Giftemål
Jag undrar hur man får två simmar som bor under samma tak att gifta sig i sims 3?
I en familj på 8 pers har ena sonens kärlek flyttat in samt att dem har ett barn tillsammans. Det roliga är att han hade en flickvän i yngre ålder som han dumpa och efter det har jag inte lyckats göra hans nuvarande "På G" till flickvän och ingendera gick att göra till fru.
Hjälp mig.
måste stå extremt oemotståndlig eller något sånt, och sen ska det finnas under någon av flikarna att dom ska förlova sig.. Så dom ska typ kyssas kramas och sånt en massa sen ska det komma upp!

Man måste göra många romantiska grejer i rad för att två simmar ska kunna gifta sig.
Jag har gjort det på dem och fått den texten men det verkar som att han inte kan få en ny flickvän/fästmö/fru pga att han gjort slut med sin tonårs kärlek. Man tycker ju att det borde gå ändå men jag har inte lyckats.
Men har det också med egenskaperna på simarna att göra? För han är inte direkt den mest kärleksgalne personen utan ät mer riktad åt atletiskt, snobb och elak. Enda kärleksegenskapen han har är flörtig samma sak gäller henne. Men egenskaperna tycker jag inte heller borde ha någon betydelse.

Kolla så att inte någon av dem är "På G" eller så med någon annan. Det har hänt mig några gånger nämligen..
#4 Det ska väll gå ändå? :) Har haft en sims som haft en massa flickvänner och så gifta han sig med en av dom :)

#5 Jaså? För mig fungerar det
Hm, då vet jag inte riktigt..