The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 10019 ggr
Mumsing
0

Alla växter på sims 3

hej!

Hittar alla möjliga saker i the sims 3 nu som jag inte förstår mig på. Okända frön förstår jag någorlunda, men de finns dödsplantor och eld… nånting. vad är det för något?:)

SimsBrooke
0

Dödsplantan kan du ha kvar i din ryggsäck och om du har den när du dör så kan du ge den till Liemannen eller han får den automatiskt och då får den som dör leva..

Eldnågot vet jag inte vad det är för något.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Strawberi]
0

Eldfrukt?
Jag letar efter den.. Hittat dödsblomman : D
Odlar den nu, får även åldrade (gamla) simmar fortsätta leva?

SimsBrooke
0

#2 ja det får dem..

[Strawberi]
0

#3 - OH LORD YEAHHH min favorit sim har just blivit gammal hoppas att blomman hinner växa innan hon dör! :D

SimsBrooke
0

#4 tar bara några dar för blomman att blomma

[Strawberi]
0

#5 - hm jag har sått för typ 4 dagar sedan. Tar nog längre tid för den att växa. från ett för då alltså..

[Thiah]
0

När man gör Ambrosia behöver man ju dödsfisk och livsfrukt?? Eller är det eldsfrukt??

[Strawberi]
0

#7 - Livsfrukt. Men eldfrukt ska också finnas :-)

Mumsing
0

Och sen har min sim lite underliga önskningar. Någon vampyrfisk, likfisk eller något sådant. Letar just nu, vart finner man dem o med vilket bete? :)

[Strawberi]
0

#9 - du finner dödsfisken 00.00 -05.00 på kyrkogården. Kommer dock inte ihåg vad betet heter..

SimsBrooke
0

#10 kan du inte ta reda på det?

RuiXue
0

Man behöver inte ens ha bete för dödsfisk, räcker med att ha fiskenivå 10. Annars är det Scalare som är betetFlört

Eldfrukt används i ungsbakad sockerkakaGlad

Jennie

[Thiah]
0

RuiXue saves the day again. Skrattande

RuiXue
0

#13 HAHA Har bara spelat för mycketSkrattande

Jennie

[Strawberi]
0

#14 - du är inte ensam.. Jag börjar kunna allt i huvudet nu HAHA

Mumsing
0

tack för tipsen! :D

[Thiah]
0

#14 det tackar vi (iaf jag) för Skrattande

Cecilia-J
0

Nån som vet vart man ofta hittar livsfrukt??

RuiXue
0

#18 Man hittar den inte, men fröet finns ofta nära labbanläggningen i staden har jag märkt. Det är ett Special frö som är Unikt, och man måste ha väldigt hög nivå i trädgårdskunskapen (8 eller 9 om jag minns rätt) för att kunna så det.

Jennie

Cecilia-J
0

De var fröet jag menade… jag har nivå 10 så de är nog lugnt;)

RuiXue
0

Det har jag oftast hittat i närheten av labbet, längs med gången över gräset ner mot bostadshusen. Men det är svårt att hitta!

Jennie

[Thiah]
0

Jag råder alla som vill ha speciella frön att antingen gå runt labbet eller att skaffa samlargrejen som man får med livslycka. Den hjälper dig massor :D

RuiXue
0

De speciella fröna är ofta runt labbet, och om man har samlaren så är det störst chans att de fröna som visas på ställen man aldrig skulle ha gått och letat själv- tex. högst upp på ett berg i andra ändan av staden, är unika. Det lättaste att få tag på av de unika växterna är Dödsblomma och Pengaträd. Livsfrukt tycker jag har vart något lättare än eldfrukten vissa gånger, andra gånger är det tvärt om.

Jennie

[Thiah]
0

Eldfrukt tycker jag att jag fiskar upp med varenda si,ms jag har. :D

RuiXue
0

Jag brukar alltid fiska upp en hel massa pengafrö och dödsblomma haha

Jennie

[Thiah]
0

Pengafrön har jag jättesvårt att hitta :P

Cecilia-J
0

Min sim gick en sväng runt labbet två dagar i rad och tog alla unika frön. Nu växer de både pengaträn, eldfruktsbuskar, livsfruktsbuskar och dödsblommor hemma hos honom=) Hittade flera frön av alla dom sorterna=D