Är det bara jag..
Jag undrar om det bara är jag som tycker att The Sins3 är avancerat samt om någon har tips/råd att ge hur jag enkelt och snabbt kan lära mig spelets alla funktioner?
Tack på förhand!
Mvh /Bunn
När jag började spela sims3 hatade jag det verkligen, tkte att det var assvårt och komplicerat men efter att jag kört det i ett par månader funkade det perfa… Så man lär sig efter ett tag, och det e helt klart värt väntan på att man ska lära sig, nu älskar jag spelet 

Jag har köpt alla, hittills, utkommna spel.. The Sims3 köpte jag i december? förra året och har spelat sedan dess, men tycker fortfarande det är jättesvårt, så nu spelar jag i princip aldrig
Okej, då vet jag inte vad du ska göra
. för mig tog det typ 3månader eller nått sånt bara.
tog mig 1 dag att lära mig spelet..
#4 Snabblärd du e då 
#5 - intresset är större än man tror ibland ;)
#5 Heheh, jaa de e sant :)

Så ni som lärt er hur spelet fungerar. Har ni några tips eler råd att ge?
Glöm hur du spelade dom andra spelen, se det lite som ett nytt spel så kanske det går bättre?
Lite tips är att du har läroguiden igång den hjälper dig bäst faktiskt. Sen måste man pröva alla knappar och funktioner för du ska kunna veta vad allt gör, spelet går inte sönder om du testar knappar och sånt. (visst de kan krascha men de är bara starta om/installera om) Bättre det än inte kunna något allt :-)
Lite tips är att du har läroguiden igång den hjälper dig bäst faktiskt. Sen måste man pröva alla knappar och funktioner för du ska kunna veta vad allt gör, spelet går inte sönder om du testar knappar och sånt. (visst de kan krascha men de är bara starta om/installera om) Bättre det än inte kunna något allt :-)

Var hittar jag läroguiden?
#12 - den är igång när spelet är nyinstallerat.

Okej, men nu har jag ju haft spelet ganska länge… måste jag då ominstallera allt för att få fram den igen?
Hoppas att det finns något annat allternativ, jag har nämligen tappat bort min cd-key
#14 - du kan klicka på alternativ och aktivera guiden :)

Okej, men eftersom du lärde dig så snabbt kan du inte tala om för mig hur man gör för att ha flera aktiva familjer inom samma område?
När jag selat med en familj oh vill göra en ny, sparas den gamla i biblioteket och alla "poäng" och livsönskningar är väck
Vet ej om du spelat destination världen, men om du har det får du gärna berätta hur man gör för att fullfölja sina uppdrag m.m.
du måste gå in på din familj sen klicka på ändra stad sedan måste du välja nytt aktiv familj, så kan du även säkert göra flera som ska bo i staden :)

Om jag ine missminner mig helt, så har jag testat detta tidigare, men det har inte fungerat 
#18 - det ska fungera! :)

Hmm… knasigt.. får testa igen!

Läs lite i typ… boken där koden står, jag lärde mig på typ 5 min :D

#21 Om du läser längre upp i tråden så kan du se att jag skrivit att jag inte har koden kvar, dvs. att boken inte heller finns kvar
#22 - varför har du inte själva fodralet kvar för?

Jag har tappat bort det, kommer förhoppningsvis att hitta det igen
HHAHAHAH jag och min kompis förbestellde det och vi fick det samma dag DAGEN VI SKULLE VARA EFTERSKOLAn!det var också lov!perfekt asså.det tog oss kanske 5 minuter sen kunde vi näästan allt!sedan spelade vi i typ kmr inte i håg om det var 44 eller 48 timmar i STRÄCK och när vi upptäckte det så vi vbah:ojj vad snabbt klockangår har kalle vridit om den eller hhahahha vi fatta lixom inte att det hade gårr så många timmar.. så då sluta vi spel och istället sov i kanske 5 timmar sen åt vi ich sen spela vi igen! xD

#25 Jag ser gärna att Ni som skriver i tråden håller Er till ämnet annars ber jag Er att skapa en ny tråd eller PMa
Tack!
#22 Men kan du inte leta upp en ny på nätet då? 

en ny bok?
En ny kod menar jag ;)

