The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-medeltiden
Läst 5916 ggr
lisaeleonor
0

Sims medeltiden- problem med frieri

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag håller på med ett uppdrag som jag tror heter Häxan är tillbaka. Hur som helst ska jag ju äkta trollkarlen. Just nu står det "romantiskt intresse" när jag pratar med honom. Och allt är på topp och plus. Men när jag trycker på fria händer ingenting. Det kommer heller inte upp något annat allternativ för bröllop. Har försökt vara på hemma och fria och på andra ställen, ingenting fungerar!

Hade detta problem med ett annat uppdrag men då gav jag upp. Men nu vill jag få min monark gift. Någon som har något tips, eller vet hur man ska göra? Kan inte få dem att uppvakta varandra heller, är säkert för att de redan är romantiskt intresserade. När de uppvaktar varandra vet jag hur man får dem att gifta sig.

rebeka
0

Det finns ju ett uppdrag där någon ska gifta sig och då måste man köpa vigselringar och så, du tror inte du måste göra så?

(Har inte kommit till det uppdraget så har faktiskt ingen aning :P Gissar bara :D)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

myismyname
0

Man har störst chans att lyckas med frieriet om det står att "Person A tycker att Person B är extremt oemotståndlig" uppe i rutan till vänster, men det kanske du redan visste. :) De gånger frierier inte fungerat för mig har jag helt enkelt kört alla romantiska interaktioner ett par gånger och friat tills interaktionen "Håll bröllop…" dyker upp.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Emmii
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De måste bli kära i varandra först, sedan kommer det upp typ någonting med hand på "romantisk" så trycker du där, sedan kan du gifta dig i slottet, eller bygger du en kyrka där dom kan gifta sig, jag är också på det uppdraget, lycka till! Glad

tedde85
1

Din sims kanske redan har börjat uppvakta någon annan?

Jag fick söka upp den simen min monark hade frågat om uppvaktning tidgare och göra slut, för att sedan kunna blitillsammans med någon annan.

Sinomi
1

"Fria" betyder inte att fråga om personen vill gifta sig med dig. Det är en dålig översättning. Det innebär bara ungefär "hylla" eller "prisa"

Gör såhär:

Prata med personen när du är på topp-fokus

När du har fått upp relationen ordentligt, gör bara massa romantiska grejer i rad (var försiktig så du inte börjar kyssas och sånt för tidigt, du vill inte att personen ska tycka att du är för närgången)

Intresset växer och fler romantiska alternativ kommer upp, klara av dem ett efter ett och när ni är riktigt förälskade kan du "be att få uppvakta"

Nu är ni ihop. Uppvakta en stund och sedan bör det komma något i stil med "be om hand i äktenskap" och därefter olika brölloppsalternativ.