Problem med att "nöja mig"
Jag har alltid haft detta problem med The sims..
Älskar verkligen The sims 3 och husdjur är ju så underbart, oftast kan jag gå ut "för hårt" på en familj och ledsna direkt.. Vilket är tråkigt, man vill ju helst spela med en och samma familj ett bra tag, få många generationer osv…
Någon som har samma problem som mig eller har några tips?
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden
Känner igen mig :/
Jag gör ny familj nästan varje gång jag sätter mig för att spela. Men jag har alltid varit en sådan som påbörjar och aldrig avslutar haha. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Du kan ju alltid dra ner livslängden så att generationerna går snabbare framåt och du slipper "fastna" med samma personer någon längre tid.
Jag kan hålla på att fixa och trixa med livslängden rätt mycket när jag spelar för ibland vill jag hålla kvar någon sim längre i samma ålder än vanligt. Har alltid en väldigt kort livslängd på åldringar för jag tycker att dom är så otroligt tråkiga att spela på.
Vissa familjer flyttar runt som tokar och hinner knappt bo en vecka i samma hus innan jag är less på det och vill flytta vidare. Det gäller att komma på vilken del av spelet som man tröttnar på i olika familjer och ändra den biten så man håller sig kvar med samma släkt längre.
Är det en viss person i familjen man tröttnar på och inte längre vet vad man ska göra med, släng ut den. Har man skaffat för många barn som man inte orkar med, kasta ut en förälder med några barn och kör vidare med en liten skilsmässofamilj. Döda folk, gör lite intriger, bränn ner huset, allt för att göra det lite intressant när man börjar tröttna :P
Jag spelar mest på små familjer, det krävs mindre fokus och det går snabbare att ta sig framåt och då tar man sig snabbt fram till generation tre och sen vill man inte släppa den släkten. Det är lättare att ge upp på en familj där första generationen skaffar fem barn som tar en evighet att ta hand om varje dag.
Jag planerar också långt framåt i spelet. Så fort ett barn har fötts så planerar jag personlighetsdrag, karriär och hur den framtida familjen ska se ut. Då vet man hela tiden vad man ska göra och jobba mot och känns planen inte rolig längre så byter man.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3- tack för tipset!
Jag vet exakt hur jag vill ha det just nu, men problemet är att ta sig dit! :)
Jag känner verkligen igen mig.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Ja, det händer mig jämt.
Nu göra jag oftast så att jag skaffar på sin höjd två simmar (alltså, jag gör aldrig barn i skapa-en-sim), på så sätt kan du spela lite med dom och se om man vill skaffa barn, kanske vill jag göra detta med denna simmer först osv.
stället för att spela en familjen annorlunda, då jag oftast tröttnar på eftersom det är alltid någon unge som skriker, eller någon ska ska ha mat osv.
Känner igen mig helt, jag har tre olika familjer just nu, hade stora planer på denna jag har nu men det blev för mycket då ungen vill ha två djur av allt. De orkar dem inte med xD
Sedan byter jag alltid humör.
De byter mellan att spela ond, ensam, vampyr i en liten, liten skog somewhere. Spela typiskt familje liv, a la förortsstyle. Spela värsta flashiga hollywood familjne i bridgeport osv.