The Sims iFokus

The Sims

Etikett: presentera-dig
Läst 5149 ggr
Mitchika
1

Hej! Ny på sajten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Jag är ny här på sajten, men en gammal Simsspelare sen The Sims 1 släpptes då jag var barn. Tänkte gå med här i hopp om att få lite utbyte med andra Simsspelare i alla åldrar. Trots allt blir Sims alltid roligare om man är fler som spelar! :)

Jag spelar med en del fusk (dock aldrig pengafusken, då jag tycker att dom tar bort en större del av utmaningen i spelet samt att jag gillar att se mina Simmar tjäna ihop sina pengar). Mest testingcheats för att kunna dra i humörmätarna.

Just nu arbetar jag på ett monsterprojekt (en vampyr, en mumie, en Simbot och ett spöke som bor tillsammans) och ett experimentprojekt gällande Låtsasvänner. Samtidigt som jag ser fram emot Sims 3 Husdjur som ett barn på julafton! :D

Ja, det var lite om mig det. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

diesel92
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad roligt =) Ditt "projekt" lät intressant. :P Och har vi tur så får vi som beställt husdjur det idag =)

Mitchika
1

#1 Tycker du? :) Vilket av dom? :)

Ja, jag hoppas verkligen det! :D Beställde det för ett par månader sedan.

diesel92
0

2#: det om vampyr, spöke, simbot osv :)

ja jag beställde det för två-tre månader sen typ xD

SimsBrooke
0

Roligt med mer nya folk =) Välkommen hit =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

#3 Aha! :D Ja, det är mitt favoritprojekt. Otroligt jobbigt och frustrerande, måste jag säga. Varje, och jag menar VARJE, gång någon går förbi SimBoten bryter dom sin handling för att utbrista "En SimBot!"…

Samma sak med mumien. Då måste dom också avbryta sina handlingar för att utbrista att det är en Mumie i huset! Trots att dom alla är bästa vänner och har levt ihop i… jag vet inte hur länge.

Låtsasvänprojektet är ganska kul. Min sim gifte sig med sin förverkligade låtsasvän, dom fick tvillingar och båda tvillingarna kan bli till leksaksformer som sin pappa. Sedan fick tvillingarna två stycken tvillingdockor av en avlägsen släkting. Så bor i ett hus med 5 låtsasvännersimmar.

#4 Tack så mycket! :)

diesel92
0

5#: Whuuut :O kan låtsats vännerna få barn också :O Shit! Måste prova :D

Mitchika
0

#6 Jajamän, dom kan få barn med vanliga simmar! :D Inget fusk, allt som krävs är att du gör Låtsasvännen verklig antingen genom ett Elixir vid kemibänken (nivå 9 i Logik krävs) eller genom att barnet får en möjlighet.

Jag vet inte om en Låtsasvän kan få barn med en annan Låtsasvän än. Eller om barn som är till hälften Låtsasvän kan få barn med sina Låtsasvänner. Det är vad mitt experiment går ut på! :D

EELLEN98
0

7.Välkommen  hit Glad Är också ny här. Tyckte att ditt projket med låssaskompisarna verkar intressant. Den andra också. Måste testa det nån dag.Märkte det där med simboten. Har haft en sån en gång. Blev jätte frustrerad när alla släppte det dom gjorde och ropa åt simboten och buade. Japp mina simmar buade åt simboten.

Gotta Live Hardcore To Be Hardcore - Liam Payne

Mitchika
0

#8 Tack! :D Välkommen du också! :)

Tack, jag tycker det är jättekul att experimentera med saker på Sims 3, som inte kräver fusk. Det är kul att prova saker som kräver fusk också, såklart.

Jag tycker dom borde fixa det där med SimBoten, ärligt talat. Simmarna borde vänja sig vid en SimBot i huset efter att en viss tid har gått. Samma sak med mumie och spöke. Fast jag ska erkänna, det är lite kul när mumien och SimBoten går in i samma rum, får syn på varandra och blir förskräckta/förtjusta hela tiden. Trots att dom bott tillsammans i evigheter.

Buade dom åt SimBoten!? :O Min vampyr, mumie och spöke gjorde alltid tummen upp och verkade gilla honom. Tur det, för blyga sköra Axel (min SimBot) skulle nog bli helt knäckt om dom buade åt honom…

EELLEN98
0

#9 Hahha,ja dom buade. Det var typ den som var bästa vän med simboten som inte bua. Tyckte att nästan alla bua. Jag lär mig nya saker med sims nästan varje gång jag spelar. Tycker att sims3 är bättre än tvåan för man kan göra så mycket utan fusk. Ganska kul att dom blir förvånade. Det måste nog EA fixa snart. Samma sak när det kommer en kändis. Är den typ 3 sjärnig måste mina simmar alltid stanna och ta kort eller be om autograf. Ganska sarmiga grejer är det också ändå. För om man har på ingen fri vilja gör dom ju inget. Så ganska kul att dom får göra vad dom vill. Även om dom slutar göra det dom ska göra.

