The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 5711 ggr
VeganGeek
0

Nyfiken på Sims 3

Jag har inte spelat Sims på PC sen det första kom ut, bara de varianter som finns för Nintendo DS. Den datorn jag hade på den tiden kom inte helt överens med spelet. Men jag gillade spelet även om jag aldrig blev speciellt bra på det.

Nu undrar jag om jag skaffar Sims 3 som jag hoppas kunna köra på min laptop kommer jag att känna igen mycket sen det första spelet? Grafiken utgår jag helt enkelt från att den blivit bättre men hur är det med deras AI tar det fortfarande tre evigheter att få dem att äta frukost, duscha och gå på toa på morgonen, så att man måste beräkna MINST en timme om de inte skall missa sin samåkning och få sparken? Kan tänka mig att vara intresserad ändå, vill bara inte bli besviken. Annat som skiljer sig markant från den första utgåvan?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till " TS 3 - allmänt " / Pandiz sajtvärden

Muzzy96
0

Om du inte hinner med sammåkningsbilen, vi säger att du blir en timma sen, så kan du ändå bara åka till jobbet sedan, men du får kanske ite mindre lön eftersom att du får liksom tim lön :P

SimsBrooke
0

Det tar ju en stund allt dem gör, men som #1 säger så kan man åka till skolan och jobbet iaf. Om du har en bil eller cykel så kan du trycka på dem och trycka på "arbeta" och när jag inser att ett barn skolkar så trycker jag på skolan och trycker "gå till skolan" eller va de står.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RuiXue
0

De har cykel, bil eller taxi de kan ta till skola och jobb om de missar samåkningen. Det tar fortfarande tid att utföra allt, men det tar inte ens i närheten så lång tid som det gjorde i The Sims1 och till skillnad mot Sims 1 så finns det i The Sims3 (och i TheSims2) humörfusk som gör att man inte mååååååste hinna med allt om tiden rinner iväg.

Har spelat alla versioner av Sims, och 3an är helt klart det bästa även fast det inte finns så mycket att göra än (bara en expansion utkommen). Nu när jag har Sims 3 så saknar jag faktiskt Livet i lägenhet och Jorden runt liteOskyldig Men jag vågar inte installera Sims 2 på min laptop eftersom jag hört att olika versioner av sims på samma dator kan göra att spelet inte fungerarSkrikandes

Jennie

Cecilia-J
0

En annan sak som skiljer sig ordentligt från ettan är ju att Simarna åldras.=) Dessutom "tillverkas" barnen i sängen, inte bara genom att pussas och kramas. I trean kan man dessutom åka till sjukhuset och föda=)

[Theriss]
0

Det som är sjukt dåligt i sims 3 är att man bara kan spela med en familj åt gången. Jag vill kunna ha flera familjer att välja mellan och sen kunna komma tillbaka till en annan familj som den var när jag lämnade den. De lever ju sina egna liv i trean. Det är på ett sätt bra men jag saknar verkligen att kunna ha igång flera familjer samtidigt.

Pose-idon
0

#5 På startmenyn kan man ju skapa olika spel, och då är dem i helt egna städer.

Fast det att alla lever egna liv i 3an och åldras osv är det jag tycker mest om med 3:an. För stör mig på att om man flytta ut en familj så forsätter man bara spela med en så är det tvillingar, så är dem ena typ gamal gubbe och den andra forfarnade hela livet framför sig. xD

//Elin

Loprrasnna
0

Jag spelar sims på laptop

cykelpump
0

Beror ju helt på vad för laptop du har och om den passar systemkraven för sims 3 :) Så kolla upp dom (Finns på info om spelet där man kan beställa eller sims 3 hemsida) och gemför med dom systemkraven du har på din laptop :)

Ijin
0

Tja.. I sims 3 så kan ju du bara låta simmarna leva och göra det dom gör… Dom sköter faktiskt sig själva väldigt bra:) Inte så att dom PLuggar egenskaper för att få bättre arbetsbetyg, men dom gör mycket annat:)

[Theriss]
0

#6 Jo men jag vill ju ha dem i samma kvarter. Jag vill kunna välja mellan mina olika familjer och gifta in mig till höger och vänster och såna saker. Men det går inte.

SimsBrooke
0

Ändra stad och sedan ändra aktivitetshushåll sen kan du fixa det :D

paow
0

Var lite halvbesviken på sims 3 faktiskt. Det är väldigt mycket bra där, men också mycket man saknar från 2 an. Har spelat 3 an sen de kom ut, men var faktiskt less och avinstallerade det, och har nu installerat 2 an igen. Känns som om man har mycket mer kontroll och kan välja och vraka bäst man vill. Sen är det ju sjukt dåligt att man inte kan gå in i affärna på 3 an.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

[Theriss]
0

#11 Nej inte så som jag vill ha det. Jag vill att man ska kunna byta mellan hushåll som i Sims 2. Aja, nu är det som det är.

SimsBrooke
0

#13 ja det är ju det man kan.. DU måste ju ändra det aktiva hushållet och sedan välja en annan familj i samma kvarter. Så jo det kan man..

paow
0

för att kunna ha alla simmar man själv gör i samma kvarter måste man väll kopiera ? Och dessutom går väll tiden och utveckligen typ hela tiden för hela staden. Men de kanske går och stänga av. Sen så kan man väll inte styra, ifall man har en familj och så ska typ någon flytta till ett eget hushåll, den kan man ju inte längre styra utan fortsätter sitt egna liv? eller har jag fel,?

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

RuiXue
0

#15 Helt rätt. När man byter aktivt hushåll i sin stad så kan det gamla hushållet leva sina helt egna liv och åldras osv. Jag fick en smärre chock när jag upptäckte att mannen i min familj gått och blivit soldat och att sonen i huset hade fått ett barnFörvånad Allt medans jag börjat spela en annan familj i samma sparade kvarterSkrikandes Sedan dess börjar jag alltid nytt spel istället för att ha flera egengjorda familjer i samma kvarter!

Jennie

SimsBrooke
0

#16 min ena son fick först en dotter dem bodde inte ens tillsammans sen fick dem tvillingar :O

[Theriss]
0

Pandiz du förstår inte vad jag menar Tungan ute Jag vill kunna ha säg fem familjer i samma kvarter, och jag vill kunna byta mellan dem och spela med dem utan att de andra familjerna går och hittar på egna saker; flyttar, får barn, dör etc. När jag bytat till familj 2 från 1 kommer familj 1 leva vidare, åldras och dö medan jag spelar med familj 2, vilket är precis det jag INTE vill. De ska stanna precis så som jag lämnade dem. Det är DET som inte går. Man måste välja; antigen åldras hela kvarteret eller ingen.

SimsBrooke
0

Ja då får du stänga av den här grejen som gör så att andra familjer fortsätter sitt liv. Gå in på alternativ..