The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 3775 ggr
hanna-linnea
0

BEHÖVER HJÄLP!!! SVARA!!! :D

Okej jag har försökt ladda ner en bok som ska snabbare förbättra färdigheter. Jag har läst beskrivningar på hemsidan men jag har inte lyckas. Så därför tänkte jag att någon som har gjort detta eller är bara almänt bra på datorer och sims kan hjälpa mig! :)

Först stod det i beskrivnigen att jag skulle göra en mapp som hette "mods". Det gjorde jag och klippt ut "nedladningen" och la den där. (mappen skulle man sätta där sims saker var) .

Och efter det så uppstår mitt problem. Hur ska jag få in det i spelet!

Jag har laddat ner andra saker från den sidan och jag har lyckas med det men jag antar att detta är skilnad för det är en Modd.

När jag klickar på ja "nedladdningen" för att försöka få in nedladningen i spelet ser det ut så hära: (lägger ut en bild bland kommentarerna för kan inte lägga upp bilder i inlägget)

skijlu95
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haru senare versioner av sims3 än vamnliga sims 3 orgianlet??

Isåfall så funkar det inte bara genom att lägga in den ,
DÅ måste du

Gå in i program mappen där the sims 3 är installerat, sen game sen bin
Där ska det finnas en dll fil som heter d3dx9_31.dll.
Kopiera den och lägg den filen i VARJE sims 3 ''paket'' i program mappen i bin filen.
Sne kan du också behöva kopiera in ''recource'' filen från orginal sims3 program mappen också.

Förstår du??

N'är du gör såhär på varje nytt sims du skaffar kommer oxå andra nerladdningar som inte ska funka till nya sims funka.

Du kan också behöva kopiera mods mappen och lägga den i alla nya sims3 spels program mappar.
Så det ser ut ungefär som i orginalet.
Då kmr det funka perfekt!
Hoppas det hjälpte

hanna-linnea
0

Låter kompliserat men jag får försöka :D <3

hanna-linnea
0

när jag öppnar en fil som heter "tslus" som är en Bin fil öppnas det i programmet anteckningar och så står det inget. fattar inte :o

hanna-linnea
0

men sen när jag har gjort det kommer det finnas i spelet eller va? man måste väl göra något för att få in det i spelet? :o

skijlu95
0

tslus??

äsch ska försöka förklara steg för steg, nu vet jag inte vad du har för dator men jag har windows och min program mapp heter program(x86).
Så om din inte heter det så får du tänka att det är din vanliga program mapp.

Gå in på
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin

Där finns det en dll fil som heter: d3dx9_31

Nu tar jag som ett exwempel destination världen.
Kopiera dll filen och lägg den i

C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Destination Världen\Game\Bin

Gör likadant på andra the sims 3 spel, samma mapp fast i t.ex. The sims 3 utomhuslyx ist.

Sen går du in på
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3

Och där ligger en resource fil, lixom resource.cfg elr nått kopiera den med och lägg den i
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Destination Världen

Och lika så med andra sims 3 spel

Och för att få saker i spelet. DU har sagt att du vet att det ska ligga i en mods mapp. Jag har däremot förenklat det lite och laddat ner ett ''program'' som heter download monkey elr nått sånt.
Då kan jag bara lägga filen var jag vill och sen högerklicka och trycka install to sims 3. Och så ligger den där den ska vara.

Annars lägger du filen, som ser ut som ett papper elr nått bara, i mods mappen i program mappen alltså
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages

Tror iaf man gör så för jag har aldrig instalerat eget innehåll utan download monkey.

Men sen när du har installerat korrekt
Så kopierar du den mods mappen och lägger den i varje sims3 spels program mappar t.ex.
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Destination Världen
o
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Drömjobb

osv.

Då kmr nerladdningar som är skapade för tidigare sims 3 spel funka på senare sims 3 spel och uppdateringar.

Hoppas det hjälpte, annars får jag väll göra en video elr nått haha:P
Och om du t.ex. inte har plats för allt det på datorn, (tvivlar på det, men jag vet inte) Så behöver du bara kopiera in dom downloads i dom nya mods/packages mapparna som du verkligen vill ha.
Och som inte funkar på nyare sims.

skijlu95
0

haha förstår inte vad du får tslus ifrån, hittar ingen bin fil som heter det :P

hanna-linnea
0

shit tack så mkt för besväret!

fast som sakt är inte så duktig på datorer och så så jag får se hur långt jag kommer utan att fasna :D

hanna-linnea
0

kommer bara till första stegt kan man säga.

jag hittar electronic arts/the sims 3 men sen ska det vara en "game" och det hittar jag inte.. -.- ska försöka fråga någon som kan hjälpa mig från dina instruktioner :)

hanna-linnea
0

vet du ifall det finns något annat sätt att kunna höja färdigheterna snabbare. jag har inte hittat något fusk men ja något annat som jag kanske förstår mig på :D

skijlu95
0

Nej jag vet inte.
Vet bara den där downloaden lixom…

Konstigt att du inte hittar game..
Fast jag vet inte har du nån annan dator än en windows??

