The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 6606 ggr
alva-94
0

Uppdateringsfel!

Hej! Jag har the sims 3 drömjobb och det har funkat jättebra fram tills nu när det stod i startprogrammet att det fanns en uppdatering. Utan att kolla jättenoga så klickade jag på 'Uppdatera' och uppdateringen sattes igång, men när jag hade slutfört och skulle uppdatera igen så kom ett felmeddelande upp där det stod "Ditt exemplar av grundspelet The Sims 3 är inte kompatibelt med det aktuella Sims 3-expansionpaketet. Uppdatera ditt spel via spelets startprogram". Men när jag klickar på okej så kan jag varken klicka på någon av flikarna på startporgramet eller på start-knappen. Det står även att musen laddar men hur länge jag än väntar så laddar den aldrig klart.

Kan någon hjälpa mig? Jag har ju redan uppdaterat och vill helst inte ominstallera allt eftersom jag inte vill förlora något sparat spel.

SimsBrooke
0

sådär har jag med på min bärbara fattar inte :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

alva-94
0

Jaa, jätteirriterande..

men läste nånstans att man kunde spara en av filerna som hette "saves" typ, ominstallera allt och sedan lägga tillbaka filen "saves" i spelet igen. Vet inte om nån fattar men vet inte hur jag ska förklara.

OM någon vet, sparas isåfall ALLT alla familjer, staden de bor i (den staden jag använde var nedladdad) och karriärer, relationer osv.

SimsBrooke
0

Jag vet att familjerna blir sparade om du tar bort saves och ersätter den men jag vet inte hur det blir med staden du har laddat ner tyvärr.

Men jag har faktiskt gjort så att jag har sparat saves och ersatt den sen men det har inte funkat för mej..

alva-94
0

Jag testade och det funkade!!:D Skitbra!

Men du, du verkar ju veta en del.. vet du hur man göra monster och hur man befodras i uppfinnarbranshen? Jag fattar inte, trots att jag säljer mina saker så befodras jag inte.

bokis
0

#4 Angående uppfinnarbranchen, vart säljer du uppfinningarna? Man ska sälja de i säljrutan som finns i katalogen för att bli befodrad.

SimsBrooke
0

#4 Jag vet faktiskt inte har inte hunnit så långt, men jag tror att det är så att du måste ha en viss färdighet för att kunna göra dessa monster..

#5 Jag tror man kan gå till den där grejen där man kan köpa och sälja saker jag minns inte va det heter..

SimsBrooke
0

står i manualen "Kila ner på stan till Provisonsbutiken och sälj allt din sim har gjort eller samlat ihop, som skulpturer,  målningar, grödor och ja till och med fisk..

Så kolla om man kan gå dit att kolla om du blir befodrad!

bokis
0

#7 Jag sålde grejer i Provisonsbutiken men blev inte befodrad så jag började sälja i katalogen och det funkade.

alva-94
0

okej tach båda! Ska försöka med det:)

[TheoA]
0

Jag har samma problem! prick likadant för mig ;/ då gör jag väl så som du gjorde :D

nagini
0

precis samma sak hände för mig nu… men jag fattar inte hur man ska göra? Vadå spara "saves"? :S

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

nagini
0

Nån som kan hjälpa mig eller?

jag har inte ens någon fil som heter saves?

21Guns
0

#12 Det ska finnas en mapp i dina dokument som heter Electronic Arts, om du trycker på den så ska det finnas en mapp som heter The Sims 3 och så trycker du på den, där ska det finnas en mapp som heter Saves. :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

nagini
0

aha.. hitta, tack!

va ska jag göra med den då?

bara lägga någon annan stans, åsen installera om spelet?

måste jag installera om alla 3 spelen (vanlilga, DV och drömjobb eller bara drömjobb?

SimsBrooke
0

Lägg den på skrivbordet och ja, installera om ALLT

nagini
0

fan vad jobbigt >.<

varför blir det så för? kommer aldrig våga uppdatera spelet längre :S

21Guns
0

#16 Efter att jag behövde installera om alla spel efter att det cpat sig efter en uppdatering så har jag bara uppdaterat när jag installerat ett nytt spel, för då kommer det bara upp en ruta när man installerar som säger att det behöver uppdateras och så trycker man på ok eller nåt så gör den det och det har alltid funkat bra för mig :P

"I think therefore I am" 

- Descartes

nagini
0

Okej… inser nu hur otroligt oteknisk jag är :S

Hur avinstallerar man sims då? XD

med alla andra program så äre bara att gå in på start -> alla program -> (exempel) World of warcraft -> Avinstallera..

Men det går inte att göra med sims :S inte för mig iallafall..
Finns inte ens The sims eller Electronic arts på "alla program"

Jag suger att förklara.. någon som fattar??

21Guns
0

#18 Gå in på kontrolpanelen och sedan på Avinstallera/Ändra program tror jag att det står, där tror jag nog att du ser hur du ska göra :P

"I think therefore I am" 

- Descartes

nagini
0

ah! Tack :D