Vad ska jag med en ny kod till, tänkte du?
En bok/ett häfte skulle jag hellre ha för att kunna läsa på lite om hur spelet fungerar då det verkar svårt att hitta någon här som kan förklara
#26 Jag tycker att jag höll mig till ämnet..Jag skrev att jag lärde mig det på 5 minuter och det är väldigt många andra som bara skrivit så och då passa jag bara på att beretta det..tycker nte att jag ska skriva i pm när jag skrev det till alla här men visst du kan ju sitta och skicka något du vill säga till en grupp i pm vilket tar mycket mycket längre tid!:S

#31 Varför ska jag skicka PM då det är jag som skapat tråden?
Jag skrev denna tråd för att få tips och råd om hur jag snabbt och enkelt kan lära mig spelet
#32 Jag skrev så för att du sa att jag skulle det…och tänk själv att det tar lång tid och mer ork!
Men känner du ingen som har en bok som du kanske kan låna då?

#34 Tyvärr inte 
#35 Nej, då vet jag inte vad du ska göra.. Strunta i att spela kanske ;)

Jag förstår inte varför ingen här kan berätta för mig hur jag ska göra…
Ni som kan - dela med er av er kunskap till era medmänniskor
#35 Jag har inte lagt ut flera hundralappar per spel för att strunta i att spela dem
#37 Jag tycker faktiskt att Strewberi har försökt hjälpa dig.
Men du kan inte ta hjälp av någon annan som bor nära dig då?
Om du ska vara så otacksam så tänker vi inte hjälpa dig. Tänk på tonen, jag försökte ju hjälpa dig. Det bästa sättet att lära sig på är att testa alla knappar och fuktioner. Om det inte går så kanske spelet är för komplicerat för dig och då får sälja det eller något. Vi har försökt men ska du vara så otacksam så tänker inte jag hjälpa dig.
Ursäkta min ton men jag tycker det är oacceptabelt när människor inte är vänliga för man försöker hjälpa till och de bara är så anti. *suckar*

#38 Jag tycker också att Strewberi har hjälpt.
Dock är det alltid trevligt att höra andras åsikter också.
Då jag redan prövat Strewberis råd och detta visat sig inte fungera vore jag tacksam för fler, konkreta, råd och tips.
Jag försår att många här försöker vara vänliga och hjälpa, men tyvärr blir jag inte hjälpt av att läsa boken, dels för att jag inte har den kvar och dels för att jag tycker mig inte hitta den information jag söker i den.
(Läste i den innan den försvann)
Tyvärr så är det bara jag i min bekantskapskrets som spelar The Sims 3.
Åter igen; Ni som kan och vet hur spelet fungerar kan Ni hjärtligt vänligast tala om det för mig?
Tack på förhand!
#40 - det är det man kan inte förklara ett spel hur det är och så lilla vännen.. Det är väldig svårt har du testat google och sökt på hur man kan lära sig spela och så? Vi kan inte förklara ett helt spel. För svårt att göra det, ingen orkar det faktiskt. Skulle ta tid. Sådant är lättare om du lär dig själv.. Tog 1 sekund så hittade jag något som kan vara hjälpbart! Här
Lycka till med spelet! :)

#39/41 Ursäkt, men jag förstår inte alls vad du menar med otacksam.
Jag blir väldigt glad för den hjälp jag fått, men att läsa om hur lång tid det tagit för Er andra att lära Er spelat är inte till någon vidare hjälp för mig. Tyvärr.
Tycker att du, lilla vän (jag råkar nämligen vara ca. 10 år äldre än dig
) , borde tänka på tonen. Släng inte ur dig kommentarer om att jag skulle vara otacksam. Förstår inte ens vart du fått det ifrån?!
Förklara istället, i trevlig ton, att det är svårt att förklara hela spelet.
Nu vet jag det och ska därför inte be om det, igen.
Tack snälla för länken!
#42 - Jag tror att det sulle vara enklare om du berättade lite mer exakt vad du behöver hjälp med :)
#42 - vad menar du? För jag är 10 år yngre än dig betyder det då att jag inte kan argumenter/diskutera? Jag håller precis samma ton som du gjort. Och jag vill bara väl. Och det är inte så lätt när du är omöjlig och inte säger vad du behöver hjälp med faktiskt. Jag vet ju inte vad jag ska hjälpa dig med. Är inte mera än människa jag heller…

