer :)
Det finns mycket jag aldrig har gjort.
Men har t ex inte;
- Haft varulv, häxa, eller plantsim
- Följt mina simmar från vaggan till graven, antingen har dom dött i en olycka eller så har jag tröttnat på dom o skapat en ny familj.
- Fått mina spädbarn att växa upp, har tröttnat innan dom ens blivit tonåringar.
har inte haft någon varulv, plantsim etc
har inte låtit ungarna hoppa i sängen
har inte haft någon sim som gått med i någon nation
har inte haft någon sim som fått gått om på universitetet
Det finns säkert fler saker, men allt kommer jag inte på nu, och en del saker vet jag nog inte ens om att man kan göra.
Jag har inte varit en häxa… Det är nog allt.
Alien: Din sim (MÅSTE VARA KILLE) köper det bästa teleskopet. Mellan klockan 22.00-02.00 ska din sim titta på stjärnorna, om du har tur, såblir du bortförd av Aliens. Denne sim måste vara en man, kvinnorna blir inte gravida.
Det kan ta flera dagar innan simmen kommer tillbaka, men det händer oftast inte. När simmen kommit tillbaka så är han gravid, och sedan några dagar senare så får han ett Alien-barn ^^
Kan ju passa på att skriva hur man blir en plantsim och varulv också, har tråkigt.
Plantsim: Till detta måste du ha TS2 Året runt. Gör en familj och flytta in dem på en tomt med stor trädgård. Köp mycket växter, planteringsjord och fruktträd. Ta hand om dem i början, bara så att de börjar växa. Sedan ska du sluta ta hand om dem ett tag. När man kan börja spraya på fruktträden och rensa ogräs osv; Gör det! Sen är du en plantsim på nolltid :)
Varulv: Till detta måste du ha TS2 Djurliv. Gå in eller gör en familj, med många barn helst. Köp massa träd osv och ställ det runt huset. Ta inte hand om det eller något sådant, vargarna lockas dit av lukten ;) På nätterna så kommer det antagligen massa gråa vargar, bara schasa iväg dem. Men när det kommer en varg som är svart med lysande grön/gula ögon, bli kompis med den. När du är god vän med den kommer den nafsa på dig. Då förvandlas du till en varulv. På nätterna kommer du nu vara en varulv och på dagarna är du en vanlig sim. Nu kan du göra livet surt för andra simmar genom att gå omkring och bita dem. Om du inte längre vill vara varulv så kan du ringa lydnadstränaren och när hon har kommit så kandu köpa motmedlet. (Minns inte vad det heter, slutade spela Sims för ca 6 ån sen)
Jag undrar, hur blir man en häxa ?
#24 det undrar jag med. visste inte ens att man kunde bli häxa.
Mvh
Mig
Häxa (från lägenhetsliv, eller vad de nu heter på svenska) blir man tydligen genom att bekanta sig med en av häxorna som dyker upp på de allmänna tomterna, och gå i lära hos dem.
#26 tack!
Mvh
Mig
Vad kan häxor göra för nått då?