The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 6613 ggr
Pose-idon
0

Din familj just nu

Tänkte det skulle vara kul om vi kunde berätta lite om våran familj vi spelar just nu. Namn, historia, yrke, personlighet, livslång önskan osv. Visa gärna en bild på din familj också. Skrattande

//Elin

Pose-idon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sim heter Bella Thorne och är en ungdom. Hon är en snobbig, atletisk, ambitiös, familjeinriktad snackare. Jag har spelat med henne släktingar väldigt länge och hon är generation 6. Dock har hennes halvsyskon fått ett barn så jag har alltså kommit till generation 7. Henne föräldrar heter James och Caithy Wilde (född Thorne) och hon har en tvillingsyster och 6 halvsyskon (5 på pappas sida och 1 på mammas sida). Hennes livslånga önskan är att bli mästerkock men jobbar just nu på sjukhuset eftersom jag vill ändra hennes livslånga önskan.

//Elin

Malonne
0

Jag och min bästis håller på med en familj som heter Rosroth och de har så många barn (jag tror det är 30 st eller något nu) att man inte kan se deras "stamtavla" eller vad det heter. Hela Sunset dräller av Rosrötther..

Mamman till typ 20 barn heter Celia och hon håller på med sin  stora trädgård hela tiden. Hon drömmer om att.. Oj, det har jag nog glömt. Men iallafall, hon är en egenföretagande Berömd Bonde nu och hon har sålt grödor för cirka 25.000§. Hon är gift med .. vad hette han.. men herregud, nu kommer jag inte ihåg vad han heter, men han är iallafall Brandchef i Sunset Valley. Hon är snobbig och har gröna fingrar. Hennes syster, Claudia, bor också i deras stora, vita hus, och Claudia är en multitasker. Hon har nivå tio i trädgårdarbete (tror jag..) och i författande och hon är händig, och bra på att fota, och hon har skrivit 7 böcker om henne själv. Hon är smal (som Celia) och hon har typ 30 barn tror jag. Hennes livslånga önskan om att bli en Hjärtekrossare är uppfylld för länge sen. Hon har också en brandmans-make, men hans namn kommer jag inte heller ihåg.

1# Jag har också en familj som heter Wilde :D

Har ingen bild, för dem är på min andra dator, men jag kanske kan fixa en bild senare.. :)

/Malin. C:

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

SimsBrooke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Mike Smith, Nu har jag spelat honom så pass mycket så han har fyllt åldring.. Men han har fru och två barn, han fick sitt första barn med en som kommer från egypten, och hon flyttade dit sen har dem fått en dotter oxå..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ellenfyrkant
0

Spelar nu !? Jag byter familj nästan varhe gång jag spelar och jag spelar ju inte just nu ?

Mvh Ellenfyrkant

Pose-idon
0

#4 Nej men då behöver du inte skiva i tråden heller…

//Elin

Ellenfyrkant
0

#5 Ursäkta ! :S Så tråden är bara till för de som bara spelar precis just nu eller bara spelar på samma familj hela tiden ?

Mvh Ellenfyrkant

Pose-idon
0

#6 Nej, men du behöver inte spelar JUST DETTA ÖGONBLICK för att skriva i tråden. Och om man byter familj hela tiden kan man ju skriva om den man skapade senast. Men det är ganska onödigt att skiva i en tråd om den inte rör än just då.

//Elin

SimsBrooke
0

Asså kan någon berätta hur man gör så man får bilderna i inlägget?

Pose-idon
0

#8 Där det står "Bifoga fil" Klicka på "bläddra" och välj bild.

//Elin

Ellenfyrkant
0

#8 Vi har en tråd om det på Mus.ifokus hittar den dock inte just nu. Men du är välkommen att kika in !

#9 Jag antar att hon menar hur man får bilden att synas direkt i inlägget förutsatt att man inte är plusmedlem.

Mvh Ellenfyrkant

SimsBrooke
0

#9 jo det fattar jag oxå men det syns ju inte alltid så som #1 har..

Pose-idon
0

#11 Kryssa bara i "Visa bild direkt i inlägget". Jag tror även om man är plusmedlem så kan man gå in någonstans på inställningar och kryssa i så man alltid ser dem direkt i inläggen. Glad Så har iallafall jag gjort. Glad

//Elin

21Guns
0

Just nu håller jag på med en familj som heter Anaheim i efternamn, och som består av en änka med två tvillingdöttrar som fortfarande är småbarn. Pappan dog när dem var bäbisar. För tillfället har hon inget yrke, men hon har tjänat massa pengar på att sälja diamanter, insäkter, fjärilar och sådant som hon samlat på tidigare.
Hon har redan uppnåt sin livslånga önskan som var renässanssim, alltså klara av tre färdigheter och hon fyllde precis "vuxen".
Mamman heter i alla fall Emma och har två lillasystrar som heter Louisa och Vanessa (systrarna blev till efter att Emma flyttat ut). Emmas döttrar heter Dakota och Virginia. Pappan hette James.
Har tyvärr ingen bild än, kanske kommer upp senare om jag kommer ihåg ;P

Det var väl typ det.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

SimsBrooke
0

#12 okej dock hittar inte jag den inställningen :S

Peak303
0

Jag spelar just nu i en familj med Mamma, pappa och en tonårsdotter. Mamman är en uppfinnare och pappan är en bandman. Mer kommer jag inte ihåg XD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Ellenfyrkant
0

Pandiz: Jag tror Pose-idon pratar i nattmössan. Som plusmedlem har man en fiffig förmån att bara kunna bocka i en ruta "visa bild direkt i inlägget". Men är man inte plusmedlem får man göra på annat vis. Och här är länken till artikeln jag pratade om på mus.ifokus där det står beskrivet hur du kan gå till väga på olika sätt för att få bilden direkt i inlägget. Hoppas det hjälper. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Pose-idon
0

#16 Eftersom Pandiz är plusmedlem borde hon kunna hitta inställingen. Förresten, har du något emot mig eller något? Eller kan du sluta vara så otrevlig? Förvånad

//Elin

Ellenfyrkant
0

#17 Om pandiz är plusmedlem fick hon även då reda på hur hon kunde göra i mitt inlägg där jag även länkade till artikeln som hon förhoppningsvis har användning för även om hon inte skulle vara plusmedlem.

Mvh Ellenfyrkant

Pose-idon
0

#18 Då är det löst då? Glad

//Elin

Ellenfyrkant
0

#19 Skickade dig ett PM för att reda ut om du har någhra problem…

Mvh Ellenfyrkant

Pose-idon
0

Jag låser den här tråden då den spåret ut helt.

//Elin

Inlägget är låst för nya kommentarer