The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 5871 ggr
SpattFia
0

Åker inte till internatskola

Jag försöker skicka ett sim-barn till internatskola (idrottsakademien) och det står att skjutssen dit ska komma nästföljande dag kl 09:00 men skjussen kommer aldrig. Det står "inskriven på internatskola" på barnet under skolfliken och jag kan spela simmer som vanligt förutom det att han inte kan gå till skolan.

Detta resulterar i att när simmen sedan växer upp så står det att han inte har haft tillräckligt bra resultat i skolan och får en dålig uppväxt.

Det går inte att fixa med resetsim, det går inte att "skicka" barnet igen och det går inte heller att "ta hem" barnet.

Någon som vet vad detta beror på och om/hur det går att fixa?!

hanna-linnea
0

kan du inte skicka simmen till en annan skola så kanske det funkar! Glad

SpattFia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej, det går inte. Får inte upp några alternativ som har att göra med internatskolorna när jag klickar på datorn/telefonen/mobiltelefonerna. Har provat med olika vuxna simmar.

hanna-linnea
0

okej, jag vet inte i så fall!

SpattFia
0

Tack i alla fall!Glad

Jetta
0

Jag har ett liknande problem. Jag har en tonåring som var på konstskola men när det blev bal så kom hon hem några timmar före balen. Efter balen har hon aldrig åkt tillbaka till skolan utan det står bara "inskriven på internatskola". Men hon fick iallafall MVG medans hon var på internatskolan så det gör inte att hon får en dålig uppväxt. Men jag tycker det bara är bra att hon inte behöver gå till skolan för då kan hon ju slappa hela dagarna Tungan ute. Förlåt om jag stal tråden lite kanske.

Men om din sim är barn så kan du ju låta den få en dålig egenskap som barn och sedan testar du att skriva in den på internatskola igen när den är tonåring fast det kanske du inte vill.

SpattFia
0

#5 Va konstigt! Han har vuxut upp nu till tonåring men det är fortfarande samma sak så även om tanken var god så fungerar det tyvärr fortfarande inte. Antar att jag får fuska och byta två egenskaper senare då…

Läste på engelska forument igår kväll att det tydligen är en bugg och det enda man kan göra är att vänta på nästa patch.

engång
0

Samma sak hände mig, min sim blev bara fast hemma. Men jag lät honom bli rebellisk och stanna ute på stan efter utegångsförbud tills polisen tog honom och efter tredje gången så tog polisen honom direkt till internatskolan.