#44 Jag har inte kallat någon här för otacksam och personligen så tycker inte jag att det är att hålla trevlig ton.
Om du inte förstår vad jag vill ha hjälp med, så fråga istället vänligt.
Nej, det betyder inte att du inte kan argumentera/diskutera för att du är 10 år yngre, var har du fått det ifrån? :S
Jag skrev så för att du skrev "lilla vän" till mig (Observera
smileyn) Tyckte det var lite lustigt bara, inget illa menat med det.
Problem1
Jag förstår inte hur man gör för att ha flera simmar/familjer i samma stad. Så fort jag gör en ny, sparas den gamla i biblioteket.
Jag har klickat på "ändra stad"-ikonen, men då kommer en ruta upp som säger något i stil med:
Är du säker på att du vill göra detta? Tänk på att alla dina livsönskningar/poäng kommer att gå förlorade."
Problem2
I "Destination världen" förstår jag inte hur man fullföjer sina uppdrag.
Min sim har fått i uppdrag att återlämna ett hemligt föremål som ska finnas i en grotta. Simmen har plockat på sig alla föremål som finns i grottan, men jag förstår inte hur, eller till vem, man ska överlämna grejerna. Tydligen måste man få sakerna värderade, men hur/var gör man det?
Var ett tag sedan jag speladeså det kan hända att det kvarstår något/några problem, men det är dessa två jag har att komma med, just nu.
#45 Problem 1: Man kan ju Placera ut kopior i staden man är i :)

#46 OKej, tack för det! =)
Är det inte så att de har förlorat alla önskningar/poäng då de hamnar i biblioteket? Måste jag då "börja om från början" igen var gång jag ska spela?
#47 Hmm, jag vet inte riktigt. Men är det så att du ska spela en gubbe och sen placera ut en kopia av en tidigare gubbe som du hade förut?.
Tjaffsa inte, om ni forsätter så låser jag tråde,. Håll er till ämnet!
//Elin
#49 Vadå?, vi håller väll oss till ämnet nu eller?
Vem som är äldst är väl inte riktigt ämnet? 
//Elin
#51 hehe nej de e ju sant. Men den "disskusionen" är över nu. (tror jag) :P
#52 Toppen! 
//Elin

Asså, det är ingen skillnad, Sims är sims. det bästa är att klicka och ha sig. I skolan tex. kollar man hela tiden i facit lär man sig inget.
Sims är sims och det är inte speciellt avancerat. Du får upptäcka det själv tror ja, det är bra.

Jag saknar massa saker i TS3 som finns i 2an! Typ olika årstider o möbler o massa sånt :(.. Men älskar TS3 iaf :D.. Finns ett fusk testingCheatsEnabled true.. Det gör allt lättare enligt mig :D.. hehe.. Orkade inte läsa igenom alla komentarer så detta kanske blir en upprepning :P

#48 Jag förstår inte riktigt hur du menar 
Vill du vara vänlig och förklara? 
#55 Vad gör detta fusk, lite mer precis? 
#56 Asså det var ett tag sen jag spelade, men när du är inne på "'ändra stad" så klickar du upp rutan där alla simmar finns och då kan du "placera ut kopia". Men kopian kan du inte spela, utan det är den gubben som du spelar just då som du kan spela med och bli vän med den andra kopian…
Lite dåligt förklarat, men hoppas att du förstår ändå :P

MAn kan typo tryckan in shift sen brevlådan o välja jobb, man kan höja humöret o såna små saker osv :).. Hade som sagt inte orkat läst tråden innan jag skrev så det blevlite ot :P..

#57 Tack!
#58 Okej, kul :)

Men hoppas du får hjälp osv! :).. Vet inte om nån har skrivit detta men tåls väl o upprepa lite fort :P.. När du väljer ändra stad för att byta familj, visst dt står att önskingarna försvinner.. Inte livsdrömmen lr vad den nu heter utan dom hära små rutorna me olika saker man ska uppfylla :).. Det är det enda som inte kmr att finnas kvar sen när du går in i familjen igen.

#60 Tack för det! 
Har inte vågat göra det, eftersom jag varit rädd att allt ska försvinna *Pustar ut*
#61 Varsågod. Funkar det nu? 

Nejnej :P Inte allt ^^ Bara dom hära tex första kyssen osv :P Men såna får man lätt igen ju :)

#62 Har inte testat ännu, men ska göra det när jag kommer hem! =)