Vad har ni för operativsystem?
Ni som spelar Sims 3, vad har ni för operativsystem? Har ni haft olika och i så fall, upplevde ni någon skillnad?
Dit jag vill komma är ifall Vista gör något knas med spelet… För jag minns att med Sims 2 var det nästan omöjligt att spela om man hade Vista.
Vad tror ni?
Jag har Windows 7 just nu (: men hade innan Vista på min förra laptop och spelade alla sims3 på den och det gick utmärkt, tills den kraschade (; men det var efter typ 2½ år jag hade haft den, den blev överhettad och stängdes av och sen kraschade, men det var nt the sims fel utan den var sliten och garantin var 2 år (:
men the sims 3 funkar jättebra med Windows 7, har allihopa sims3 och sånt.. det är en spellaptop jag har så nt så konstigt att det funkar super hehe, ^^ sen har jag haft Windows XP på min stationära och då hade jag alla sims2 instrallerade där, och den datorn lever fortfarande och fick den för typ 6-7 år sen, men min lillebror har den nu ;D
men Vista funkar utmärkt med alla simsen :D
Jag har Windows sju på min laptop och jag tycker inte det händer så mycket annat. Och på min stationära hade jag Vista hade inte några problem då heller.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag hade problem med The Sims 3 när jag hade vista. Kom till skrivbordet hela tiden, så det stängdes inte av utan hoppade bara ut dit hela tiden..
Nu har jag Windows 7 och det funkar kanon.
Även jag har windows 7 på min bärbara, inga problem alls. Aldrig vart med om att spelet kraschat eller liknande.
Hade vista på våran förra stationära, där funkade det också bra, stängdes ibland ner till skrivbordet, men det gick att klicka upp igen då det bara lagt sig i aktivitetsfältet. Vet inte om det berodde på datorn eller vista dock.