Hjälp, någon?
Det känns nästan inte som om det är någon idé att fråga, eftersom jag provat mer eller mindre allt jag kan komma att tänka på, vad har jag att förlora på att fråga..
Eftersom man inte kan hota simset med stryk (det kan man, men det hjälper inte) så undrar jag nu om någon därute i ifokus-universumet vet någon possible lösning till problemet att simset stängs ner utan förvarning efter ca 30sek spel.
Någon?
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Jag antar att du redan har testat avinstallera och sedan installera om spelet? Om inte, så borde du göra det och se om det funkar.
Kommer det upp något felmeddelande eller stängs spelet bara av utan vidare?
Att spelet stängs av kan också bero på att datorn inte klarar kraven. Har du kollat upp det?

Mvh Stephanie 

2# Om datorn inte klarar av spelet så ska det stå vid installationen att den inte uppfyller kraven. Så det är nog inte där felet ligger.

Våran dator gjorde så också, den klarade inte av spelet. Så det behöver inte förvarnas vid installationen?
Min andra dator gjorde liknade, men då var det fläkten som inte fungerade 100, bytte den och sedan har det inte strulat.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

1# Ja, flera gånger. Spelet stängs ner utan förvarning, bara sådär.
2# Klarar kraven. Uppdaterade de där drivrutinergrejerna till skärmen senast i helgen.
3# Det har du rätt i.
4# Den klarar kraven. inget fel på fläkten heller.. Tyvärr..
Tack för alla svar, jag uppskattar det verkligen :)
/Malin

4# Det ska förvarnas vid installationen. Annars borde det vara något fel som uppstår i efterhand.
Och är det fläkten som strular så ska inte bara spelet drabbas, utan i de flesta fall hela datorn. Men det varierar förstås från dator till dator. Men oftast är det så att hela datorn stängs av istället för att den bara väljer ut ett eller flera program att stänga av.
5# Hur länge sedan var det du köpte spelet? För det kan hända att någonting är fel med skivan också. Det problemet hade jag då jag köpte The Sims 2 när det nyss kom ut i butik. Jag hade längtat i nästan ett år och när jag väl hade fått det så var det en repa på knappt en millimeter i skivan som gjorde så att spelet funkade i cirka fem minuter, och sedan stängdes av helt utan förvarning.
Om du fortfarande har återköpsrätt på spelet så tycker jag du ska leta igenom hela skivan noga efter minsta lilla tecken på repa. Jag själv gick tillbaka till butiken och fick ett helt nytt spel. Då funkade det perfekt.
Mvh Sunbeat

6# Jag köpte mitt orginalsimskiva-sims på releasedatumet, när var det, 6 juni eller nåt sånt? Dock är det ju efter installationen av Kvällsnöjen som det börjat strula. VEt inte om jag fortfarande har återköpsrätt, köpte spelet dagen efter release. Ska kolla efter repor, tack för ditt svar :)
Ska även kolla till fläkten på datorn, just in case.
/Malin

7# Ooops, 6:e juni förra (eller om det var förrförra) året menar jag!
/Malin