Bra och prisvärd ts dator?
Jag skulle så gärna vilja spela ts3, men min nuvarande dator skulle aldrig klara av det, därav måste jag köpa en ny dator.
Då jag är jättedålig på allt vad datorer heter (förutom att sitta på internet och spela sims =P ) Så vet jag inte alls hur och vad jag ska kolla efter.
Skulle vara jättekul om ni kunde hjälpa mig och hitta en dator som fixar de nya spelen samt inte är för dyr, då jag inte har mycket pengar. Laptop självklart.
Är oerhört tacksam om jag kunde få hjälp med detta!
Jag tycker datorn jag har är väldigt bra för The Sims och internet.
Asus X64V heter den nog 
Tror jag (eller ja, snarare pappa xD) betalade runt 7000 kronor för den.
Men du får gärna säga en max-summa för datorn du vill köpa.
Men du kan prata med personalen i dator-butiken, berätta dina önskemål och pris den får kosta, så kan de kanske hitta en passande. :)
Tack för tipset! Jag hade väl tänkt mig runt 5000 kr, det borde räcka tycker jag? men kan ha fel. Får prata med någon affär och se vad dom tycker.
Du hittar ingen bra Ts dator som klarar Ts2 och TS3. Du måste komma upp i minst 6500 och uppåt tyvärr
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag har en Toshiba, den klarar av alla sims spelen bara för att den har ett asbra grafikkort (; den kostade runt, 5000 kr (: tror jag, pappa köpte den till mig x) och kmr nt ihåg hela namnet nu för är i skolan men kanske kan kolla när jag kmr hem (a)
Den här datorn klarar både TS2 och TS3. Den kommer med windows 7 och det står inte på The Sims hemsida vad systemkraven för windows 7 är, men TS3 borde fungera på denna dator.
kostar 4995:-, alltså det du skrev att du ville spendera :)
Den har 4GB RAM minne och 320GB hårddisk.
Specifikationer:
- Processor - Intel Pentium T4500 ( med dubbelkärna )
- RAM - 4 GB (installerad) / 8 GB (max) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )
- Grafikstyrenhet - ATI Mobility Radeon HD 560V
- Ljudutgång - Ljudkort
- Vikt - 2.8 kg
- Strömtillförsel - AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
- Inbyggda enheter - Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn
- Inmatningsenhet - Tangentbord, pekplatta
- Cacheminne - 1 MB - L2-cache
- Hårddisk - 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
- Nätverksfunktioner
- Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
- Operativsystem
- Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bitars utgåva - Danska / engelska / finska / norska / svenska
- Optisk lagring - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrerad
- Display
- 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) - 24 bitar (16,7 miljoner färger) - CineCrystal - 16:9
- Batteri - Litiumjon
- Telecom - Fax / modem - 56 Kbps
- Kortläsare - 5 i 1
- Trådlöst NIC - Acer InviLink Nplify
Processorn är dock lite tveksam, men funka borde det göra! Inte världsbäst dock.
Dock borde du köpa en stationär, mycket bättre! Du får en bättre dator till ett bättre pris!
http://www.webhallen.com/hardvara/113987-emachines_el1850-pentium_dc_e5500-4gb-1tb-dvdrw-win_7_hp
Skulle rekommendera den! Kostar bara 4590:-
4GB RAM minne, 1TB (!!) hårddisk och processor på 2,8 GHz.
På den datorn kan du spela TS3 lika bra och lätt som i en dröm ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack för alla tipsen. Att det finns laptops under 6500 kr som klarar av ts3 vet jag.
Hoppas att jag sparar ihop till en dator snabbt, det verkligen kliar i min fingrar. Jag vill spela ts3! Mitt ts2 vart helt plötsligt så otroligt tråkigt nu när jag kollat runt om info om detta spel. =P
Det finns många billiga datorer som klarar av spelet, men sedan vill man ju att det ska gå snabbt, att man ska kunna köra på höga grafikinställningar och att det inte ska krascha och krångla :) Har testat att köra The Sims 3 på en seg dator och det var mycket tråkigare, är inte kul när det är "laggigt". ;)
Förstår att det kliar i fingrarna, hehe. :D

Min dator kostade 528 dollar tror jag , alltså lite mer än 3500, och den klarar Ts3. Men jag vet inte om den finns i Sverige. Den heter emachines D525.
#8 Går den bra? Den laggar inte eller så? Går ju alltid och kolla om den säljs i sverige.
Hjälp! Men kompis sa att detta är en bra dator att sattsa på, men klarar den verkligen ts3?
