Data hjälp.
Tveksamt.. Processorn är lite för dåligt. Det KANSKE funkar fast den inte uppfyller systemkraven, men risken finns ju att den faktiskt inte gör det, eller funkar väldigt dåligt.
Systemkravet är 2,4GHz men datorn i din länk har bara 2,2GHz.
Här är en annan, billigare dator som är bättre. Processorn uppfyller systemkraven och det kan ju vara bra att köpa en datorn som uppfyller alla krav, för att vara på den säkra sidan..
http://www.webhallen.com/hardvara/113208-hp_pavilion_g62-a23so-amd_athlon_ii_p320-4gb-320gb-15.6_tft-radeon_hd_545v-dvdrw-win
Jag kan hjälpa dig att jämföra:
Processor i din länk: 2,2 GHz singelkärna
Processor i datorn ovan: ca 4GHz (2,1 GHz dubbelkärna)
Om processorn är en dual core, dubbelkärna, så är processorn dubbelt så snabb kan man säga.
RAMminne i din länk: 3 GB
RAMminne i datorn ovan: 4 GB
RAMminne är typ "hur snabbt det går på skärmen", och man vill att det ska gå snabbt så det inte hackar :)
Hårddisk i din länk: 320 GB
Hårddisk i datorn ovan: 320 GB
Hårddisken "bestämmer" hur mycket du får plats med på datorn, där var båda datorerna lika.
Sen spelar ju grafikkortet in och sådär när man spelar, men i datorer som ändå är så pass dugliga så kan vara ganska säker på att grafikkorten är tillräckliga för spelet :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
I tråden "bra och prisvärd dator" snackar jag och Tina om datorer som lämpar sig om det, just för att jag behöver rådhjälp för att köpa min =P Kolla där vet jag, hon har tagit fram en del bra länkar ;)