Vilket är bäst?
Hej! Jag har the sims 3! Många säger att the sims 2 är bättre är 3:an! Men vad är det som gör det bättre, vad är skillnaden mellan spelen????

Jag kan tänka mig att The Sims 3 kommer bli väldigt bra när alla buggar och fler expansion & prylpaket kommer ut men jag själv håller mig till The Sims 2 tills vidare.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Tycker båda är riktigt bra spel :) Men själv kör jag på trean, och måste nog säga att jag tycker det är lite bättre än sina föregångare =) men alla versionerna av the sims är bra på sina egna sätt ;)
Men liksom vad är skillnaden???
Jadu, finns väl en hel del skillnader, men om jag ska ta de största skillnaderna mellan trean och tvåan så är det:
- På trean kan du reglera färg, mönster, stil och sådant på i princip allting. Vill du ha en leopardfläckig soffa i rosa så är det ganska enkelt fixat, bara som ett litet exempel.
Du kan också ändra färg på hår och ögon hur du vill, det går alltså att ha en person med lila ögon och grönt hår med röda slingor.
- På trean kan du röra dig mycket mer fritt i kvarteret, kvarteret är också vackrare (I mitt tycke). Det verkar som det har lagts ner en hel del engameng på att göra treans miljöer vackra, det gäller samtliga kvarter (även de som kommer med expansionspaket).
Du kan hälsa på grannar hur du vill, och besöka olika saker på kvarteret, typ som bio, spa, restaurang… - Ett lite annorlunda "system" för humör, och oftast är det lite lättare på trean att hålla simmarna nöjda och glada.
- Simmarna som du inte spelar med på kvarteret åldras och gör egna livsval.
Med mera, med mera… orkar inte riktigt skriva mer 
Tackar, tycker ni att det är värt att köpa 2:an ändå??
I så fall med alla expansionspaket (Det är ju tvåans största fördel, att det finns så många expansionspaket), och det lär bli ganska dyrt. Utan expansionspaket så är tvåan bara sämre än trean (Så tycker jag i alla fall
), hade jag varit du hade jag nog hållt mig till trean. Men det är ju du som bestämmer. 
Okej, ska sova på saken!