Hitta vildhästar
Min ena sim vill adoptera en vildhäst och har kommit till att bli hästens vän. Men nu har det gått jättelång tid utan att jag sett skymten av vildhästen, har letat och letat men kan inte hitta den. Hästen jag köpt har den där egenskapen som ska locka till sig vildhästar till tomten men den tycks inte vara till någon hjälp.
Är det bara att vänta på att få se vildhästen springa förbi eller kan man locka fram den på något vis?
har du kollat vid vattendragen? Där är dem ofta.
För mig hänger dom ofta vid vattenfallet eller vattenverket på kvällarna, på dagen kan dom vara lite överallt. Tog väldigt lång tid innan dom började dyka upp på min tomt trots att jag haft flera hästar med egenskapen som ska locka dom till sig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ok bara att leta alltså.
Och nu har jag ett annat problem. När jag väl hittar hästen vill den inte alls prata med min sim, den bara sticker iväg HELA tiden! Simmen har ju kunnat klappa och krama den innan så blir sjukt irriterad på detta. De är vänner och den gröna mätaren är ganska hög, så jag fattar inte vad problemet är.
3#: prova att bara "titta på den" gör det ofta och mycket och prova senare
Ok tack för tipset, ska prova det :)