Hårfrisyrer till Sims 3
Någon som vet vart/om man kan ladda ner frisyrer till Sims 3? Även kläder och möbler. Jag är så trött på de fula frisyrerna som finns på Sims 3.
Jag tror jag hittat ett ställe.. laddar ner massa nu och så får vi se om det ens funkar…
Men undrar om någon vet hur man får till (om man ens kan) piercingar på simmarna? T.ex. naveln ;)

#1 Kan du inte lägga ut länken i tråden? Det finns nog fler personer som är intresserade av att ladda ner frisyrer till Sims 3 :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

ja,lägg ut länken :)

#4 Tack för länken :) Säg gärna till när du har provat att spela och vet om det fungerar.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Det verkade inte fungera >_< Och mina familjer har försvunnit. Fattar ingenting, aja 

det står ju faktiskt att det ska fungera 
men jag ska också prova :P
#7 Jaså, har inte läst det :)
Det kanske är jag som gjort ngot fel, elr så måste man göra något i Sims så det ska fungera (t.ex. acceptera nerladdningarna elr nå) ;)
Jag tror att jag har fått tillbaka min familj nu, fast jag vet inte än.

Är det här du har laddat ner frisyrerna ifrån då?
/ Stephanie-D
-Fel-
#9 Oj nej laddade ner från en annan grej på sidan. 

#11 Då är det nog därför det har blivit fel.
På den här hemsidan så är nedladdningarna anpassade till Sims 3 tror jag.
/ Stephanie-D

#12 fungerar det för dig?
#12 Laddar ner grejor där ifrån nu :) Det är så gulliga hus där haha! Jag har laddat ner typ alla hus som går att ladda ner, fy så gulliga :D
Återkommer om det fungerar! ;)
Har Sims 3 uppe nu, men inget av det jag laddat ner finns.. ska man göra något efter man laddat ner det?
Jag trycker "öppna" och så extract to… mappen The Sims 3, Downloads.
Hur gör ni?
Jag har gjort så med Sims 2 och då har det fungerat.
Min familj har dessutom försvunnit sedan jag började ladda ner saker.. och jag får skita i den familjen och skapa en ny… suck 

#13 Har inte provat (har inte mitt spel här hemma, det är hos min pappa)
/ Stephanie-D
Husen jag laddade ner funkar nu, fick lov att installera in dom i "The Sims startprogram" - det som kommer fram innan man ska trycka på Play och börja spela.
Fast frisyrerna funkar inte.. någon som kan?

#17 Hur installerade du in dom i "The Sims starprogram" då?
/ Stephanie-D
#18 Jag dubbelklickar på ikonen för det jag laddat ner (i min dator finns dom i EA Games - The Sims 3 - Dowloads) och så kommer de upp i The Sims 3 startprogram, och då går min in på "Nedladdningar" och installerar den och så fortsätter du med allt du laddat ner.
Men jag kan inte trycka upp hårfrisyrerna jag laddat ner, det måste typ vara en diamant som ikon men på frisyerna är det inte det och de är typ inte "länkade" till Startprogrammet så jag får inte upp det och kan därmed inte installera det.
Går man in på sidan som Stephanie länkade till så kan man allra längst ner trycka på "help". Där står det exakt i vilken mapp man ska lägga vad.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hm.. jag har ingen mapp som heter SavedSims
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jo, där va den ju.. men sen kommer jag banne mig inte längre.. den där länken som finns under help funkar ju inte 
Does it become a walk?
/Ida
#22: Kör goggle :) Det står ju att man måste ladda ner en fil, googla den så hittar du nog där du kan ladda ner den! Sen borde alltid vara fritt fram att köra tycker man!
(jag hittade inte min "savedsims" mapp heller.. Var hittade du din?"
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#23 Äh, jag skiter i grejerna tror jag :P Förr eller senare kommer det säkert prylpaket 
Det fanns två vägar att gå till simsmappen.. men hur var det nu då.. Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3 -> Saved Sims
Does it become a walk?
/Ida

Hmm.. ska testa om det funkar, har gjort som det stod nu.

Det funkade inte :/
Nä ni laddar ner från hemsidor så ladda ner dom direkt i mappen The sims 3 sedan blir det en mapp med det du laddat ner. Du trycker upp den och då ska man trycka på et ställe som heter "Extrahera alla filer". När du gjort det ska du kopigera filen som heter .package.
Sen i The sims 3-mappen ska du skapa en mapp som heter Mods och sedan en mapp som heter Package. Kopigera in filen där så ska det nog funka.
Funkar det inte så ta bort filerna ni la i själva TS3-mappen.
//Elin
Bra sidor att ladda nerfrån :
www.thesimsresource.com (här behöver du regga dig men det går snabbt)
Dessa 3 sidor fugerar jättebra och är gratis, smidiga och har instruktioner om hur du installerar. Finns såklart flera sidor, jag har nog ett 10 tal jag tittar runt på men dessa 3 är nog de bästa i och med att dom är så lätta.
Först och främst skall man se till att lägga sakerna i rett mapp! Sedan skall du väl antagligen klicka på aktivera eget innehåll i själva spelet om den har ungefär samma princip som the sims2 att activera sitt äget innehåll. Då borde ju också kanske en ny mapp komma fram den sk downloads mappen. Är dock inte helt säker eftersom jag inte fått mitt the sims3 spel ännu! Men jag tror att det kanske skall vara ungefär samma princip som hos sims2 med att aktivera äget innehåll samt med nerladningarna….
Kolla tråden "ladda ner från hemsidor" där står allt man behöver veta…
Jag har gjort en tråd där jag berättar hur du installerar och vad du behöver för att nerladdningarna skall funka. När man laddar ner kan man hitta 2 olika format av filer. Den vanliga sim3package filen vilket den automatiskt laddar till spelet när du klickar på den. Sedan finns en annan filformat som heter enbart package. Till den behöver du fixa några saker så the sims 3 kan läsa package filerna. LÄS NOGA IGENOM DENNA TRÅD! Så får du alla nerladdningar att fungera. För det fungerar i mitt spel. Fick mitt spel idag och har installerat allt som jag laddat ner till det och allt funkar.
Hej, Jag vet inte om någon kommer att se detta, men för att det ska funka så måste man lägga i en fil som heter Resource.cfg i din SIMS 3 mapp på (C:)/Program/Electronic Arts/The sims 3(även om du har expansioner lägg det i sims 3) sen måste du skapa en mapp i samma The sims 3 mapp som heter "Mods" Sen i den mappen måste du skapa en mapp som heter Packages. Sen när det är klart så kan du använda materialet. Detta är sjukt sent insänt, men hoppas det är till någon hjälp. I vissa "hår"-rarfiler du laddar ner så finns resource-filen med, men annars finns den Här!.
Förresten, det står på länken jag skickade, att man ska göra på ett annat sätt, men så som jag skrev har jag själv gjort och det funkar för mig. ^^ Men välj själv hur ni vill göra.
Här finns fina frisyrer. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#35 Riktigt fina :D

Buuhu, varför måste Peggyzone bestämt bara ha packagefiler?! Vill också ha peggyhår! :/
Annars har www.thesimsresource.com mkt bra saker.
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.