Vet inte om det installeras olika på olika system.
Allt jag vet är hur man gör till windows haha

skijlu95
0

Förewsten du sa att du skulle lägga in en bild i kommentarerna sen på hur det såg ut med nerladdningen ya know?
Gör det så får jag se, om det också går kan du lägga in en bild på hur program mappen ser ut. Alltså den där eloctronic art\the sims 3.
Så får jag se vad som ligger där.

Om det inte går så jaa.. då får det väll va då haha :PP

hanna-linnea
0

jag har windows, ja jag kan försöka lägga upp en bild på det me förra gången jag föesökte lägga upp en bild så funkade inte och just nu är jag inte inne på min dator så jag får göra det senare :)

skijlu95
1

aa gör det är du snäll så får jag se.

haha okay nu vet jag vad som är problemet.
Vi har båda missuppfattat varandra.
Märkte nu att i ''mina dokument'' där alla sparningar och sådant till sims 3 ligger den där tslus som du sa. Elr i ''bibliotek'' då som det heter på windows 7.

Jag vill att du går in på ''den här datorn''
Där man kan välja mellan hårdiskarna, elr om man bara har en så finns det bara en och den heter C
Jag har två, en heter C och en som heter F

C är alltid ''huvudhårddisken'' lixom.
Om du har installerat sims 3 i C disken, då ska du gå in där och sen göra som jag sagt.
Om du har windows xp så har jag för mejj att program mappen bara heter program, och windows 7 så heter den programfiles(x86)
fast det kasnke har med hur mkt bits man har.. elr aa jag kmr inte ihåg.
Fast när jag hade xp så bruka jag skapa en egen mapp som heter spel, och installera alla spel däri jag vet då inte hur du gör.

Kom ihåg gå in på C disken inte mina dokument.
Tror faktist du kan kolla var du installerat spelet genom att högerklicka på start filen, alltså när man startar the sims från skrivbordet högerklicka på den och tryck ''Öppna filens sökväg''.
Och windowsa xp… Gör man nått liknande antar jag.

Då kmr du se uppe i skärmen vart det är installerat och då kmr du också direkt in i bin mappen jag snackat om.
Då kmr du också hitta dll filen.
Om du nu gick in på orginal sims 3.

Så uppe så är det som en länk ta bort thesims3/game/bin
Då kmr du hamna i själva eloctronic arts mappen och där ligger alla sims 3 spel.
Och nu så du inte missuppfattar mejj, ta inte bort nån mapp utan sudda bara ut det i länken där uppe.
Precis som på internet URLen ska du tänka med just då.
Sen kan du följa mina instruktioner igen.

hanna-linnea
0

Okej för jag har windows 7 , jag ska försöka fixa det snart :)

hanna-linnea
0

Okej har kommit längre men nu har ett nytt problem uppstått -.-

jag kommer så långt som electronic arts/the sims 3 kvällsnöjen/game/bin och sen sa du att man skulle lägga in package-fil jag vet var den finns men sen när jag öppnar den ser det ut så hära:

hanna-linnea
0

åååh bilderna kommer aldrig upp det funkar ju inte!!!! :(

finns det något annat sätt att du ska få dom? <3

skijlu95
0

skicka mail kanske??
SKriver ett meddelande med min mail i

Vad menar du med packagefil??
I bin har jag sagt att du ska kopiera in en dll fil.
Och alla Mods har en egen mapp

I the sims 3 (orginalspelets) mapp så finns det en mapp som redan heter mods, och den ska du kopiera och lägga in i varje spel mapp.

VEtu skicka bilder till mejj så ska jag försöka förstå var det är det går fel, och sen kan jag försöka förklara lättare genom att skicka egna bilder på hur det ska se ut..

skijlu95
0

Nu har jag kliuppt en massa bilder på hur du ska göra, eftersom jag nt fått nått svar så vet jag nt om du har fattat nu elr nt.

Men hur vill du ha bilderna isf?
För jag kan lägga ihop allt till en pdf fil så får du se allt som ett bild spel med text elr så kan jag skicka mejl med det men då behöver jag också din mejl haha :P

hanna-linnea
0

oj tack för du anstänger dej! :D

du kan skicka till hanna.l.nilsson@hotmail.com

och ifall du undrar varför jag inte har skickat några bilder på hur långt jag har kommit och vad problemet är är det för jag inte har haft tid. ska göra det snart :)

skijlu95
0

OK :) Skickar de nångång idag.

Har själv nu haft idiot problem med sims 3. Och idioten var jag haha.
Testade spela sims 3 nu igår, första gången på ganska länge och spelet funkade inte normalt nu heller. haha
Så jag testade massa skaer tog bort nerladdningar för jag trodde det var dom som spökade men nopp det var det inte.
Tittade i dokument mappen och där var det en jäkla massa fel.
Och har hela tiden ''lagt till'' felen när jag bara kopierat in electronic arts mappen igen efter omfarmateringar av datorn.
MAssa dumma loggfel som jag aldrig ens märkt legat i den mappen.
Så nu ska det fiiixas, efter att ha ominstallerat spelet den andra gången under helgen :P:P…

Så jag har raderat varenda download jag laddat ner, men som tur e har jag kopior på en annan hårddisk… :P