The Sims 2 och 3 på samma dator?
Har The Sims 3 med alla hittills utgivna expansioner på min laptop, men har blivit sjukt sugen på att spela The Sims 2 igen! Kan jag installera The Sims 2 utan att det blir några kollisioner mellan de olika spelen? Mig veterligen hamnar allt i C drive oavsett om man tar vanlig installation eller avancerad!
Någon som testat?
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Övrigt" / Pandiz sajtvärden
Jennie
Det borde väl gå, har inte provat själv men har för mig att min kompis har både the sims 2 och 3 på samma dator och det funkat bra… :) Det är väl liksom som att ha två olika spel på samma dator och det ska ju funka, om du förstår vad jag menar.
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Det borde vara 2 olika spel så det borde funka. Dock tar det säkert massor av plats.
Plats har jag gott om i datorn
Anledningen att jag frågar är för att jag hört att många haft problem när de installerat sims 2 och sims 1 på samma dator
Så jag funderar lite på om det blir samma med 3an och 2an. Eller går det kanske att lösa genom att manuellt ändra mappnamn
Jennie
Jag har båda spelen på min stationära dator, och har inga problem. Normalt installeras de automatiskt i olika mappar, så de inte kan störa varandra.
Det ska fungera utan prob.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian