Möjligt med flyttbar hårddisk?
Hej.
Min laptop har en ganska klen hårddisk som inte räcker till alla mina Sims 2-spel.
Man kan ju köpa till externa hårddiskar (heter det så?) som man kan koppla in i datorn via USB, är det möjligt att installera Sims-spelen på den och sen koppla in den när man är sugen på att spela lite och köra spelen utifrån den?
Inte en aning! Har du testat att fråga på Dator.ifokus? :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Det går att spela andra spel från externa hårddiskar så det borde fungera med sims också. Det krävs fortfarande att en del filer läggs på datorn men det handlar inte om överdrivet mycket utrymme som krävs om du har installerat spelen någon annan stans.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Ska kolla med dom där!
#2 Tycker ju att det borde gå?
#3 Så länge datorn klarar av spelen i övrigt så ska det fungera. En extern hårddisk fungerar ju precis som en vanlig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Det ska fungera utan problem.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Coolt! :D
Men om man redan installerat alla spel på vanliga hårddisken, hur gör man då? Är det bara att flytta på spelen dit då?
Njae.. Det kan bli komplikationer.. Det bästa är att installera om allt..
Då lägger jag Pets på externa när det kommer ut, om det funkar? :)
Det ska fungera.. Fast jag vet inte hur dom synkoniserar när dom inte ligger på samma hdd.
Vad är synkroniserar? x)