The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 7222 ggr
torpetskaniner
0

Akta er för att resa!

Detta gäller då Sims 3, för er som har Destination världen.

Värt att läsas igenom, oerhört jobbig bugg.

Detta började med att när min sim kom hem från frankrike, så försvann han in i plumbobens lilla lysande hål så fort han var hemma i kvarteret igen.. Sen gick det inte att göra någonting, inte spela med honom. Han var helt borta. Tiden bara tickade på, hans ikon försvann från menyn o.s.v. Hans humör-mätare gick varken upp eller ned.

Sen! Så när jag startat om spelet, så visar det sig att ALLA mina simmar i staden hade "flyttat ut"! Varje hus visade "ingen bor här". Och de fanns ingenstans i staden heller, gick inte runt eller så.
Två av mina simmar bodde kvar, de två jag senast la till i staden.

Alla simmar var alltså borta.. Precis alla. Som TUR var hade jag sparat alla simmar jag hade i staden i biblioteket, men jag hade ju spelat ett tag på staden så färdigheter, relationer o.s.v fanns naturligtvis inte kvar..

Sedan provade jag att placera ut en familj från biblioteket och provspela lite med dem. Då är det buggar som att t.ex. så var det paparazzis som hade skepnaden av mina gubbar som försvunnit från staden. Lycka, de var tillbaka! Ack nej, så fel jag hade. Simmarna såg bara ut som mina simmar, de hade helt andra namn och sådant. 

Kan ju säga att det blev rätt mindfuck att spela på simmen "Nea" (jag) och sedan kommer en paparazzi som ser exakt lika dan ut.. Obestämd

Iallafall, frågade på Sims 3s sida på fb om någon hade haft samma problem. En kille svarade då:

travel to other countries has been buggy since the latest game patch. EA is working on the problem, till then, travel is not recommended

Läste även det på EA:s hemsida. (som nu mera heter Origins..)

Vill bara upplysa er alla att ni inte borde resa utomlands pga denna oerhört jobbiga bugg! Så att det inte händer samma sak för er som det hände för mig.

Det sorliga med mitt spel var att alla simmar i staden jag gjort är personer jag känner IRL/kändisar jag vill ha med. Vissa simmar blev raderade.. Och staden är dessutom egengjord och jag har jobbat massor på den Gråter

SimsBrooke
0

Det behöver ju inte vara så att ALLA får denna bugg. Och det kan vara så att du har fått denna bugg bara för att du kör med en egengjord värld. Det är bara min teori..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

torpetskaniner
0

Nej, det är klart att det inte händer alla. Men jag vill förvarna om det, så man får väl resa på egen risk. Det är inte så kul om det händer en själv..

Nej, det är för att det är något fel med senaste speluppdateringen. Sa både killen, och det står på EAs hemsida.

Peak303
0

När min bror precis spelade och åkte med sin sim till frankrike försvann han. Och man kunde inte göra något. På ungeför samma sätt som du förklarade :O

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

torpetskaniner
0

Kanske är någon bugg med frankrike då? :/
Men det kan ju vara med de andra länderna också..

Peak303
0

Men de har aldrig varit så för mig innan :S

Men det kan ha kommit med ngn bugg elr ngt i uppdateringen? :S
Funderar på att kontakta sims om de inte funkar sen när jag tänkte prova idag :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Geru
0

Hade det redan i nattliv. Simmen försvann efter utlandsresande och så vidare. Det blev visst värre i Leva Livet.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

SimsBrooke
0

När jag har åkt på resa så har inget hänt mej..

torpetskaniner
0

Har väl något med uppdateringen att göra då..

iidajjackson
0

nu blir man ju lite orolig :o haha. vill ju nt resa iväg och sen plötsligt vara försvunnen (; om någon ser elr hör att dom har fixat det kan ni väl säga till? (:

men som sakt kanske det nt händer alla, men hoppas dom fixar det! (:

torpetskaniner
0

Hoppas också dem fixar det -.- Vågar typ inte spela Sims nu ju :(

iidajjackson
0

nej, förstår det :(

Elvira.....
0

jag tänker aldrig mer resa. Men jag kommer dö om jag inte kan det.Skrikandes

torpetskaniner
0

Det är sjukt tråkigt att inte kunna resa :/

Geru
0

#12 Vad?:P Lyckades du få en viss mumie förbannelse?:P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

jullizfiiisken
0

vaa? det gick ju resa förut? Är bugget om man har uppdaterat spelet på EA har en uppdatering.. eller är det om man precis har köpt the sims 3 destination världen? Jag har rest förut och inget hände, men det var ett tag sedan…

Geru
0

#15 Det är någon av dom senare patcharna som skapar det problemet.

-Stephen Hawking

Lill87
0

Åå jag trodde bara det var mitt spel det var fel på :/ Hoppas de fixar det snabbt nu!!

liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

torpetskaniner
0

Jaa :/

ellibo
0

Vet ni om det funkar som vanligt nu? Glad det har varit en uppdatering emellan om jag minns rätt.. men vågar inte resa utan att vara säker. Obestämd

torpetskaniner
0

Jag har provat att resa o det funkar bra. Men jag sparade ett spel varje gång innan min sim reste för att vara säker på att inte förlora allt!

SimsBrooke
0

Jag reste och jag förlorade hela jävla min familj =( Jag råkade spara spelet när jag skulle stänga av till huvudmenyn =(

iidajjackson
0

#21 nu? :o isf vågar jag nt resa än, hihi, (; men har dom nt fixat det? :/ skit isf! :oo

Geru
0

Spara aldrig någonsin när man är på semester, men det antog jag att alla visste?

-Stephen Hawking

iidajjackson
0

#23 har hört det.. men har sparat när jag har varit på semester ändå några ggr (a) för om man åker dit i flera dagar så kanske man nt orkar sitta och spela dom xD

Geru
0

#24  :p Åk hem från semestern istället då :p

-Stephen Hawking

SimsBrooke
0

#22 det var nyligen jag reste.

iidajjackson
0

#25 haha, ja det kan man ju alltid göra (;

#26 okej, dom måste fixa det då! vågar ju nt resa.. :/

SimsBrooke
0

#23 jo tack det vet jag.. Men jag sparade utan att tänka. Och det är inte så lätt att åka hem när simmen inte finns någonstans och inte heller i panelen då kan man inte åka hem..

Geru
0

#28 Aj aj:/

-Stephen Hawking

diesel92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men det lättaste är la att spara innan man reser och skulle det börja dumma sig när man kommer hem eller så är det bar att stänga av spelet utan att spara och starta igen? Jobbigt men tyvärr de enda att göra. :/ Om man inte vill förlora allt