Tycker det är så knöligt att kolla upp om det är rätt, då jag inte alls fattar vad alla siffror och bokstäver är. Vet inte ens var en prosessor är =/ Om denna nu duger så är det juu posetivt, då har jag bara 1700 kr kvar till jag kan köpa den =)
#10: Processorn är bara på 2,2 GHz.
#11: Processorn är bara på 2,1 GHz..
Laptopen jag länkade till i #5 http://www.webhallen.com/hardvara/113780-acer_aspire_5738zg-454g32mn-pentium_t4500-4gb-320gb-15.6_tft-dvdrw-win_7_hpDen är bättre än båda ovan nämna datorer!
RAM minnet "bestämmer" hur snabbt saker rör sig på skärmen, ju mer desto bättre.
#11 datorn har 3GB RAM, #5 datorn har 4GB RAM.
#10 datorn har bara 2GB RAM!
Hårddisken "bestämmer" hur mycket du får plats med på datorn.
#11 datorn har 250GB hårddisk, #5 datorn har 320GB hårddisk.
Processorn är datorns hjärna kan man säga och hur många GHz, alltså gigahertz, den har visar på hur många svängningar den gör i sekunden. Typ. Alltså frekvensen.
#11 datorn har 2,1 GHz, #5 datorn har 2,3 GHz och dubbel kärna vilket också innebär att det går ännu "lite snabbare" eftersom den har 2 kärnor.
Gasoline! Dom verkar ha Julrea eller någonting för dom har sänkt priset på #5 datorn till bara 3996:- ! Vilket kap!!
#13 Så ditt slutgilltiga svar är alltså dator på #5 =P Tack så jätte mycket iaf, då får det bli den datorn! Ska bara spara ihop 2000 kr till, hoppas dom inte hinner höja priset!
Tack alla för er hjälp, ni är guld värda!
#14: Den är bättre, så det säger jag absolut :)
Tittar man på datorer från expert eller netonnet eller onoff eller alla de här "vanliga" butikerna för medelsvensson som mest använder sina datorer till att skriva i Word eller surfa på internet så hittar man mest sånna datorer också.
Vill man där emot spela så måste man leta efter en dator som är en "speldator" och på sidor som säljer datorer till folk som faktiskt spelar dataspel som kräver en del :)
#15 Jag tittar mest på de vanliga affärerna då dom är "pålitligare" och samt att jag har nära att åka in med skiten om det är något fel på det. Har nämligen blivit lurad förr när jag har beställt från okända företag!
#16: Rätt inställning, man ska alltid bara beställa saker från välkända och pålitliga företag :D
Det jag menar är att olika företag säljer ju olika saker. OnOff säljer datorer till den som vill surfa, Webhallen säljer datorer till de som vill spela :) Fast på Webhallen hittar du också jättemånga bra datorer som är billiga och bara till att surfa på.
Var bor du? Webhallen har butiker i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, men jag tycker det är lättast och smidigast att få tunga datorer hemskickade ^^ Beställer alltid hemleverans när jag handlar på Webhallen, har bara varit i deras butiker 3-4 gånger tror jag!
#17 Jaha, då vart det ett litet missförstånd =P Bor i Fjugesta, strax utanför Örebro. Men skulle du kunna säga att butiken är pålitlig att beställa ifrån?
#18: Webhallen? Ja, gud ja! Jag skulle absolut säga att Webhallen är lika pålitlig som vilket "OnOff" som helst :) Webhallen är ett stort och känt företag, funnits i många år.
Jag har de senaste 7 året köpt alla mina datorer (3 st) nästan alla mina mobiltelefoner och all annan elektronik därifrån :) Min sambo handlar där hela tiden och många i min umgängeskrets också - i alla fall de som vill ha speldatorer.
#19 Vad bra, då räcker de referenserna då =P
Kollade in den där datorn som du sa va på rea, och den kostade 4995, vart hittade du rean eller är det jag som är knäpp? =/
#21: Vad konstigt, senast jag kollade låg priset datorn på 3996:- !
#22 Aja, men nu vet jag hur som hellst hur mycket jag behöver spara ;)
Jag har en dator som heter HP Pavilion Dv7 och den klarar alla The sims 3 Jag är jättenöjd med den datorn =)
Min dator klarar Sims 3 utan problem.
Laptop.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#27 Usch, en sådan spelar jag också Sims på. Bajsdålig tycker jag xD
#26 Är det där inlägget menat till #24?
#26 tkr det funkar gööör bra. Dock gillar jag inte att det inte är helskräm =(
#27 Just det xD
Tryckte fel där.
Det går att fixa helskärm :) var inte helskärm på min Lap-top heller först :)
#30 hur gör man det??
#31 Det ska gå att ställa in på "inställningar" i spelet om jag minns rätt :)
Gah, vill jättegärna spela ts3..
