The Sims iFokus

The Sims

Etikettts1-och-ts2-expansioner-med-mera
Läst 6277 ggr
fiffiluren
0

Flytta sparfiler

Någon som vet om det går att flytta sparfilerna från en dator till en annan? Jag ska nämligen få byta dator och jag har jobbat ganska hårt med mitt samhälle på den här datorn, vore synd om jag skulle bli tvungen att börja om igen… Jag har sims 2 om det hjälper…

Mirzadancing
0

Nej , tyvär det funkar inte , vad jag vet . .

[Wera]
0

#1 Det funkar :)

Min pappa har gjort det, förut när jag fick tömma hela min dator. typ Han sparade allt som fanns i Sims och sedan när man installerade om Sims på datorn var det som innan.

O)ch jag tror man kan göra samma sak men då föra över allt man sparat från Sims i en mapp till den nya datorn. Vet dock inte hur man gör.

Och nu för någon månad sedan hade jag min kusins Sims och då hade jag en familj jag vela forysätta på när mitt egna Sims skulle komma så han sparade familjen i en mapp och så förde jag över det till mitt egna Sims några veckor senare då jag köpte det.

Tina-A
0

Köp ett usb minne, för över alla mappar du har med the sims nu, allt du har sparat och sådär. Sedan installerar du sims på nya datorn, och så lägger du alla dina gamla mappar från förra the sims tillsammans med alla de nya mapparna där de hamnat. Borde funka tycker man.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

fiffiluren
0

tackar :)

#3 jo det är så jag har tänkt göra, men jag visste inte om det skulle fungera. Men det borde ju göra det bara man lägger sparfilerna i rätt mapp.

Tina-A
0

#4: Ja, det borde ju göra det. Helt säker är jag förstås inte, men det är ju såklart värt att testa!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

fiffiluren
0

ville bara medddela att jag nu har fått byta dator lite hastigt eftersom min gamla kraschade, lyckligtvis hade jag hunnit flytta alla mina filer och grejer till en extern hårddisk.

Nu till det jag ville säga: det gick alldeles utmärkt att flytta sparfilerna och nu kan jag fortsätta att spela på min stad som om inget hänt :)

Stephanie
0

#6 Vad bra! Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

fiffiluren
0

Jo, och dessutom är den här datorn mycket bättre så nu är det mycket roligare att spela. man behöver inte oroa sig för att spelet ska hänga sig hela tiden :)

fiffiluren
0

såg nu i efterhand att det bara var mina filer som gick å flytta (jag har gjort en helt egen stad), syrran hade en massa hus i Skönköping men dessa kommer inte in i spelet igen, fast jag har kopierat in filerna i samma mapp som skönköpingborna. Nån som vet om det går att göra något åt eller om simarna är förlorade?

jstrom
0

Om du bara ska spara en familj så kan du ju "packa ner" den så lägger den sig på någon av mapparna i Sims mappen som du har på dina dokument, så när du intstallerar sims på din nya dator så är det bara att dubbeklicka på den (öppna filen) så frågas det om du vill installera det, så när du gjort det så ska familjen, inklusive det hus dom bor i finnas på spelet :)