Positiva saker med trean!
Jag tycker ofta det dåliga i trean uppmärksammas, så jag tänkte skriva BRA saker! 
Levande kvarteret - Jag älskar det levande kvarteret! Bland det charmigaste med trean tycker jag, att andra familjer skaffar barn, arbete, gifter sig, besöker olika ställen, flyttar o.s.v. utan att du behöver spela med dem! Det blir både roligare och realistiskare, att kunna ha ett kvarter, växla mellan olika familjer, och ja, saker händer…
Om man skaffar fem barn t.ex., så kan man välja "flytta", "sparka ut" och sedan se hur de ändå kommer på fötter med arbete, partner, barn och annat! Att alla ständigt åldras helt enkelt! Var väldigt skeptiskt till denna funktion i början, men trean skulle helt mista sin charm utan detta enligt mig. 
Egenskaperna - Att alla har egenskaper är bra, och hur positiva saker finns i nästan allt, ja… ska förklara
T.ex. slabbig, det är i de flestas ögon negativt, men finns något positivt i det med! T.e.x. så kan de äta bränd och rutten mat utan att klaga, så du kan nästan hitta något bra i allting. Egenskaperna sätter "karaktär" på alla! Vore kul om det kunde komma fler egenskaper med kommande expansionspaket, kul med så många som möjligt! 
- Byta färger! Att man kan byta färger på allting, kläder, möbler, väggar, ALLT! Haha, vissa saker är nästan fåniga att man kan byta färg på, t.e.x. skosnörena på skorna, hårsnodden till tofsen, o.s.v. 
- Finns fler möjligheter att färdas i staden, både till cykel, fots, bil och taxi, om man har destination världen även "kenspa" (Typ moped/motorcykel).
- Du kan röra dig fritt i staden på ett mycket enkelt sätt! Mycket olika aktiviteter att göra, bio, matcher, konserter, rundtur på olika ställen t.ex. teater och stadshus, allmänna pooler, restauranger, fiskedammar, stränder, gym, bibliotek, parker, bokhandel och mataffär…
- Ganska mycket olika sorters yrken, roligt att man kan välja hur man ska prestera på jobbet, typ "Normalt" "Jobba hårt", "Slappa", "Träffa arbetskamrater", "Snacka med arbetskamrater", "Fjäska för chefen", o.s.v. Så småningom kan man bli bästa vän med både chef och arbetskamrater!
- Man kan spela gitarr på allmänna platser, t.ex. stadsparken, och få dricks. Sälja fisk och grödor till mataffären och få pengar. "Hacka" datorer och få pengar (Om man är datanörd) Odla pengaträd! Sälja tavlor man målat! Fler "alternativa" sätt att tjäna pengar!
- Fiske, matlagning och trädgårdsarbete fungerar bra tillsammans! Bra grödor, bra fisk = bra mat! Gödsla med bra fisk = bra grödor! Bra grödor som bete till fisken = bra fisk! Finns massor av olika fiskar att fånga, allt från mörtar till vampyrfiskar!
Samma sak med grödorna, massor av olika sorters frön finns utspridda på olika ställen i staden! Du kan odla simpla saker som sallad, till mer avancerade saker som dödsblommor! 
- Småbarn kan vara mer "delaktiga" i familjen, de kan bl.a. följa med på bio, och andra ställen i staden, i biblioteket finns ett rum där barnen kan sitta och leka t.ex. Man kan sitta med barnet i knät, läsa för det, o.s.v! Vuxna, ungdomar och tonåringar kan hålla i bebisar/småbarn samtidigt som de pratar med en annan sim.
- Alla är mer annorlunda, både i hårfärg, ansiktsdrag, kroppsform och annat! Barnen ärver oftast saker från båda föräldrarna!
- Man kan köpa nya recept i bokhandeln, finns mycket kul att laga på trean, ungsbakad sockerkaka (som kräver eldfrukt!), ratatouille, kalkon, ambrosia (Mycket speciell rätt!), fattiga riddare m.m, m.m! Man kan även köpa nya låtar som man kan lära sig spela på gitarren och sedan uppträda med.
- Man kan ordna många olika sorters fester, både "hemmafester", bröllopsfester, begravningar och kampanjbidragsfester (om du är politiker). Kul!
- Man har en gemensam gravplats i staden där man kan placera ut sina "bortkomna".
- Man kan gå upp och ner i swimmingpoolen utan stege.
- Om man har karriär i affärer ska man hålla olika möten i staden, genom att klicka på olika byggnader i staden och välja "håll möte". Lite kul grej sådär!
Haha, då vet ni vad jag ägnat kvällen åt
Nej men, tyckte detta behövdes, för The Sims 3 är faktiskt ett kul spel! I alla fall i perioder 
Skriv gärna vad NI tycker är bra med spelet 
Ah jag kan hålla med om mycket. Kvartert är trevlig och att kunna ändra färg på det mesta är underbart. Jag skulle dock vilja ändra färg på allt och inte "bara" det mesta.
Jag gillar även egenskaperna för att dom är så många.
sen gillar jag att sims 3 är vackert.
Jo, vackert är det också, fina miljöer.
En sak jag önskar vore fler kvarter, att ha kanske 10 olika kvarter att välja mellan vore en dröm! 
Jag tycker det bra är:
Mycket bättre grafik
som du säger kan man gå runt och hälsa på alla,gå till parken,eller cyklar dit
sen att dom kan var supertjocka
och man kan göra kläderna i vilken färg/mönster som helst :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

Hur många familjemedlemmar kan det vara max ? Det är ju 8 i sims 2. 
Mvh Ellenfyrkant
Samma på trean, åtta.

Ja tycker man borde få va 10 iaf. 
Mvh Ellenfyrkant
Jo, håller med, kul med många, men ja…
Vi ska vara positiva i denna tråd, hihi 
Du har redan räknat upp allt jag älskar med sims 3! 
//Elin
Okej #8 hur blev det så med texten? xD
//Elin
#9 Haha, överentusiasm vet du 
#10 Japp! 
//Elin
jag tycker det är roligt och handla också
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Och jag tycker det är roligt att kunna byta kläder hela tiden utan att behöva handla i affären. Alltså, att handla tycker jag med är roligt men det var trist förut att inte kunna byta kläder utan att ha massa pengar. Dock skulle det vara super om gravida fick byta kläder för dom får alltid så fula…
#13 Jag har laddat ner massor med kläder och då får dem gravida jämt dem kläderna, och ibland är kläderna gjorda så dem får inte ens nån mage. Ser lite konstigt ut när dem ska föda osv. 
//Elin
Nu får ni rätta mej, men var det inte så att man inte fick åka från tomten då en gravid kvinna var gravid, var inte det i the sims 2 då säger hon "jag är höggravid och kan inte lämna huset"?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#15 det minns jag faktikst inte.
#14 åh om ändå mina sims mammor får de kläder jag laddat ner…suck. Men vore ändå roligt att lite kunde ändra fast man är gravid.
"Roligare" att jobba nu när det är enklare att bli befordrad, utan att behöva skaffa ex antal nya vänner osv för att lyckas, och det går snabbare att förbättra färdigheterna
14 # ''hatar'' när mina simmar blir gravida men får platt mage..
#18 haha jag med 
//Elin