The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 8874 ggr
VeganGeek
1

Åldriga föräldrar till barn

Jag spelade med en av de familjer som kom med spelet, minns inte vad de heter i efternamn men familjen bestod två av två ålderliga föräldrar tror han var 106 dagar och hon 75+ när jag tog kontroll över dem. De hade två små pojkar "toddlers" nu har jag spelat dem ett tag och Pappan i familjen har precis dött, Mamman är väl runt 80 dagar nu (genomsnittlig livslängd 90 dagar) och småpojkarna hr precis blivit barn och börjat skolan. Så nu undrar jag vad händer när Mamman dör? Med lite tur har barnen hunnit bli tonåringar men knappast unga vuxna än.

Barn och tonåringar kan inte bo själva va? Någon som har varit i den situationen? Finns det någon chans att fortsätta spela pojkarna när de blir ensamma?

Jag inser att får väl se när jag fortsätter spela men är nyfiken på folks erfarenheter/gissningar.

Kan nog vara svårt att hitta en ny partner till Mamman som är gammal (tidmässigt), ond och "slob" jag minns inte alla hennes drag men vänlig var det enda positiva.

SimsBrooke
0

försök att få mamman bli kär i en annan man? Eller så gör du en ny och sätter den simmen där tror man kan slå ihop två familjer =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

VeganGeek
0

#1 Jo, jag har funderat på det men är osäker på om det finns tillräckligt med tid att hitta någon med tanke på hennes många otrevliga egenskaper samt att hon kan dö vilken dag som helst.

En ny sim och lägga till i hushållet? Hmm skall prova om man kan göra det och om jag i så falll listar ut hur i tid.

watervalley
0

Du kan ju ändra  henens '''egenskaper '' :P

VeganGeek
0

Kan jag? jag har bara spelat i några dagar så jag är inte så avancerad än. Har inte spelat sedan Sims 1 och håller på att lära mig.

watervalley
0

Jag tror det är detta fusk - testingCheatsEnabled true  Sen trycker du shift  samtidigt på brevlådan .. XEller nått komemr itne ihåg :P

paow
0

Om du köper en tårta så brukar det går att "fylla år" när som hellst. Alltså, även om det står att det är typ 6 dagar kvar så ifall man köper en tårta kan man ändå fylla år. Man trycker bara på tårtan och väljer vilken sim i hushållet som ska fylla år.

:)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

VeganGeek
0

Ah tack :-)

Linnis00
0

Du kan stänga av åldring och du kan göra så att din sim lever i max 960 sim dagar du går in på alternativ och trycker på en av dom knapparna längst upp!! Skrattande

21Guns
0

Jag har för mig att jag lyckades göra så att en tonåring bodde själv. Typ hade med en ungdomssim eller vuxensim, kommer inte ihåg, och sedan gjorde jag så att den dog och då kunde tonårssimen leva själv.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[Fruktiz]
0

För att ändra någons egenskaper ska man skriva "testingcheatsenabled true", hålla in shift-tangenten och klicka på simmen man vill ändra egenskaper på!

KastKatt
0

Jag har nästan alltid tonåringar som bor själva. Jag flyttar min tonårssim med en vuxensim, sedan tar jag 2skaffa egen lya" eller var det är, med hjälp av tidningen eller en datorn. Så vips är tonåringen själv.

Är simen barn så tror jag sociala kommer och hämtar dem.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

VeganGeek
0

Tack för alla svar, de löste sig med att pojkarna hann bli vuxna innan mamman dog, hon blev trots medelåldern på 90 dagar 130 dagar eller något sånt. Så nu har jag två unga vuxna med samma dröm det går strålande för den ena och mindre strålande för brodern om man säger så.

SimsBrooke
0

Oh ni har gjort mig sugen på att spela the sims.. Fy skäms på er ;)

hanna-linnea
0

ifall din åldring dör och din andra sims är barn tror jag att du kan  forsätta spela med bara dom.

Ska nog testa nu ifall det funkar :D

SimsBrooke
0

#14 det funkar nog inte.. För jag har för mig att dem kommer från soc då

VeganGeek
0

Nu hann mina småttingar bli vuxna och en av dem har nu adopterat en liten flicka som hunnit gå från baby till toddler till barn nu skall jag bara få henne att läsa lite läxor. Men adoptionsprocessen var skrämmande enkel, ringa upp "Hej jag vill adoptera en liten flicka"

Ok vi kommer, sen efter några minuter kommer soc tanten med den lilla babyn och bara dumpar av henne. Man kan inte ens prata med henne. Förvånad

SimsBrooke
0

Man brukar inte kunna snacka med soctanten..