Vad saknar ni i TS3?
Nu har jag kommit på en del saker som jag saknar i TS3 dels så saknar jag ett Piano där dem kan sitta och spela, saknar det fruktansvärt mkt. Iofs bara det jag kommer på just nu haha.. saker som fanns i 1an och 2an som inte finns i trean i både ettan och tvåan fanns ju piano så förstår inte varför inte pianot finns :S
Så Piano vad saknar ni?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Hiss saknar jag.
Djur, väder och lägenheter!
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes

Saknar också pianot. Saknar också "tvåvåningsfönster", om ni förstår vad jag menar , som fanns i TS2,

#3 De fönstrena kom väl i ett prylpaket eller nåt? Kanske kommer i ett framtida prylpaket till Sims3 också? Får vänta och se :) Annars kommer det nog att finnas att ladda ner på ngn fansite eller ngt :)
Jag saknar HALVVÄGGAR!!! :C Fast nu har jag laddat ned det, men dem är mer som ett staket, det andra som fanns i Sims2 var mkt, mkt finare!
Och så var det djur, DJUR SÄGER JAG!, som verkligen borde kommar SNART!
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
#4 ja halvväggar saknar jag oxå =( ja djur och väder saknar man otroligt mkt och dessutom lägenheter och även arbetsliv :D haha mkt man saknar när man väl börjar rabbla upp haha

#4 Nej , fönstren fanns i grundspelet för det är det enda jag har haft.
Håller med #2! Saknar alla dom tre grejerna
sen saknar jag även Studentliv, det borde också finnas för 3an
studentliv spelade jag knappt aldrig då jag tyckte det var jobbigt att studera och en massa haha..
Joo kanske.. men det va kul ibland :P
Studentliv kunde nog vara roligt.
Men jag måste säga att jag mest är besviken på sims3 för det håller inte måttet. Prylpaketet jag köpte hade väldigt lite i sig vilket störde mig. Destination världen hade jag höga förväntningar på men det gjorde mig bara ledsen. Tröttnade på det väldigt fort tyvärr. Nu köpte jag drömjobb och det är helt okej men det är för mycket små buggar för att jag ska tycka det är 100% bra.
I sims2 tyckte jag att prylpaketen var bättre + de expansionerna jag köpte höll måttet på ett helt annat sätt.
Kanske är det så att jag satte ribban högre för sims3 än för sims2 men det anser jag vara normalt…
Så jag saknar kvaliten/innehållet i sims2 (om man ska förklara det kort)
#10 så blir det ju alltid.. Tröttnar oxå jävligt fort för jag spelar flera timmar
#11 vi måste spela mindre. Tyvärr var nog destination världen ett magplask men drömjobb ser lovande ut.
#12 är ju inte alls lätt att spela mindre då man vill kolla alla jobb och dylikt haha
#13 nej jag vet
Som tur är har jag fått en hel kasse med böcker jag ska läsa.
Djur Absolut! hoppas det kommer en expansion där man kan ha båda bondgårdsdjur och husdjur!
Jag vill ha årstider och olika väder! :)
//Elin
Jag tror jag håller med er ni som saknar årstider! Det är mysigt när det regnar o när man får uppleva alla väder. Vi får hoppas Will Wright och co kommer på det själva bara 
Jag saknar djuren och årstiderna
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag saknar:
- Lägenheter
- Djur
- Årstider
- Fler städer/kvarter att välja mellan
- Fler resmål på semestern
- Att kunna bada nere vid havet!
- Fler frisyrer
- Kanske barnvagnar?
- Kanske ett mer advancerat betygssystem? Med betyg i många olika ämnen, t.ex. kunde ett barn som har målat mycket på stafflit få högsta betyg i bild, ett annat barn kanske hållt på mycket med "spisen" och får bra i hemkunskap o.s.v.
Eller ni kanske bara menar saker som fanns i tidigare spelen? 
#19 ja det där med bada i sjön/havet skulle jag oxå vilja, och sen fler resemål, och det sist nämnda du sa om betyg =)
Nej nej, ALLT du kommer på ska du skriva =) hehe
#19 betygen var en rolig ide.
Sedan tycker jag alltid att kläderna + frisyrerna i sims 2+3 varit för få. Det borde finnas mera alternativ. Sedan skulle jag vilja kunna välja om tröjan ska vara innanför eller utanför byxorna/kjolen.
Måste även säga att Destination Världen var ett misslyckande, någon som håller med? 

Varför klagar ni på Destination Världen? Man fick ju nya kläder och frisyrer
:)
/Malin
Destination världen är det sämsta jag köpt till sim3. Jag hade sådana förhoppningar men icke sa nicke….De frisyrer och de kläder man fick var inte nog för att gottgöra hur tråkigt jag tycvkte det var 
Jo, alltså tycker det är riktigt tråkigt att alla resmål och äventyr liknar varandra, det här med mumier, sökande efter skatter/reliker o.s.v. känns bara fånigt och blir snart uttjatat 
Det kunde ha blivit bra, själva grunden med att man ska samla så kallade "visumpoäng" genom äventyr o.s.v. men nej, det var en besvikelse. Vore något om man kunde bo i Frankrike, Kina och Egypten! Finns ju både hus, andra familjer, mataffärer, kyrkogård och liksom "basen" där. Det vore kul 
Trodde även att funktionen "bada i havet" skulle komma med spelet (För det kom med tvåans Jorden Runt), men nej…
När jag fick destination världen tyckte jag det va rätt kul. Åkte runt till alla länderna men kom nog längst i kina tror jag XD Men iaf sen gillade jag den familjen så mycket. Men hela spelat buggade så jag kunde inte göra något i just det kvarteret :S sen efter det orkade jag inte göra mer i dom andra länderna :/
-' Malin Hultman
#26 du kan ju bo i det landet om du får tillräckligt med visum poäng. Men jag tyckte hela grejen blev trist väldigt fort.
så fort du startade en ny sims fick du göra samma uppdrag i nästan precis samma ordning igen och det var nog lite segt. Sen avskydde jag att behöva byta länder för att klara en uppgift. För mig hade det gärna fått vara så att man kan klara av ett land /göra färdigt och sen gå vidare.
#28 Jaha, det visste jag faktiskt inte
Att man kunde bo i landet alltså, men är det liksom "permanent" då?
#29 så mycket vet jag inte. Har för mig (svag aning) om att det är lite som ett semesterhus. Men jag vet att man i alla fall kan köpa hus i landet om man har visum grej 3.
Okej, får väl testa, fast TRÅKIGT att samla dessa poäng 

Dom flesta blev nog besvikna på Destination Världen. :P
Det var ju det första ex-packet (För det var det va?) och alla hade ju SKYHÖGA förväntningar.. :)
Jag blev ganska nöjd, men de kunde ha fler resmål och uppdrag. Och dessutom ville jag se Eiffeltornet i Frankrike. C:
/Malin
#32, jag ville oxå se eiffeltornet :O
-' Malin Hultman

33# Men ack, nej. :C
/Malin
#31 det är ju det…
#32 finns säkert någon sm kan tycka det var roligt men jag är inte en av dem…
Jag vill kunna byta kläder på gravida, eller i alla fall ändra färgerna på dem.