Mitchika
0

#10 Vad elaka dom är… :O Stackars SimBot… Fast det är synd om min mumie också, som alla blir rädda för. Han som är så snäll.

På det sättet håller jag med att Sims 3 är bättre än tvåan. Men jag saknar flera saker från tvåan… mina älskade koplantor, som jag alltid hade i trädgården. :D Samt varulvarna och vargarna… Vädret gillade jag också, även om det fick spelet att lagga lite ibland och mina simmar att bli till isbitar.

Jag löste kändisbiten genom att göra min familj till kändisar själv och få dom till femstjärniga! :) Nu går dom runt och tror att dom är bättre än alla andra… XD Särskilt vampyren, hon har fått en hemsk attityd.

Jag har alltid fri vilja på, för jag kommer annars inte på saker som alla ska göra. Så då blir dom stående. Men det är inte mycket skillnad egentligen. Om jag släpper kontrollerna, går bort i ett par minuter och sen kollar till familjen så är det alltid följande jag hittar:

SimBoten står och har en konversation med microvågsugnen

Vampyren krossar stenblock nere i källaren

Mumien sitter vid datorn och antingen spelar spel eller chattar

Spöket spelar antingen trummor, arbetar bakom bardisken eller försöker skrämma dom andra (så han kan åtminstone variera sig)

EELLEN98
0

#11 Smart att göra dom fem-stjärninga. Kul att spöket i alla fall kan variera sig. ibland är det bara roligt att kolla när dom gör egna saker. Mina simmar brukar alltid spela på datorn. När dom inte jobbar. Ganska kul att simboten pratar med micron Glad

Mitchika
0

#12 Jag hatar när mina simmar spelar på datorn. Av någon anledning blir ljudet från deras dator JÄTTEhögt och jag får nästan en hjärtattack varje gång. Funderar på att ta bort datorn…

Det är riktigt gulligt när SimBotar pratar med micron! :D Hade en söt bild när min SimBot kramar micron och massa hjärtan syns! :)

EELLEN98
0

#13 naaw! Måste testa och skaffa en ny simbot. Nån dag ;) Först ska jag undersöka husdjur lite närmare. :D

Mitchika
0

#14 Ja, husdjur måste undersökas fullt ut! :D

Jag ska skaffa en Grand Danois till min SimBot, det lär han gilla. :) Så ska mitt spöke få en katt, Cornish Rex. Sen kommer vi inte ha plats för fler djur i den familjen, då ytterligare fyra simmar ska in i den familjen.

EELLEN98
0

#15 Har du nån bild att visa? Skulle vara ganska kul att se :) Har spelat husdjur nästan hela dagen idag. Riktigt roligt och värt att köpaGlad

Mitchika
0

#16 Bild på monsterfamiljen, menar du? Kan alltid ta ett par stycken, om jag bara kan slita mig från min buggade hästfamilj. Lyckades få ett par intressanta buggar som fascinerar mig. Kanske försvinner när den buggade hästen i fråga dör av ålder.

EELLEN98
0

#17 i bland så fastnar mina hästar så dom ser ut som ett virvlande konstverk. En hund jag såg sitta på min veranda blev helt plöstsligt jätte lång. Satt och skrattade. Spelet var kanske inte heeelt klart. Dina buggar kanske inte alls försvinner. Tycker buggar är charmiga. Undra om dina monster får nå buggar? Dom kanske sitter fast i varandra och så får du siamesika konstiga monster? Vore allt nått. Tungan ute

Mitchika
0

#18 Mitt ena sto kan inte öka sin gallopfärdigheter, hur mycket hon och min sim än galloperar. Vilket är lite trist, i och med att det påverkar deras tävlingar. Sen så har dom en kul bugg när dom springer hela hoppbanan på träningscentret och sedan poff, teleporteras ut till parkeringen, rider tillbaka in och fortsätter hoppa…

Herregud! Jag måste ju nästan kolla hur det ser ut med en mumie på en häst! Om en mumie kan rida, vill säga. Nu blev jag riktigt nyfiken! :D Eller en SimBot! Okej, nu måste jag slita mig från familjen och gå till monstergänget.