The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 10266 ggr
Michaela-N
0

Skärmen blir svart

Installerade the Sims 3 och The Sims 3 Kvällsnöjen igårkväll, men började inte spela förräns idag.

Testade att spela. Plötsligt blev rutan svart och man kunde inte trycka någonstans. Den var fortfarande på, men ingenting hände när man tryckte på tex. windows-knappen. Nu säger den jätteofta att skivan saknas, fast den sitter i. Då får man ta ut och stoppa in skivan igen. Det hände två gånger. Jag testar att spela en gång till.

Är det fel på min dator eller på spelet?

Michaela-N
0

Och nu stängdes den bara av :(

exitingsvillemo
0

Vad spelar du på för dator? Min laptop gjorde så där, jag laddade hem ett program som mätte temperaturen i datorn och insåg då att den stängde av sig/la ner spelet pga överhettning.

Damma ur fläktarnaordentligt, jag använde en fotbollspump.

Prpgrammet jag använde för temp-mätning heter Speed Fan

Michaela-N
0

En HP Pavilion ZD8000, och jag vet att den lätt blir överhettad så det är inte det, men att skärmen bara blir svart har jag aldrig varit med om.

exitingsvillemo
1

menomdu vet att den lätt blir överhettad, varför kan det då inte vara det som är felet??

Min dator blev också svart i början, sen började den stänga av, allt berodde påöverhettning, efterkanske 2 minuters spelande

Michaela-N
0

#4 Därför att skärmen blir svart, men den stängs inte av som den brukar. Inte ens efter ett tag. Och det har aldrig hänt förut.

exitingsvillemo
0

min dator börjadekrångla och blev till en början bara svart. Efter ytterligare några dagar så stängde den ner.

Jag förstår inte hur det låter annorlunda än ditt problem?

Jaja,hoppas du får ordning påproblemet, vad som än orsakar det =)

Michaela-N
0

#6 Jo men att den aldrig gjort så förr, och vi har haft den i 6 år nu :(

[Thiah]
0

Oj, en 6 år gammal dator har nog svårt att klara av sims3.

Har du satt på lägsta inställningarna?

Och du kan nog inte ha andra program öppna samtidigt utan får stänga ner allt när du ska spela.

Michaela-N
0

#8 Äh, den är gammal men tålig!

Jag har aldrig mixtrat med intställningarna, och har aldrig andra program uppe. Jag tror bara att antingen är det grafikkortsfläkten som är trasig eller så har den….problemFlört

[Thiah]
0

Men har du default inställningarna på sims3 så kräver det mycket av datorn. Jag har en ihopbyggd dator som är gjord för att spela spel på och den klarar sims3 helt bra. Min laptop klarade det knappt.

Och grafikkortfläkten är inte så bara på en laptop Glad

Michaela-N
0

#10 Googlar du lite på Hewlett Packard Pavilion ZD8000 så ser du att den är ganska stor och robust, och i olika recensioner står det att den har problem med överhettningGlad

exitingsvillemo
0

alltså är det just överhettning som är ditt problem, som jag sagt från början…

Enlaptop på 6 år, hör hemma på riksmuseet Flört *skämt och sido*

Men 6 år ärmkt för enlaptop. Sims kräver väldigt mkt av datorn, fläktarnamåste fungera bra för att klara av att kyla datorn vid den höga ansträngnoing som sims faktiskt är.

Du kan prova att dra ner speletsinställningar till Minimum, så kanske du får det att funka bättre.
Är fläktarna rengjorda ordentligt?

Tuggummiiit
0

Samma sak för mig, min dator är nog äldre än 6 år.. Nästan säkerligen, men den klarar sims.

Fast för ett tag sen så stängdes det av hela tiden pga överhettning. Jag rengjorde fläktarna med en handdammsugare, och ibland får jag sätta en bok under datorn så att den kyls ner,  men annars funkar det prima!

- Jennie

Tuggummiiit
0

Jag har en Dell Inspiron 6400 (laptop)

- Jennie

Tuggummiiit
0

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Om du klickar på den länken och sedan skriver in the sims 3, så kollar det programmet om din dator har det som krävs för att spela spelet. En super bra sida utan virus eller nerladdnindar m.m.

- Jennie

Michaela-N
0

#15 Puttar upp äldre tråd, men den kan köra det ja…

skijlu95
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kollat så inte cd/dvd spelaren börjar gå sönder??
Blire så med andra skivor också elr bara med sims.
För när du beskrev det lät det mer som att cd/dvd spelaren slutar läsa av skivan och du inte kan gå till skrivbordet för att datan letar efter skivan och hakar för att det blir ''för mkt''?

Michaela-N
0

#17 Hade helt missat ditt svar! Men jo så är det troligen. För nu har det hänt flera gånger med andra grejor också att den plötsligt säger att skivan saknas >.<

MariaG
0

Min skärm är svart vid uppstart, men hör musiken. Tror inte det beror på överhettning, då sims har fungerat utmärkt innan. Helt plötsligt händer detta.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

exitingsvillemo
0

#19 upphettning kommer plötsligt, det kan vara att det samlas mkt damm i fläktarna tex.

MariaG
0

Har rengjort fläktarna, tyvärr hjälpte inte det.

Michaela-N
0

#20 Det gör det inte alls, det samlas damm för varje dag alltså blir problemet lite värre för varje gång. Och det är fortfarande inget fläktproblem eller överhettningsproblem.

exitingsvillemo
0

#22 tror du missförstod mig där… Självklart blir värmen högre ju fler dagar som går och ju mer damm som samlas. Men att datorn plötsligt slår ifrån kan komma plötsligt. Det är ju inte direkt att datorn säger till i förväg att "nu börjar jag bli väldigt varm" (såvida du inte har ett program som säger till när just det sker) så OM det beror på överhettning/skitiga fläktar så jo, då sker det plötsligt att datorn stänger ner, just för att inte orsaka större skador i maskinen.

Mitt svar var dock riktat till #19 och inte till dig, bara för att du inte har problem med fläktarna så kan ju andra ha det? Obestämd

Michaela-N
0

#23 Aha, du menar så, ja naturligtvis kan den ju inte nästan dö flera gånger :)

Det är vanligt med fläktproblem men som jag sagt förr så har det inget att göra med att skärmen blir svart men datorn fortfarande är på som jag sagt tidigare :) Det är helt enkelt ologiskt. Troligare är det att det är fel på skivan, läsaren eller hårddisken.

MariaG
0

#23 jag har heller inte problem med fläktarna. Har kollat över dem så att de verkligen blåser och även rengjort. Så inga problem där.

exitingsvillemo
0

#24 Min dator måste vara ologisk isåfall, eftersom den gjorde precis så =) Skärmen blev svart men datorn var på. Inte förrän senare började den stänga ner helt (läs flera dagar) och endast när jag skulle spela sims.

Efter nedkylning av fläktar/rengöring så slutade problemet med svart skärm.

Nu verkar ju MariaG inte ha just det problemet, då hon har kollat igenom fläktarna. Men man kan inte avfärda det utan att först prova. =)

MariaG
0

Har skaffat ett nytt grafik kort. Så nu hoppas jag verkligen att det löser problemet. Annars vet jag inte vad jag gör.