expansionspaket sims 3
finns de några sims 3 packet eller vet nån om de är på väg? min kompis ska köpa sims 3 men han väntar på alla packet jag själv ska köpa de så fort jag får chansen verkar vara kul men min kompis säger att de är som sims 2 vad är nytt?
Jag tycker Sims 3 är bättre, finns inga paket ännu men det kommer ett i November. Finns trådar om vad som är nytt :)
oki tack
Kommer som Wera sa, ett expansions paket i November, och jag längtar redan! Sims3 är toppen! Det enda jag är lite emot är att även iaktiva familjer i samma stad åldras (om man har flera familjer i "samma spel") samt att den iaktiva familjen kan göra vad de vill när man inte spelar dem
Så man kan minst sagt få sig en överraskning när man spelar familjen igen, eller tar sina aktiva simmar och besöker inaktiva familjer. Det irriterar mig så till den milda grad att jag alltid gör "nya spel" istället för att bara "ändra stad" när jag vill spela med nya simmar.
Jennie
#3: Gå in på alternativ, där väljer du själv om de andra simmarna ska åldras eller inte när du inte spelar med dom. Själv har jag det alternativet AV, så de familjerna jag inte spelar med åldras inte :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 Men väljer man att stänga av åldrandet stoppas de även på den aktiva familjen. Och inaktiva familjer slutar ju inte skaffa konstiga barn eller knäppa jobb
Jennie
#5: Va? Mina simmar åldras ändå. Alternativet säger ju typ att "åldrandet stängs av på inaktiva simmar" eller nåt, säkert inte alls så men det är det dom försöker säga :P Haha. Mina aktiva simmar åldras när jag spelar med dom, de jag inte spelar med åldras inte.
Hittills har inte de simmar jag inte spelat med skaffat barn mot min vilja :P
Mina inaktiva simmar har skaffat barn mot min vilja
Så jag skapar helt nya spel istället för att bara växla familjer. Känns lite tråkigt att mina familjer inte kan bli grannar, men vad gör man
Jennie
men och om din familj åldras för mycket gör en ny (:
#7: Det kanske går att ordna genom att stänga av den fria viljan?
#7 Sant, men vill ju inte stänga av den fria viljan för min aktiva familj
I den där alternativ menyn kan man ju inte välja för specifika familjer i samma "spel" utan det alternativet man väljer gäller ju alla som är sparade i samma spel oavsett om de är aktiva eller inaktiva
En megabug enligt min mening…
Jennie
#7 OJ! hahahaha, elda upp barnet! Låt det svälta (A) Det är det som är bra med den nya koden så slipper man Maxmotives som höjer alla! (A)
#10: Jusste.. Jobbigt :P
men de är värt att köpa
Helt klart! Bästa spelet som någonsin kommit till PC!
Jennie
oki
kan inte vänta tills jag får pengar

Om ni tar alternativ och sen "avaktivera historieutvecklig" så kan inte inaktiva hushåll gifta sej, få barn eller åldras :)

Oj sry, spg inte att tråden är mer än ett år gammal