Funderar på The Sims 3..?
Hej!
Jag är sjukt sugen på att köpa The Sims 3, jag har bara spelat 2:an tidigare, vilket jag älskade.. Men nu har jag lite saker jag funderar på.. Skulle vara snällt om någon skulle vilja svara. :)
1. Är The Sims 3 så mycket bättre eller sämre än 2;an??
Alltså är det värt att köpa det? Jag är rädd att jag ska bli besviken, eftersom jag gillar TS 2 så mycket. :P
2. Jag har hört att i TS 3 kan man inte skapa flera familjer i samma kvarter utan att "tiden går" och familjen som du inte är "inne" på just då fortsätter att leva sitt liv utan att du vet om det, att de tex. kan få sparken osv..
Stämmer det att man inte kan spela med flera familjer i samma kvarter?? Väldigt tråkigt i såna fall, jag vill ju kunna skapa olika familjer och liksom "para ihop" dom med varandra..
3. Finns det mycket möbler, frisyer och sånt att ladda ner nu?? Jag hörde att när TS 3 var nytt så klagade många på att det inte fanns så mycket grejer i spelet..
4. Vilket expansionpack är roligast tycker ni? Vill såklart köpa Husdjur, men är det något mer som ni tycker mycket om? :)
Hälsningar Malin
www.maliinnordlund.blogg.se

Du tog orden i mun på mig! Jag har låtit bli att köpa Sims 3 för jag gillade verkligen tvåan. Men nu när husdjur kommit (som e det enda roliga, haha) så har jag börjat leka med tanken att köpa det. Hoppas på bra svar :) /malin
1. ja 3:an är myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket bättre än 2:an hahaha (a) man kan ju ut i staden, mkt bättre grafik m.m m.m (;
2. man kan göra hur många familjer man vill i samma stad (: det många tror är att man bara kan ha en familj, men när man skapar nytt "spar" så väljer man stad och sen kan man göra hur många familjer som helst ^^ det är ju ett nytt "spar" man skapar många tror att det är en stad man skapar, ahah lite krångligt xD men du kmr förstå sen när du har köpt det, om du nu gör det (; som jag hoppas haha (a)
3. det finns jätteeeeeeemkt att ladda ner! har själv typ mer än 1000 saker, frisyrer, möbler och annat skit, ;D så det behöver du nt oroa dig över (;
4. jag älskar ju Husdjur då (; men sen älskar jag.. ALLA, jag kan nog nt välja ;o alla har sin egna personlighet kan man säga, i kvällsnöjen är ju det hela nattlivet, kläder, vara vampyr, festa m.m. I drömjobb så följer man med simmen på jobbet och det är jättekul! I destination världen reser man och går på äventyr [har alltid älskat att resa och göra äventyr!] sen i leva livet så kan man göra massa mer saker som händer "IRL" och sånt :D så kan nt välja, elr jo husdjur är ju såklart bäst haha ;D
hoppas du blir nöjd med svaren och att du köper TS3! ^^
#2 - Okej, så man sparar helt enkelt sin familj i staden, och kan sedan välja andra familjer att spela med, i samma kvarter??
Jag har hört många som säger att tiden inte pausas när man spelar med andra familjer, alltså att den första familjen fortsätter att leva sitt liv utan att man kan styra dem. Stämmer inte det då? :P

Ser att några har redan svarat men jag svarar ändå =)
1. The sims 3 är betydligt bättre istället för att sitta och vänta på att komma till ett ställe som tar 1000 år i tvåan så slipper du det här. När du ska till en tomt så tar det 2 sek så är du där. =)
2. Man kan göra flera olika familjer i samma stad. I the sims 3 finns det en knapp som heter "ändra stad" då kommer du ut i staden sen får man ändra på hushållet =) Det är lätt att göra =)
3. Det finns väldigt mycket att ladda ner =) Dock kan jag sakna lite mer saker som mer gardiner och dylikt.. Köksbänkar även där. =)
4. Jag gillar alla expansions och prylpaket på olika sätt. Dock reser jag inte så mycket sm man gjorde i början. Men annars gillar jag i princip alla =) Gillar drömjobb och leva livet en hel del. Plus Lyx och Design =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Det är ju jättebra att flera svarar!!
#4, Har du läst min senaste fråga? Jag känner att jag inte har koll på det där, men du kanske vet? :)

En sak jag stör mig på, varför är alla kvinnors ansikten runda? Har spelat hos en kompis och det spelade inte vad man gjorde, alla ansikten var mer eller mindre runda. Eller är det jag som gör fel?
#5 Man kan stänga av den om man vill. Om jag inte minns fel..
#6 Alla ansikten är inte runda. Flera av ansikterna är lite mer avlånga också.
Stänga av vadå?? Tiden eller? :P
Jag vill ju inte stänga av tiden helt, utan bara pausa i de familjer jag inte spelar i just då.. för att dom inte ska leva sina egna liv samtidigt som jag spelar med en annan familj i samma kvarter, om du fattar hur jag menar? Men många jag har pratat med säger att det inte går.

#8 antingen så får du stänga av att kvarteret fortsätter leva samtidigt som du spelar din familj. Eller så låter du tiden fortsätta samtidigt som du spelar i din familj.
jag älskar den funktionen för man vet aldrig vad som händer speciellt inte om de skaffar partner och barn :P
#9 Aha! Så man kan liksom bara trycka på en knapp och pausa resten av kvarteret?
För jag vill då inte att mina ska gå runt och gifta sig eller skilja sig när jag inte spelar med just den familjen.. :P

Annars tycker ja själv att det är roligare när andra familjer fortsätter sina liv och åldras ihop med alla andra.
Och när ens barn har ´blivit ungdom så kan man sparka ut dom och dom bosätter sig och skapar egna familjer som man senare kan välja att spela med. :-D
#10 det har aldrig hänt mig elr jag har nt tänkt på om dom lever vidare, har några familjer i en stad och då spelade jag med en stor familj och var ute i parken, då kom min andra sim från ett annat hushåll och gick runt och pratade, sen gick jag in och tänkte spela på den simmens hushåll och inget hade ändrats tro ja (; så tror nt du behöver oroa dig över det! ^^
Okej.. För jag har hört folk säga att när man spelar med en annan familj i samma kvarter så kan den vanliga familjen fortsätta leva och typ skilja sig, få sparken och sånt.. Och det vill man ju inte. :P
Jag vill kunna byta mellan olika familjen när jag är less, jobbigt att behöva göra en helt ny stad för det..

#13 tror nt att den fortsätter spela (;
man behöver nt göra en ny stad (: man kan ha hur många familjer man vill i samma stad ^^
1. 3ean är mycket bättre och du har mera hus och tomter fast du kan inte göra en egen stad bara på ett sett
2. jo det går fast då måste du gå in på meny och göra en ny familj
3. Det finns jätte mycket av allt tillome smink och öronhängen och sånt
4. husdjur! det är dyrt men det är värt det !
Jag tycker att 3ean har 10 av 10 poäng och 2an har 5 av 10