Fungerar The Sims 2 på min dator?
Hej! Jag undrar vilken info jag ska ge er för att se om min bärbara dator klarar av The Sims 2.
Vill inte installera det förrän det är klart att det inte kommer att krascha eller sådant.
Tacksam för svar.
har du bärbar eller?
#1 Japp. Det är en HP om det nu hjälper något xD
Okej, för jag hade den på en bärbar och det funkade jätte bra!, men det beror ju på hur mycket du har på din dator, hur många andra spel och hur mycket ledigt minne du har.
Du kan ju prova den här om du vill
http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/ Den kollar vad din dator klarar av och jämför det med spelets krav.

Mvh Stephanie 

Tack för era råd och Stephanie tack för länken! 

Jag har för mig att det inte brukar gå speciellt bra och spela på laptop? Det finns ju laptop som de står ska klara the sims, men så vitt jag vet har de gått väldigt seg och hackat ändå. Bara för att det går att spela på en laptop behöver det ju inte vara bra. Fick köpa en till dator för att kunna spela spelet. det tar väldigt mycket plats, spc då på en bärbar, så man kan inte ha mycket mer isåfall,
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
På min bärbara dator gick det superfort! :) inte hacka eller någonting. Fast sims 3 har jag lite för dålig grafik för men det funkar !:)

#7 tänkt om man hade haft sån tur. Jag fick köpa en helt ny, startsonär -.-
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
#8 synd
Men sims 2 funkade iallafall jätte bra på min
Jag har the sims 3 (utan expansioner än så länge) på min bärbara och går superbra :) Har helt okej grafik, dragit upp vissa saker till max vilket inte alls gick på min urusla stationära dator xD Den hackar inte heller speciellt mycket, kan bara ta lite tid att ladda ibland :) Däremot har jag inte så mycket annat på den än så länge.
Så jag tror det beror mycket på dator till dator. Vad den har för prestanda och vad man har installerat utöver the sims :)