Köpte en dator för ett halv år sen (en mini), så den kan man inte spela på, och på denna datorn så funkar inte grafik kortet som det ska, och vi hittar inget som passar ;/
Vill verkligen spela det! Fick det i juni 2009, och kan spela 5 min innan det kraschar!!
Vill spara ihop till en ny dator, men har nyss köpt en mobil så jag måste betala av ytteligare 2000:- till mamma. Så en ny dator är det inte på tal om :(
- Jennie
Tina-A - Nu när jag sparat och fixat fram lite pengar till den där datorn så har den utgått ur sortimentet, och det enda pålitliga stället som va netonnet kostade den 5999 kr… Få helt enkelt gå och höra med en butik, och be dom ta fram en dator som fixar spelen.
Kan man får garantibevis på att man fått det dom utlovat tro? =P
#35: Den har inte alls utgått ur sortimentet?
Här är den :)
#36 Men =O Jag är säker på att i morse när jag kollade på den igen, för att jag skulle visa min sambo, så stod det att den utgått. Aja, men då va det löst iaf!
Jag va till mediamarkt för att fråga dom vad som skulle vara en lämplig dator för ENDAST spelning av TS3, som visade mig en dator för 7995 kr och sa att det va en bra dator som klarade spelet och lite till.
Jag tyckte inte att det kändes bra, kändes mer som att han ville sälja något som hade mer än vad jag behövde.
Haha, min karl vart trött n'är vi gick och kolla "Ska du behöva ha någon ***** heavy metal dator för att kunna spela ett litet the sims spel?!" Hihi, han vart ju måttligt road =P
#37: Mediamarkt är jättedyrt.. Köpte en mobil där - kommer och och sätter mig i soffan - slår på TVn.. Självklart kommer mobilen jag precis köpt på reklam och så någon jävla röst som säger "visst känns det dumt att betala för mycket?" och så säljer dom mobilen där för typ 500kr mindre. SUCK! Men, men…!
Ska aldrig mer köpa mobilen någon annan stans ifrån än webhallen!
#38 Usch, man blir så besviken när man har köpt något och så ser man att det är billigare någon annanstanns! Jag ska ta och beställa den där datorn, så det inte utgår igen. Då går jag under =P
#40: Den är säkert slutsåld! Typiskt! Men dom har andra som är nästan exakt likadana, annars skulle dom inte ta ur den ur sortimentet!
Den där är precis lika bra, lika stor skärm och allting :)

Min dator klarar alla ts-spel, visst, det kan hacka lite ibland om man har på ultrafart och kan ta några minuter att ladda en ny stad eller om man ska på semester och så men oftast funkar det bra och grafiken och så är det inget fel på. Har en HP Compaq (fast min ser lite annorlunda ut) som jag gav 2500 för. Fick den så billigt för jag har en god vän som jobbar på ett dator-företag och han sa att nästa gång de skulle köpa in såna så kunde jag få köpa en billigt :)
Vet inte var man kan köpa dem, men det går säkert att hitta på google ;)
#41 Jag fick spelet i julklapp, och kollar nu på baksidan. Det står att man ska ha windows xp service pack 2, men med datorn får man windows 7?
Är du riktigt säker på att datorn klarar spelet? Litar på dig till fullo att det blir rätt nu!
#43: På The Sims hemsida och wikipedia står det att man kan ha:
* Windows XP SP2 (alltså service pack 2)
* Windows Vista SP1
* Windows 7
Här är en tråd från härifrån, där RuiXue skriver att hon spelar med Windows 7 och att det går skitbra :)
http://thesims.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=856060c4-84be-46a4-b859-1cb699f2b6c0
#43: Och tack för förtroendet :) Jag LOVAR att det funkar med den datorn!
Jag kör Sims 3 med Windows 7, funkar jättebra =)
Tack för all hjälp allesammans. Min karl vart trött på mig och mitt TS3 tjat igår och "snodde" mina sparade pengar, drog med mig till mediamarkt och tvingade på mig en dator som kostade nästan 6000 kr, fick låna 1000 kr av honom tills nästa månad. Datorn fungerar iaf toppen!
Men spelet är grymt svårt att lära sig om man är van med 2an. Dessutom tycker jag att dom laggt ner så mycket arbete på staden att dom glömt allt annat runt i kring, men man kan ju inte få allt tyvärr.
Så just för tillfället blir det inte mycket annat än ts3 spelandet ;)
#47: Hoppas ni lyckades få tag på en bra dator :)
Jag tyckte också TS3 var skitsvårt i början, men man lär sig. Man måste bara ge det lite tid!