The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 5160 ggr
Lojs
0

Flytta spelet mellan datorer?

Jag har mitt sims 3-spel på min stationära och vill få över det till min laptop (med mina simmar och allt såklart) hur gör man det? Går det trots att man inte har koden till spelet? Jag har lyckats tappa bort instruktionsboken som det stod på.

Om det går att göra utan koden, någon som har lust att förklara för mig hur, gärna så att ni pratar med någon som är dum i huvudet. (Är inte haj på datorer…)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Michaela-N
0

Du kopierar hela EA Games mappen till din nya dator och sätter den på samma plats.

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hmm, skriver över den på skiva, eller hurdå? Har aldrig kopplat ihop datorerna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Michaela-N
0

Du kan lägga över den på en USB-sticka (om den är tillräckligt stor nog) eller en cd-skiva, en extern hårddisk, ett minne, din mobil, din mp3-spelare (förutsatt att det inte är någon av apples produkter) vad som helst egentligen.

Lojs
0

Du är minsann inte dum du. ;) USB-sticka har jag ju. =) (Telefon och mp3 är dock apple, så jag hoppas USB:n är stor nog!)

Medis på akvariefisk.

Michaela-N
0

Såg nu att det var om trean du pratade. Jag har bara testat det på Sims 2.

EDIT: Jo det är samma där också. Kopiera hela EA Games (tror den heter så, men sitter inte vid min simsdator så jag vet inte säkert) och flytta över den till andra datorn.

Lojs
0

Äsch, för lite plats på USB-minnet. =(

Medis på akvariefisk.

VeganGeek
0

Du kan få tag i koden på den datorn där du installerat spelet det kan kanske verka lite krångligt men jag kan försöka med stegvisa instruktioner

Först klickar du på startmenyn och skriver regedit datorn kommer då att fråga om du vill köra register editor vilket du svarar ja på sen i rutan du får upp leta reda på HKEY_LOCAL_MACHINE klicka på pilen så att du kan se undermapparna nästa är SOFTWARE där du gör likadant sen på min dator heter nästa mapp Wow6432Node så det är nästa steg, där letar du reda på Electronic Arts mappen öppnar den och sen under spelmappen finns det en som heter ergc klicka på den och där finns koden till ditt spel, skriv ner den, den går inte att kopiera, eller gör som jag och fota skärmen utan blixt sen stänger du bara ner rutan med krysset i övre högra hörnet. Inga ändringar ska vara gjorda så skulle datorn få för sig att fråga om den ska "spara ändringarna" säger du nej för några sådana ska inte vara gjorda.

Jag förstår om det känns obehagligt att gå in i registret på det sättet, men du ska som sagt inte ändra något bara titta och skriva ner informationen.

Lojs
0

Jag köpte ett nytt USB-minne, var ändå på tiden, det andra är så litet.

Sedan gjorde jag som #7 föreslår och det gick alldeles utmärkt, tackar för det! =)

Men spelet verkar inte vilja installera sig på min laptop ändå, det kommer upp felmeddelanden då och då, jag har tryckt på "försök igen" flera gånger och installationen har hållt på i typ 2-3 dagar, börjar snart bli dags att ge upp. =( Kanske lika bra, borde tentaplugga och inte spela Sims…

Medis på akvariefisk.