The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 13265 ggr
Tina-A
0

Aktivt hushåll?

Alltså jag fattar verkligen inte hur man bläddrar mellan olika familjer!

Jag har spelat med en och samma familj länge. Sen frågade min syster om hon fick spela lite, jag vågade inte trycka på "nytt spel" eftersom då försvann min förra familj förra gången.

Så jag valde ändra aktivt hushåll, lät de flytta in i samma kvarter.

Sedan nu gick jag tillbaka till stadsvyn, väljer "ändra aktivt hushåll". Jag ser mitt hus där min gamla familj bodde, men jag kan inte välja dom!!! Hur spelar jag med min familj igen? Vill VERKLIGEN fortsätta med dom.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Nej men nu blir jag jätteledsen!! Det står att huset är tomt?!

Här låter man sin sister spela en halvtimme, och så försvinner allting man har gjort i så himla många, många, många timmar. Hur kan det vara möjligt?

Stephanie
0

Men har du gått tillbaka till din familj då? Nu vet jag inte hur det ser ut. Men om du byter familj, så bör väl inte din familj finnas kvar i kvarteret då?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tina-A
0

När min syster spelade, hon flyttade in brevid min, så var mina simmar hemma i mitt hus. Sen stängde jag av spelet. Nu när jag startade igen står det att huset där jag själv bott är tomt, min familj jag hadde finns inte heller bland simmarna där i typ katalogen eller vad det är, trycker man på "ändra aktivt hushåll" så är min systers familj kvar, men mitt hus är tomt… :(

Gasoline
0

Jag vet inte om jag vill köpa detta spel, det verkar så otroligt knöligt och en sak som denna skrämmer skiten ur mig då jag gärna vill ha många olika familjer att pendla till och från med!

Hoppas verkligen ditt problem löser sig!

Stephanie
0

#3 Det lät ju inte så bra då Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Muzzy96
0

Har du provat detta?

När du ska spara en ny familj så kommer det upp en ruta så står det stadens namn i? Lägg till typ 123 eller döp om den helt…
Annars blir det som att ersätta en bild på datan. Du har en som heter Hej , su sparar en ny som också heter Hej, och då finns inte den andra bilden kvar, utan den du sparade senast är den som du har kvar, den andra försvinner :)

eller så glömmer du spara ändringarna du gjort

Tina-A
0

#6: Jag har sparat ändringarna massa gånger, spelat med den där förra familjer säkert minst 30 timmar speltid.

Vart står det "stadens namn i?" ? Tror aldrig jag sett. Kan du inte ta en bild från ditt spel?

Muzzy96
0

visst, det kan jag göra, men får inte i gång spelet nu, men det kan jag göra snart :)

southdakota
0

Du skulle klickat nytt spel, nu gjorde du din systers familj aktiv så att din förra familj ersattes. Rynkar på näsan

Klicka alltid nytt spel när du ska skapa en ny familj, dina gamla sparas då.

Tina-A
0

#9: Va? Ända ute vid första rutan? Varför kan man inte ändra aktivt hushåll bara? Hamnar inte familjerna i olika kvarter annars?

southdakota
0

#10 Tyvärr kan man bara spela ett aktivt hushåll per kvarter, alla familjer bor alltså på olika kvarter.

Tina-A
0

#11: Jag har läst att man kan ha massa familjer i samma kvarter, genom att ändra aktivt hushåll..

Förut tryckte jag på nytt spel, men då försvann min allra första familj. Så blivit av med 2 familjer nu, på 2 olika sätt. Har visst inte lärt mig än!

southdakota
0

#12 Okej, det är mer än jag vet.

Tina-A
0

Det är jättemycket att lära sig! Suck! :P Har som sagt slarvat bort 2 familjer nu för jag inte vetat hur man gör

21Guns
0

I början där man väljer nytt spel eller vilken familj man ska spela med så finns det typ en liten knapp under som det står "kopiera kvarter" på, man kanske kan trycka på den så kanske man kan bo i samma kvarter som en annan familj man gjort och så båda spelen sparas..?

Jag vet inte om det funkar för jag har inte provat men tänkte bara säga det ändå :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Gasoline
0

Allt detta borde väl stå i instruktionerna som man får med i spelet?

Tina-A
0

Muzzy96: Kan du inte visa nu? Jag skapade en ny familj men jag hittade inte det du pratade om…

Valpar
0

Har ni fått någon rätta på det här? Jag har köpt the sims 3 men jag förstår inte hur man kan göra två familjer, ha dom i samma kvarter och sedan på så sätt para i hop dom?

JohannaCullenEnvall
0

När du skapar en ny familj och ska spara för första gången kommer det upp en ruta om att man ska ändra stadens namn. Nästa gång du gör en ny familj så kan du inte skriva samma sak, för då ersätts din förra familj.

Valpar
0

#19 Ok, så om jag gör på det sättet som du beskriver kommer mina två familjer att kunna mötas på gatan och hälsa på varandra?

JohannaCullenEnvall
0

#20 - Nej.

Valpar
0

#21 Men hur gör man så att dom kan mötas på gatan då? Eller går det inte?

[Mastre]
0

Enligt manualen ska man kunna skapa flera hushåll i samma stad genom att "ändra aktivt hushåll". En tidigare familj ska inte försvinna utan börja leva självständigt precis som alla andra hushåll man inte spelar med. Har du laddat ner alla uppdateringar till spelet? Jag skulle nog experimentera lite med att skapa hushåll och växla mellan för att se om det händer igen.

SimsBrooke
0

Jag har startat nya familjer i samma kvarter, visst är många av det i en och samma familj, men har även gjort andra familjer i samma kvarter som inte tillhör..

Men jag ska gå in och kolla hur man gör när man vill byta stad..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
0

Gör så här: Du kanske har gjort detta men jag skriver det ändå..

Tryck på …

Sedan Ändra stad -> spara - > Ändra aktivit hushåll (de två husen) -> godkänn - Godkänn igen, sedan är du ute från ditt spel då kan din syster skapa sin familj :D Så har jag gjort flera gånger och det funkar för mej.

SimsBrooke
0

Btw. Skit i det jag skrev i 25 tryck på "huvudmenyn" så kommer du till början av spelet ..

[tildaah]
0

men har du kanske glömt att spara det?