The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 6478 ggr
RuiXue
0

The Sims 2 och 3 på samma dator?

Har The Sims 3 med alla hittills utgivna expansioner på min laptop, men har blivit sjukt sugen på att spela The Sims 2 igen! Kan jag installera The Sims 2 utan att det blir några kollisioner mellan de olika spelen? Mig veterligen hamnar allt i C drive oavsett om man tar vanlig installation eller avancerad!

Någon som testat?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Övrigt" / Pandiz sajtvärden

Jennie

21Guns
0

Det borde väl gå, har inte provat själv men har för mig att min kompis har både the sims 2 och 3 på samma dator och det funkat bra… :) Det är väl liksom som att ha två olika spel på samma dator och det ska ju funka, om du förstår vad jag menar.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[Thiah]
0

Det borde vara 2 olika spel så det borde funka. Dock tar det säkert massor av plats.

RuiXue
0

Plats har jag gott om i datornGlad Anledningen att jag frågar är för att jag hört att många haft problem när de installerat sims 2 och sims 1 på samma datorObestämd Så jag funderar lite på om det blir samma med 3an och 2an. Eller går det kanske att lösa genom att manuellt ändra mappnamnObestämd

Jennie

[Mastre]
0

Jag har båda spelen på min stationära dator, och har inga problem. Normalt installeras de automatiskt i olika mappar, så de inte kan störa varandra.

LosGinos
0

Det ska fungera utan prob.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian