Kvällsnöjen stängs ner!
Jag har spelat Sims väldigt mycket tidigare på den här datorn, men har haft det avinstrallerat väldigt länge. Men idag så instrallerade jag vanliga Sims och Kvällsnöjen. Allting funkade jättebra tills jag flyttade in min sim i ett hus. Efter ungefär 10 sekunder blev skärmen svart och efter ett tag så kom jag till skrivbordet. Det här händer nu varje gång jag startar spelet. Ibland är det även ett felmeddelande där det står "the Sims 3 Launcher har slutat fungera". Det skumma är också att jag kan vara inne hur länge som helst på t.ex "skapa en sim".
Jag har ingen aning om vad jag ska göra och jag har inga andra spel, och jag har avinstrallerat alla program som inte behövs på en dator. Snälla, någon som vet vad jag ska göra!?
Har du provat installera om spelet? Det kanske blev något fel när du installerade det 

Mvh Stephanie 

Kolla så din dator inte blir överhettadnär du spelar, om så sker stänger datorn ner programmet för att skona datorn.
Min dator höll på så förr, innan jag insåg att det var dags att rengöra fläktarna ;)
Att du kan vara inne länge på skapa en sim, beror på att just det inte kräver så mkt av datorn, när du sen går tillbaka till spelet så ska en hel stad byggas, massor med simmar, massor med hus, då kan datorn bli överhettad.
Med dator menar jag nu laptop, då det är vad jag använder själv =)
"speed fan" är ett gratisprogram man kan ladda hem, som mäter temperaturen i datorn, ett smidigt sett att hålla koll på om det blir dags för rengöring =)
Har man problem med att datorn blir för varm så finns det "plattor" med fläktar som man kan ställa sin bärbara på. Vet inte om dom har något namn? 

Mvh Stephanie 

http://www.smartasaker.se/laptopkylare-p-1811-c-134.aspx Hittade denna, men jag vet inte 
#4 Precis vad jag menade 

Mvh Stephanie 

Precis så är det för mig med. Jag kan vara inne hur länge som helst på skapa en sim, och det segar inte, men såfort jag kommer in påp familjen så kan jag spela i fem minuter, sen stängs det ner.
Vart är det man ska rengöra ? :) Har en laptop ;)
- Jennie
Fast på min står det något om grafikkortet..
- Jennie
#7 Vet du vad du har för grafikkort? The sims kräver rätt bra grafikkort, och det är sällan laptops är tillräckligt bra dessvärre.

Mvh Stephanie 

#8 Vi har kollat på media markt vilket grafikkort man skulle ha, och han sa att det som redan fanns i datorn skulle fungera bra. Men det funkar ju ändå inte .. ?
- Jennie
#9 Det är dessvärre inte alltid man kan lita på säljarna… Det händer att de säger att saker funkar, även om de inte vet
Vet du vad du har du för operativsystem? Och är det the sims 2 eller 3 du spelar förresten?

Mvh Stephanie 

#10 Nej, det är ju så ;/
Jag vet dessvärre inte vilket operativsystem jag har .. Jag spelar båda, men det är 3;an som inte fungerar..
- Jennie
Då ska vi se om vi kan klura ut det
Först och främst - vet du om du har Windows eller något annat? Har du tur så kan det sitta ett litet klistermärke på datorn där det står ex. "Windows XP", "Windows 7" eller liknande.

Mvh Stephanie 

Ett litet klister märke fanns det. det stod; Windows XP home edition ^^
- Jennie

Jag tror inte det beror på operativsystemet. The Sims 3 ska funka på åtminstonde Windows XP och senare versioner. En kompis till mig har en dator som har XP, och det fungerar utmärkt. Jag själv hade Vista förut och kunde spela det utan problem. Nu har jag en ny dator med Windows 7, och även här fungerar spelet klockrent.
Jag tycker du ska testa att avinstallera spelet och sedan installera om det. Fortsätter det att krångla med grafikkortet så bör du gå till affären igen och köpa ett nytt, oavsett vad dem i kassan säger. För om spelet själv visar ett felmeddelande om grafikkortet så är det ju ganska uppenbart att det är där felet ligger.
Lycka till! :)