The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 3917 ggr
Cecilia-J
0

Ambrosia

Hej allihopa! Nu blir jag förvirrad! Jag har precis fångat 2 dödsfiskar och tänkte gå och köpa receptet till Ambrocia. Då visar det sig att det inte finns i affären och jag "kan" inte recceptet än. Ändå har jag level 10 i matlagning. Hur får man de receptet? Köper man de eller "förtjänar"/lär man sig de genom att läsa böcker eller kolla matkanalen?

Tack på förhand!!!

[Thiah]
0

Jag brukar bara handla det i butiken men det kostar typ 12000. Aldrig inte hittat det om jag inte redan lärt mig det. Det ser nämligen ut som ett helt vanligt grönt recept.

SimsBrooke
0

Är inte det ett recept från utlandet? Har du åkt dit och gått in i deras bokhandel?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Cecilia-J
0

Jag vet! De är så himla konstigt!!! Jag var i affären för ett tag sen och tänkte köpa det och då fanns de där, men då hade jag inte råd med det. Så jag avvaktade och tränade upp min fiskelevel istället och tänkte att jag kan väl fiska upp finsken medan jag väntar på att pengarna rullar in då… Men nu när jag äntligen ska köpa de där receptat så finns de inte där!!! Jag blir gaaaaalen på alla dessa buggar som sims 3 har!!! Snart går jag tillbaka till 2:an!

SimsBrooke
0

#3 men du har varit i deras bokhandel? Och inte i den bokhandeln som finns i själva staden?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thiah]
0

Jag har inte destination världen och för mig finns det i vanliga bokhandeln i staden. Vet inte hur det är om man har Dest. Värld.

RuiXue
0

Ambrosia receptet finns i den vanliga staden. Det är det dyraste receptet och finns längst ned på recept sidan i bokhandeln. Går inte att missa. Har aldrig vart med om att det inte finns där, och man kan köpa det precis när som helst, även om man har matlagning nivå 1Tungan ute

Jennie

Cecilia-J
0

Jag vet.. De måste vara nån bugg… Receptet fanns ju där förut=/ Blääää… Nu har iofs min första sim börjat kunna fiska igen så avvaktar jag ett tag så kanske receptet kommer tillbaka… Men jag vill ju ha de nuuuuuuuuuu!!!

[Thiah]
0

Men har du kollat så du inte har det redan??

Cecilia-J
0

#Ja, och jag har de inte=(

Cecilia-J
0

Jag kan meddela att jag har hittat receptet och får på samma gång meddela att jag kommer söka för misstänkt hjärnblödning, stroke eller demens… Jag fick nämligen för mej att recept, se köper man ju i mataffären, eller hur=P hahahaha… så fel man kan ha. efter många försök upptäckte jag: Vänta lite nu, de finns en bokhandel på stadskartan ju *kliade mej i huvudet* de kanske är DÄR recepten finns=P Och ja, mycket riktigt, där var det och har antagligen varit de hela tiden. De jag börjar fundera på då är: Vad är de för recept man kan köpa i mataffären? finns inte dom i bokhandeln?

RuiXue
0

Man kan handla ingredienser efter recept i matäffären, men recepten köper man i bokhandelnSkrattande

Jennie

[Thiah]
0

#Välkommen in i vårat gäng. Dock har vi folk som Ruixue som hjälper vår hjärna att läka Flört

RuiXue
0

Haha Mitt huvud är fullt av sågspån och fjädrarSkrattande Men jag har ett rätt bra detalj minne så det är nog därför jag kommer ihåg så mycket om vart saker finns i SimsSkrattande

Jennie

[Thiah]
0

Jag kan mycket om sims men det är begravt långt bak bland damtussarna :D