Hjälp till en trädgårdssim?
Är det någon som vet om man kan skörda pengaträden i sims 3? Det funkar inte för mig och jag vet inte om man måste ta hand om det länge då jag har haft en fullvuxen i två dagar nu… ?
Tacksam för svar :)
Det står "skörda" när man håller pekaren över det, då är det bara att skörda precis som vilken växt som helst. Skörden är pengapåsar i simmens ryggsäck, och de kan man sen omvandla till pengar.
Jennie

Jaa, tack! Jag märkte att det kom pengapåsar sen efter några dagar :)
Jo, det tar några dagar för dem att övergå från fullvuxen till skörda, men sen brukar man som regel kunna skörda väldigt ofta, tror det är varje simdag eller varannan. Livsfrukt och Eldfrukt är inte lika ofta dock. Men man kan verkligen tjäna en förmögenhet på Pengaträden. Tror mitt rekord är att få 50000 nånting på en inväxling och det var inte så jätte långt efter att jag hade växlat in pengapåsarna senast. Nu har det gått en tid igen så denna gången har jag jättemånga pengapåsar. Har 6-7 pengaträd på tomten i min aktiva familj hihi
Jennie

#3 Oj vad mycket pengaträd du hade :O Jag tyckte jag hade många som bara har två :P ;)
Jag har både hittat och fiskat upp en hel del pengafrö. Sen kan det även ligga frön nedanför träden rätt som det är.
Jennie
Var får ni pengaträd ifrån?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#6 Låter i #5 som att man hittar fröna?

Mvh Stephanie 

Man kan få upp dom som "länge försvunnet föremål" när simmarna fiskar, eller så finns de lite här och var om man hittar ett "unikt" frö. Det är i alla fall de lättaste unika växterna att hitta
I min familjs trädgård har jag väl en 7 pengaträd nu, och ett par eldfruktsbuskar och livsfrukt plantor. Men eldfrukt och livsfrukt är svårare att hitta.
Jennie
Ååååhhhh, nu blir jag ju jättesugen på att spela ju!
Dumma dator!

Mvh Stephanie 

Men kan lugnt säga att de flesta unika frön man hittar är Pengaträd. Tror det enda unika jag inte har planterat är dödsblomma. Har ett par 3 stycken men vet inte vad man har dom till så att säga
Livsfrukt är ju självklart, den behövs ju i Ambrosia, Eldfrukt till sockerkaka, och pengaträdet ger pengar. Men Dödsblomma… Har jag inte hittat någon användning för än haha
Jennie

#10 Haha, jag är så dum så helt plötsligt, vet inte hur, hittade ja en dödsblomma i min katalog. Jag varken vet eller visste vad den gjorde så jag sålde den. Vilket jag ångrar nu då hennes önskan är att plantera en dödsblomma :P Hehe ;)
#11 Det finns en dödsplanta på kyrkogården i hörnet till vänster om ingången
Har du inte redan skördat den så kan du åka iväg till Vila väl och göra det
Har du vart ute och fiskat så är det säkert genom en mysisk låda med ett länge försvunnet föremål som du fått dödsblomman ifrån. Mig veterligen kan man inte hitta frön av dom i alla fall
Jennie

Okej, då är det nog att jag fiskade upp den :P Hehe
Jag har fiskat upp ett flertal
Jennie
Vad gör livsfrukten?
Jag har bara fiskat upp badskum och badanka + en och en annan gitarr..men tyvärr inga frön :(
Vad gör dödsplantan? Hittade pprecis 2 stycken i min aktiva familj och har planterat dem. DEt har ju nånting med död och göra, hah.

Kan man odla/hitta de här fröna i "det vanliga" the sims 3 eller måste man ha Destination Världen ?
#17 dom finns i basspelet
Vad gör livsfrukten? Jag har fiskat upp ett antal och platerat dem, me ännu inte förstått dess egenskaper ;P
#19 Livsfrukt och dödsfisk är ingredienser i Ambrosia vilket är en nivå 10 matlagningskunskap recept man kan köpa i bokhandeln. Ambrosia föryngrar simmen 
Jennie
Om en sim bär en dödsplanta i sin ryggsäck när hon/han dör så får "döden" dödsplantan och simen får fortsätta leva.

#21 Så det är det dem är till för.