TS3 Husdjur - Ris och Ros
Såg ingen annan tråd om detta så ville gärna ta upp det då nu många spelare har fått sina spel och det är så populärt!
Vad tycker ni är ris och ros med husdjur?
Ros
Att enhörningarna inte kommer upp så ofta så man har en liten utmaning att få dem tämjda. Att de tagigt med så pass många djur.
Och mycket mer!
Ris
Att man inte kunde välja ponny raser eftersom (i elafall jag) jag skulle viljat ha shetlands ponny, då man endå kan ha mindre hundar. :)
Kom inte på så mycket mer nu, men fylla tråden! :D
Och en liten fundering, såg en häst eller rättare sagt ett föl en natt (i spelet) som var nästan genomskilig men var röd och hade glöd liknande på sig om jag minns rätt och efter den så kom det lite glöd.
Har ni sett denna figur? Tänkte ta foto men kom på det först då den var försvunnen! >.<
I give you all my love, rabbits...<3
Ris - Att man inte kan sälja hundar och katter till andra simmar för att tjäna pengar.
Ros - Kommer faktiskt inte på någon bra ros :O återkommer =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag har också sätt det röda fölet. Det är ett föl som har dött, ett spöke alltså, helt enkelt.
#2 Det är säkert sant, men jag har läst att djuren bara kan dö av ålderdom. :o
#3 det kan det bara.. Men sen kan ju de som har gjort spelet ha gjort det på något sätt.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Eller så har de bara bränt upp ett stall där nått stackars litet föl stått så dog det! ;P Jag vet inte ! x) Skulle vilja skaffa mig en spökhäst! 8D
1# Okay! :)
I give you all my love, rabbits...<3
tycker det är bra att man inte kan tjäna pengar på djuren, de är ju ändå djur, inte bara saker som man säljer hit och dit.. i verkliga livet så tjänar man ju inte pengar på hund- eller kattuppfödning.
www.maliinnordlund.blogg.se

Ros: Att man kan ha många djur.
Ris: Att man inte kan ha mindre hästar, som typ småbarn/barn kan rida på. Och att man inte kan låsa in hästar i hagen utan att ta bort grinden.
7#: Du kan visst stänga inne hästarna, klicka på grinden och klicka på "lås" och sedan "husdjur" du kan enkelt låsa upp sne. jag har gjort så då inte vissa hästar ska störa dem andra som är i träning :P
Ros: Hästar! :D Och att man kan tjäna pengar på djuren (det är trots allt ett spel och eftersom simmarna har roligare när de tittar på TV än leker med dem kan de ju annars bara vara onödiga att ha) som när de hittar djur och samlarföremål.
Ris: Stooooort ris på att man inte kan para sin häst med andra hästar än de man har i hushållet. :( Det förstörde hela min familjidé, surt. x)
Och att barn tydligen inte kan rida.
8# Visst ska man kunna göra det? Har alltid kunnat göra det! Men nu funkar det inte..
9# Du kan anmäla din hästhanar som avelshingstar på ryttarcentret, och du kan para din sto med hästarhanar som finns där. (i Appaloosa plains)
#10 Jo men det är bara fula och dåligs hästar där. x) Vill para mitt sto med en hingst i kvarterat.