När skärmen blir svart
Okey,Detta kommer låta som en dålig upprepning av andra trådar. Men har sökt igenom google och även här på svaret varför spelet dör plötsligt, och går tillbaka till skrivbordet.
Hittils har jag inte funnit några vettiga svar alls så jag tänkte höra med er här om ni kommit vidare.
Och innan ni ställer frågor; Ja min dator är avdammad, den är tillbaka efter en lagning, allt fungerar, har klarat sims 3 förut utan problem, enligt den där "can your computer run it?" så funkar det utan problem.
och samma problem har vi på ALLA datorer i huset.
Exakt samma fel.
Vi har installerat om spelet x antal gånger på alla datorena, vi har rensat ur datorena men inget hjälper.
Men vi fann en lösning. Att inte uppdatera sims 3's nya. Då funkade spelet utan problem.
Och ja. Skivorna är köpta i en affär.
Och nej Grafik kortet är det knappast då jag själv uppdaterar det rätt ofta med tanke på att jag spelar andra spel.
Spelet är inte segt överhuvudtaget utan det är den där lilla kraschen som dyker upp lite sådär halvtrevligt som får en att vilja slänga spelen.
Så ja, alla ni som komemr och hävdar överhettning och sånt där som du kan läsa överallt. Snälla kom gärna istället med andra förslag, för vi köpte en helt ny dator bara för att min syster ville spela men det funkar fortfarande inte.
Ursäkta att jag låter sur, men är rätt trött på att spelet inte funkar.
Tack för hjälpen och tiden ni tog på er att läsa igenom detta. :)
Absolut senaste patchen har jag för mig kan skapa problem med tidigare saker i spelet… jag hade det problemet förut, men inte nu när jag har blåst datorn. Kan vara gamla saker som får det att krasha. Vad vet jag :)?