RAAAAWR :@
Asså snälla hjälp mej, Jag får ryck!
Jag har två datorer, så hade jag sims 3 på den ena, sedan så började det att stänga av sig, så då tog jag bort det och instalerade det på den andra, och nu håller den på så också! Är det för lite plats på datorn eller vad? För det är grymt störande när man sitter och bygger och så bara det stängs ner -.-
Jo, det kan ju vara för lite minne, kolla upp det! Annars vet jag inte, låter extremt jobbigt att det håller på och stänger ner sig. Hade ett annat spel som gjorde samma sak och vart alltid lika sur över det. 
//Elin

Ja, man sitter där och bygger ett hus, Åh snart klar :D så stängs det ner -.-
Mitt sims3 gör precis samma sak till och från …märks ofta att det snart stängs för möblerna ändrar färg i byggläget och lite sådant vilket är skunk.
Jag har dock en dator som utan problem borde klara sims 3…bah
samma för mig , fast har laddat ner as mkt saker till det så kanske det som problemet .. vet inte ..

#4 ja, jag har laddat in en del saker så jag ska pröva att ta bort några saker… så sjukt synd ATT MAN INTE KAN SPELA :(
Så där gör mitt också, måste kolla minnet…

Mitt också.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Det gjorde min förra dator också, jag visste redan från början att den inte helt gick med spelens systemkrav men jag chansade ändå och då stängde den av sig när spelen började bli för stora. Tips är att rensa och defragmentera datorn, samt radera gamla spel och spelinnehåll.
Eller som jag gjorde för en vecka sedan..köpa en ny dator efter månader av sparande :)
Min dator gör också det.
Om den även stänger av sig när du inte spelar Sims så kan det bero på två saker:
- Om man äger en bärbar så kommer det in damm i fläkten, vilket man måste ta bort. Finns luftpumpar att köpa för rengöring. Damm i fläkten orsakar överhettning eftersom luften inte riktigt kommer runt.
- Kolla ditt virusskydd. Finns virus som orsakar sånt här med.