Få in hus i spelet
Nu är jag kanske lite trög på detta, har nämligen inte hunnit ladda ner jättemycket saker till sims 3. Men när man har laddat ner ett hus från the sims exchance, var någonstans hittar jag det i spelet? :O
medarbetare på allergier.ifokus .
Titta på dina downloads i startfönstret och installera dom där, sen finns de i spelet
Du måste dock gå in på "Ändra stad" för att kunna placera dom i staden. Men de ska finnas i katalogen om man installerat dom
Jennie
Okej, tack så mycket :)
medarbetare på allergier.ifokus .
Lite irriterande bara att man inte kan ändra storlek eller placering på tomma tomter i staden
Så försök undvika att ladda ner 64x64 saker då det ej finns tomter som är stora nog
Eller har jag missat något?
Jennie
#3 Jag har inte hittat någon tomt som är större än 60x60 och där har jag ett slott, så det finns bara en tom tomt som är 60x60 har jag för mig. Det suger verkligen, att man inte kan placera ut extra tomma tomter själv vart man vill… :/
Finns många 64x64 tomter i exchange shoppen som man inte kan använda såvida man inte tar bort något befintligt tror jag. Får experimentera lite tror jag, för vem behöver ett stadshus eller arena eller forskningscenter
Jennie
#5 Haha jag behöver ;D roligt att jobba där ju :P
#6 Det är förvisso sant
Tycker det är dåligt att man inte kan ändra befintliga världar i den där världsskaparen, då hade man kunnat skapa den perfekta världen!
Jennie
#7 fast det kan man väl
Har absolut för mig att du kan öppna en befintlig stad och modda den hur du vill.
#8 Jag försökte öppa en befintlig och det kom fram ett felmeddelande om att man inte kunde öppna komprimerade filer eller nåt sånt
Jennie
Jag tycker nog det är synd att man inte får flytta runt saker som man kunde i sims2 världarna. Varför tar man bor en sådan sak lixom?
#10 Ja, det är det jag tycker också. Varför ta bort något som funkade bra!
Jennie
#11 ja jag blev lite ledsen först när jag insåg att jag knappt kunde ändra staden alls. Jag förstår att t.ex. torget i staden inte kan ändras för då blir det för jobbigt för "speldatorn" men runtomkring borde det ju funka. I alla fall att flytta 99% av bostadshusen.
Jag hittar förresten inte vart jag laddade ner riverside längre. Kunde man bara ta hem den 1 gång?
Riverside finns fortfarande i shoppen, det brukar blinka förbi i bannern på Sims 3 sidan rätt som det är, det var så jag laddade ner igen när jag hade installerat om mitt spel.
Jennie
#13 tackar :D Jag blir så j**** störd (ursäkte svordomen) på den där shoppen att jag aldrig typ är där. suck suck
Jag kikar bara exchangen ibland. Har laddat ner massor av hus där
Jennie
Jag laddade hem ett hus som jag försökte få in i min "nya värld" som jag håller på att skapa själv, det gick jättebra att placera en kopia av huset på den utsatta tomten, MEN… Det blir höjdskillnader på tomten =/
Hur fixar man? Vad gör jag för fel?
Är det nån som vet hur man får in fler tomma tomter i staden, om det ens går?
#18 Det går inte, såvida man inte använder världskaparen som råkar vara en av de värsta mjukvaror som släppts sen Windows Vista
Jennie