Spelet stängs ner!
Hej! Mitt Sims 3 krånglar ÅTER IGEN. Det var bara två veckor sedan jag ominstallerade hela skiten och igår installerade jag Kvällsnöjen. Så en dag hann jag spela helt problemfritt innan det började krångla.
Såhär är det: när jag kommer till start-menyn och väljer staden jag vill spela på går allt bra. Om jag snabbt som attan går in på köpläget kan jag hålla på och möblera hur länge som helst, men om jag är på Boende-läge så stängs det av efter 30 sekunder. Det stängs ner på en sekund, och sedan är jag tillbaka på skrivbordet.
Någon som kan hjälpa till? Helst vill jag inte ominstallera igen, då jag upplevde att mitt Sims3 blev betydligt långsammare när jag gjorde det sist.
Kram, Malin.
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
Verkar som din dator inte klarar av spelet.
Malteråttan (L)

….
Nejdå det har den bara gjort i ett år. Nejmen, nu låter jag spydig. Men min dator klarar av det. Den uppfyller alla krav, och den är väl relativt ny! Jag har ju kunnat spela problemfritt innan?
/Malin
låter wierd. Jag vet inte vad felet kan vara, Kan ha hänt något med spelet isånafall. Du får fråga EA eller något sådant.
Malteråttan (L)
Hade något liknande problem med min förra lap-top, då fläktarna var dammiga, vilket resulterade i att den blev överhettad och stängde av sig. Kan ju vara det som är felet, men låter inte riktigt som det heller…
#4 Min kompis dator stängs också ner, men även när hon bara är inne på internet. Och hennes dator blir överhettad.

3# Ja, men de är ju så himla sega på att svara.
4#Har stationär och fläktarna är inte dammiga.
5#Nope, inte överhettning, den var precis nystartad för dagen när jag provade idag och fick samma resultat.
Dock har jag tagit nödlösningen nu och ominstallerat skiten. Installerde alla Sims3 utom Lyx&Design (tänkte att det kanske var slut på minne eller något..). :) Tack för hjälpen!
/Malin

MEN ET ÄR JU INTE SANT!!!! okej, en minut efter att jag lagt in meddelandet om att det fungaerar, startar jag upp Simset som vanligt och whatdoyounow, DET STÄNGS NER! Efter att jag har ominstallerat och spelat två timmar. Jag hatar nu officiellt Sims3 (Inte spelet, utan alla buggar och skitskitskit!).
/Malin
Låter jobbigt :( Hoppas det löser sig på något sätt.
När spelet går långsamt.. Ändra alla inställningar till lågt så kanske du märker skillnad på den fronten. Men annars vet jag inte.. Kan kolla lite.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Bara för att datorn är ny behöver den inte orka med sims 3 på högsta inställningarna. Min dator är byggd för att spela spel (maken har byggt den för 1½ år sen och han är total spel freak!) men den har ibland svårt att klara sims3. Maken förklarar det med att sims är ett skitspel. 
Hur är det med minnet? Om det inte finns tillräckligt mycket minne klarar inte datorn av spelet. Det finns även andra programm som använder minnet när datorn är på.
Hur mycket ledig plats har du på hårdisken?

#10 Jadu, med att datorn var ny menade jag just att den hade mkt minne kva mm. Ska försöka få fram lite "minnesuppgifter".
/Malin

Okej här kommer lite random fakta(men som sagt, min dator har klarat sims hur bra som helst innan):
Minne då: Dator (C:) 85,6 GB ledigt av 225 GB Data (H:) 225 GB ledigt av 225 GB.
Processor : Amd Quadcore Phenom 9550
RAM: (Ja, det var lite svårt att få fram, det kanske blir tokfel nu..) 3070 MB (?)
Jag har då en Acer Aspire m5200 som jag har haft i 2 år (oj, den kanske inte var så "relativt ny").
/Malin
Då kan du behöva uppdatera drivrutinerna för grafikkortet. Dessutom kan det vara så att ditt grafikkort är för dåligt för att klara sims3 med höga inställningar.
Efter denna patchen började mitt sims3 lagga och det har det inte gjort förut. Så jag har oxå lite uppdaterande att göra. 

Usch, jag hatar sims. Det är ju typ världens bästa spel, men alla dessa uppdateringar och skit alltså (suck).
/Malin
Tänk dig dom som spelar WOW då ;).
Uppdateringar som tar typ 3h en gång i veckan.. Vi som gillar sims har inte mkt att klaga på :P
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Eh jo vi har en hel bunt grejer att klaga på. Kommer ni ihåg patchen som gjorde att "döda släktingar inte längre ser ut att bo i trädena i Shang Simla, Champ Les Sims och Al Simhara"? Läskigt :)
/Malin
På min tid som aktiv wow spelare hade vi typ varannan vecka sådana stora patchar, annars var det ganska små. Dessutom är wow så pass mycket större och det var nog sällan jag hade så mycket problem med wow som jag haft med sims3.
Sims3 för mig har inte så mycket patchar problemet är att patcharna inte fixar problemen (vilket dom ofta gjorde i wow).. Problemet stannar kvar och istället lägger man till nya saker så att folk inte ska komma ihåg problemen typ. 

