Problem med Husdjur
Hej! Jag har en liten undran om det är fler som har fått problem med sitt spel sedan dom installerat Husdjur?
Jag har fått jätte stora problem med bl.a. åldrandet på både simmar och djur.
Gör jag en ny familj, så börjar vissa i familjen från 0 i sin åldrande stapel, medan andra börjar på halva eller till och med har födelsedag samma dag. Detta gäller oavsett om det är vuxna eller åldrande djur jag väljer, eller simmar som är ungdom, barn, vuxen osv.
Hoppas ni förstår hur jag menar! :)
Sedan har jag även problem med att det ibland hänger sig i panelen och "blandas ihop". T.ex. det visas ett hästhuvud, medn det är min sims önskningar som visas och tittar man på vännerna så kan det vara hundens vänner som ex.
Mitt spel har blivit jätte skumt! Det funkade bra i början, men nu är det mest skit :( Blir så besviken när man gör en ny familj så åldras dom direkt. Hästar är det inte ens lönt att göra några själv, för dom åldras direkt på kvällen och man hinner aldrig avla eller träna upp dom och liknande…
Någon som vet? Tror ni att det hjälper att ominstallera?
Mvh,
Catarina
Jag har samma problem på det där med att bilden från ett djur (alltid enhörningen för mig) fastnar men man ser ändå dom olika personernas humör. Allt annat är dock enhörningens. Det hjälper en stund när jag startar om spelet men sen är det samma sak igen.
Åldringen har jag inte märkt några problem med, har dock hänt flera gånger förut att en sim redan har åldrats en vecka när man gör nya personer men aldrig hela vägen fram till nästa ålder.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#1 Ok, då är det inte bara mitt som är knas! Ja precis, att starta om har jag med testat och det funkar, som du säger, för stunden. Dock är det jätte irriterande.
Ja, någon dag möjligen har hänt innan Husdjur, men inte en hel ålder :( Jag gillar att spela med samma sim lääänge, men när man gör en och den hoppar över en ålder är det inte så skoj.
Nästa gång jag ska spela får jag göra en ny stad, då denna jag spela på nu helt har hängt sig! Kan inte Ändra stad eller flytta familjen urhuvudtaget. Kommer bara upp att en sim håller på att dö och att jag inte kan ändra något under tiden.
Kruxet är att simmen har dött, en hennes bild hänger fortfarande kvar och Liemannen har inte kommit ännu. Detta var lääängesedan nu.
Så får börja om helt :( Kan ju inte bygga ut staden eller flytta in några nya grannar eller flytta min egen familj ens och liknande längre…
Trist, hoppas det funkar bättre i den nya staden och att buggarna inte kommer tillbaka där.
Mvh,
Catarina
Mitt problem verkar ha försvunnit när jag plockade bort alla trädgårdstomtar och små hästar från gården. En kompis påminde mig om att det lätt blir småbuggar när man har för många tomtar.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
det med att simmarna börjar med åldrandet i mitten är inget som bara du har, det är hos mig med. men då får man gå in på alternativ och ändra hur många dagar dem ska ha innan dem åldras. text från 7 dagar till 50 dagar
#3 Det kan jag testa! Ligger såna små hästar och hundar överallt! Hoppas att det funkar :)
#4 Så tänkte jag med och ändrade min mätare, men då åldrades vissa simmar i hushållet & andra blev yngre :(