Hjälp med val av dator
Vad jag förstått så finns det vissa här som är ganska haj på datorer och vad The Sims kräver av dessa burkar. Skulle verkligen behöva eran hjälp!
Jag behöver en laptop till ett lagom pris, exakt vet jag inte men inte över 8000… Gärna så billig som möjligt men vet att man får betala en hel del. Kraven jag har är att jag ska kunna spela The Sims 3 och även djurexpansionen som kommer i höst. Vet att systemkraven inte är ute än, men jag menar att datorn måste klara ett expansionspaket utan att hela spelet laggar upp
Datorn måste också ha den här nummerdelen längst ut på tangentbordet. Jag ska i princip bara ha datorn till vardagliga saker som surfa, plugga osv, men vill verkligen kunna spela Sims 3 på den utan att det laggar eller grafiken blir bort åt helskotta.
Jag har kikat på bl.a. denna och denna men har ingen koll alls på gHz och grejer, fattar inte hälften…. Ju högre siffror desto bättre har jag väl tänkt typ. Hjälp? 
Rekommenderar denna STARKT.
Fick den i julklapp och jag har inte haft ett enda problem med den! Jag har haft alla sims 1, alla sims 2, och tre sims 3 plus andra spel instrallerade samtidigt. Plus maaaaaaaaassa bilder och filmer osv. Den är INTE det MINSTA seg. Dock har jag bara sims 3 instrallerat nu, så jag tröttnat på de andra, men man mäsker ingen skillnad. Datorn har många bra funktioner, är otroligt snabb, har stort minne, klarar av allt m.m.
Tycker ABSOLUT du ska köpa den! :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Jag har HP Pavilion dv7 Men den finns nog inte kvar. Så jag skulle nog köpa den som #1 har länkat =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Varför är det viktigt med den extra nummerdelen på ditt tangentbord? Och varför kan du då inte köpa ett extra tangentbord och koppla till?
#3 det är ganska behändigt att ha en sådan dator med sifferdelen på.
#4 Du berättar fortfarande inte vad som är skälet till din åsikt.
#1 Tack för tipset, den lät ju nästan för bra för att vara sann..! Jäkla synd att den inte har numpad dock måste jag säga… Ska fundera på om jag kan kompromissa med numpaden där. 
#3 Jag kan bara inte med siffrorna över bokstäverna. Mor min har en minipc utan numpad och att logga in på banken och sånt är inte att tala om på den datorn! Det är väl en vanesak, men jag använder numpaden så ofta så det känns som ett måste. Och då jag ska ta med mig datorn till och från internat och med i skolan och grejer så blir det betydligt lättare om man slipper släpa på ett extra tangentbord…
#6 Haha förlåt, trodde Pandiz var TS men det var ju du som var det….
Ja men då förstår jag.
#7 Haha, lätt hänt 
#1 Men Erika, dv6 har 2,0 GHz processor och enligt systemkraven till sims 3 behövs 2,4 GHz? Jag hittade dv7 och den har 2,2 GHz och är billigare… Stirrar jag mig blind på dessa processorsiffror? Processorn har kanske inte så stor inverkan på hur snabb datorn är? Gah vad jobbigt det är att inte ha koll ibland… 
#4 Hur tycker du att din dator funkar med Sims 3? Hur funkar den överlag? Och hur höga grafikinställningar kan man ha som max utan lagg?
#8 - Det måste stå fel någonstanns isåfall. För sims funkar utan några problem. :]
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#10 toppen :) Men då frågar jag dig med, hur höga grafikinställningar klarar datorn din utan lagg? 
#11 - Kan jag återkomma med svaret imorgon? Månste fråga min bror om det, då han är mycket bättre på datorer än mig. ;)
#12 Absolut! 
#9 Jag tycker det går skit bra.. Hmm jag vet faktiskt inte vad jag har för grafisk inställningar tyvärr. Men jag tror den är på ganska hög eftersom grafiken är inte suddig eller nått sånt..
#11 - Min bror sa att den klarade medium. :)
#13 + #14 Toppen