Jag vet! Skitsims, asså:(
/Malin

#13 Mitt sims har också börjat lagga efter senaste uppdateringen. På dom familjer jag har som bor i städer jag har laddat ner så kom jag till ändra stad och fick välja familjen igen. Och på en av mina familjer är en halv simdiamant fast i marken(men jag ställde soptunnan över med moveobjects). Får anväda resetsim-fusket flera gånger varje gång jag spelar.
#19 åååhhh vad störigt! Jag har tur som "bara" har lagg problem.

Fast det är ju lite jobbigare att inte kunna spela alls, det måste ni ju hålla med om? :P
Jag har också lite laggproblem på en stad, det är en gubbe och en tjej som går ner en halv våning i huset och sedan fastnar de där.
/Malin
#4 Hur rengör man fläktarna om de är fulla med damm? Dammsugare?
såklart det är jobbigt att inte kunna spela alls. Jag väntar på att få hem kvällsnöjen och är lite osäker på vad som kommer hända när jag installerar det :P

ja, jag kunde iallafall spela innan jag fick det. så var glad om du kan det.
/Malin
Jag kan ju spela nu så jag håller tummarna. Men borde få spelet inom de närmaste dagarna och då märker vi hur det går. Kan jag inte spela kommer maken få det jobbigt 

Okej :)
/Malin
Detta har jag skrivit i nästan alla sånna här forum, men här kommer det igen ;)
Gå in på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ och skriv in the sims 3, så ser du vad problemet är. Programmet kollar igenom datorn för att se om den har vad som krävs. Tar ca 2 min ;)
- Jennie
#22 Man kan använda tex en bollpump ? :)
Själv använder jag en handdammsugare ;)
- Jennie
#22 Man kan använda tex en bollpump ? :)
Själv använder jag en handdammsugare ;)
- Jennie

#27 Och detta har jag provat massa gånger. Min dator CAN RUN IT!
/Malin
Detta låter väldigt bekant för mig, hade det så för ett tag sen .Jag startade om hela datorn tog bort allt gammalt skit som jag inte behövde, och nu har det inte varit något problem alls :)

31# Blåste datorn menar du? Härligt att det funka för dig, men blåsa min dator tänker jag inte göra, då skiter jag i simset.. Jag har ju typ inte tid med det, ändå, fast det skulle vara kul att kunna spela ibland iallafall.
/Malin

Enligt mig är sims 2 bäst
Låter som om du har en trasig drivrutin någonstans… Ungefär det som mitt har. Mitt krashar också, efter ungefär 30 sekunder. Och nej, spel krashar inte för att dom har för höga inställningar på. Dom blir långsamma. Krash betyder att någonting annat är fel.
Jag säger kolla grafikkortets drivrutiner och updatera dom…

34# Jag har uppdaterat 4 gånger redan, senast försökte jag igår. Men spelet funkar nu. Jag vet inte vad mina kära far gjorde, men nu funkar det.
/Malin
#35 Kan du fråga han :)?

35# Inte just nu, han är inte här, men det var när vi skulle uppdatera drivrutinrarna på amd.com och det inte funkade, då tog han bort något tror jag? Kanske en uppdatering eller liknande?? Låter det som om det skulle kunna hjälpa.. alls? Nej jag har ingen aning.
/Malin
#37 Hmm.. Okej :p
#37 kan du inte höra dig för lite vad han gjorde??
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

"Magic fingers". Han uppdaterade drivrutiner och tog bort nåt program.
/Malin
Ah.. Antaligen någonting som kolliderade då.

Japp, precis.
/Malin
Om du har laddat ner saker till spelet måste du se till så att dessa nerladdningar är uppdaterade att klara av den nyaste expansionen samt att vissa hacks går ilag med andra hacks. Om hacken inte går ilag med varandra och inte kläder möbler mm är uppdaterade att klara av de nya expansionerna så krashar spelet tyvär…
Inteenminator är ett exempel på ett hack som inte går ilag med många andra hacks och som då gör att det krashar.
My eternal love to my beloved flame! 
En sak till. De nerladdningar som inte kräver mesh brukar sällan krasha alltså de nerladningar som använder maxis äga meshar. Laddar man ner möbler kläder som behöver mesh så måste man kolla så de går ilag med dina expansions paket samt att de är updaterade att klara av spelts version som ofta uppdateras genom expansionen man köper numera.
My eternal love to my beloved flame! 
Det hände nåt liknande med mig!! Jag har en laptop och om den blir för varm kan den stängas av, När jag spelar sims blir det jättevarm. Och stängs därför avs när jag sen stänger på den igen så var spelet borta
Jag installerde det igen men det tar typ en timme för mig så jag blev lite sur!!
Efter jag insallerat det för 4 eller 5 gången så har det sluta att krångla
Jag hoppas det går bra och att ditt sims funkar som det ska snart!!

Nämnde jag inte?
Det funkar nu :)
/Malin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En sak bara, om man laddat ner saker, så GÅR det att få dom att funka på nyare sims, det finns en dll fil man kan ladda ner och få alla saker som var gjorde till t.ex. orginalet att funka till t.ex. kvällsnöjen. ALLA mina nerladdningar funkar perfekt på nyare sims pågrund av dll filen, om jag inte har den dll filne krashar spelet direkt efter introvideion.
Vet inte riktigt vad dll filen heter just nu för min datas processor har bängat ur, men kan göra ett inlägg om de sen.