Flytta?
Ja när barnen flyttar eller ja när mina ungdomar flyttar kan man bara ha kontorllen över en familj måste man välja då mellan den personen som flyttar eller rästen av familjen ?
Med all kärlek //Lisi
Man kan bara spela med ett hushåll, så man får välja om man vill spela med antingen de som flyttar eller de som stannar (man klickar bara i en liten ruta när man väljer vilka som flyttar osv.)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Det undrar jag också över - jag vet ju att man bara kan spela i ett hushåll. Men när en tonåring blir ung vuxen och flyttar hemifrån - förlorar man då resten av familjen? Eller sparas dem som ett annat spel?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Hur menar du med förlora resten av familjen? De bor ju kvar och den unge vuxne kan ju hälsa på dem eller bjuda över dem även om du inte kan styra dem längre och de riskerar att inte komma vidare sina karriärer och allmänna utveckling.
Jo, det fattar jag ju - men kan jag spela som resten av familjen även om jag ändrade den vuxne till det aktiva hushållet?
#4 Nej, eftersom det blir ett annat hushåll då :P
Ett tips är dock att spara efter du har flyttat ut simmen på ett annat namn, så det blir som ett annat spel så att du fortfarande kan spela när simmen inte flyttat än (hoppas du förstår, ganska krångligt att förklara). Sedan kan du spela med det och flytta ut simmen, men välja familjen som aktivt hushåll. Då har du två olika spel, dock kommer det du gör med familjen inte komma med när du spelar med simmen som flyttat ut, men det kanske du fattade :P
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Jag förstår precis! tack!! =)