The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3330 ggr
[sstorm]
0

Dator som stänger ned spelet?

Har problem att min dator stänger ned spelet (TS3) kan jag ha fel inställningar?

diesel92
0

Jag har samma problem. Vet inte om de hjälper att installera om.

[sstorm]
0

har inte hjälpt mig

IsabelleJ
0

Har du spelet på en bärbar dator?

diesel92
0

Mitt e inte på en bärbar

[sstorm]
0

Nej de är en stationär dator och de fungerade bra med The sims 2

[sstorm]
0

Nu installerade jag husdjurs spelet å då stängde datorn av sig helt när jag startade de :O

IsabelleJ
0

Hm.. jag har också vart med om det.. har du haft datorn länge? Isåfall kan det vara fläktarna som behöver rengöras.. 
Hade en dator med de flesta sims 2 spelen. Spelade som en galning på den tiden och plötsligt en dag började datorn stänga ner spelet, utan nåt som helst felmeddelande. Jag frågade min bror och han sa att det kunde vara fläktarna, så han hjälpte mig att rengöra dom. Sen fungerade spelet normalt igen.

Öppna datorn och kolla hur fläktarna ser ut helt enkelt :) 

Om inte, har du något nedladdat till spelet? Frisyrer, möbler o.s.v.?

[sstorm]
0

Inget eget nedladdat innehåll, min pappa håller rent datorn med fläktarna :/

Det blir lixom som att spelet inte hinner ladda klart, vissa "delar" är svart medans de andra är landskap typ, sen stängs allt

[sstorm]
0

kanske ska tydliggöra att de stänger ned när jag vill skapa en ny familj, spelar jag på den gamla funkar de… än så länge

IsabelleJ
0

Hm.. och det har fungerat innan?
Har du testat att ändra grafiken på spelet?

[sstorm]
0

Hur gör jag det? När jag spelade i familjen kom de upp att jag installerat ett nytt spel så jag kan sätta ut nya affärer, klickar att jag vill de = spelet stängd ned. Nu har jag ominstallerat = spelet stängs ned.

Prövar nu att installera senaste directX (osäker om vi hade den) och ber att de ska fungera

IsabelleJ
0

Du går in på dom där tre prickarna, där man sparar och sånt, och väljer "Alternativ", och går in på dom där två kugghjulen. Där ska det vara olika alternativ på grafiken. Om jag minns rätt, är inte så insatt i sims 3 då jag inte spelat det så länge.

Okej, jag håller tummarna!

Banankaka320
0

Pappas dator gör också så, fast det bero på att hårddiskarna är fulla xP

[sstorm]
0

FUnkar fortfarande inte på stationära, så jag kör på min laptop nu där de fungerar