Liemannen?
Nu när min sim skulle dö så kom aldrig liemannen, hon är liksom ett spöke o dom andra simmarna sörjer henne, men liemannen kommer aldrig? Dom har sttått där ett bra tag utan att ngt händer ;s Vad ska ja göra :S?
shift+ctrl+c skriv in Resetsim simmens namn och tryck enter. Prova det på spöket. Hoppas det hjälper.
Samma problem som jag hade. Min åldring dog, men liemannen kom aldrig, men det gick att sörja henne, men sedan kunde man inte flytta familjen till ett annat hus eller liknande.
Men även om jag resetade simmen (spöket) så såg hon ut att leva igen, men det gick inte att ändra staden eller flytta ut familjen.
Hoppas att du inte får samma problem som jag! För jag var tvungen att radera hela staden och börja om :(
Äh jag skrev in ett fusk o radera simmen istället :) Så det har löst sig!
#2 Sånt är så tråkigt :(
Jag tor att jag fått precis likadant med båda mina åldringar nu. Den ena gamlingen dog, men ingen lieman kom… Så jag tog resetsim och då blev han tyvärr levande igen och började om från första början som gamling =/ Och nu hände samma sak med hans fru också, suuuck. Jag vill inte ha dem levande ju!
Hur raderar man en sim?
#4 Haha, jag kände likadant. Dränkte min sedan, men liemannen kom inte då heller.
Funkar det att radera? Det gör man väl genom att skriva in moveobjects on i fuskrutan och sedan "sälja" dom i köpläget?
Om det är så så ville jag inte göra om det igen - för sist jag gjorde så så dök helt plötsligt gubbarna upp igen nu när jag installerade husdjur, haha 
Så du menar att vi kommer dras med våra gamlinga för evigt
Noooooo….
Jag skrev in fusket "testingcheatsenabled true" tryckte på shift o sen på simmen, sen föremål o radera den :P Men nu kan jag inte gå in på ändra stad för det står att en sim håller på att dö *suck* + att ena simmen kan inte göra något annat än att gå runt, händer inget om jag trycker på garderoben t.ex. Har spelat lääänge på den familjen, allt va verkligen perfekt, kunde inte göra ngt åt det så har börjat med en ny familj :(
Gjorde 2 ungdomar, en fyller om 20 dagar o den andra om 16 *suck* Börjar tröttna på det här…
-_-
Men va faaaan blir inte av med dem ju!!! Försökte också dränka dem till slut men de lligger där de ligger. Skitspel 
Det som stör mig mest är när gamlingarna äntligen dör o liemannen kommer o sånt så räddar hunden simmen -_-
Hahaha! Största utmaningen i spelet just nu = Hur man blir av med sina åldringar 
Hahaha!
Verkar inte gå att bli av med dem om man inte raderar/ominstallerar allt… Kul! Jag vill verkligen inte behöva göra det IGEN så jag väntar och hoppas på att en ny uppdatering ska komma väldigt snart och fixa alla problem. Men ärligt talat känns det som ett önsketänkande.
Man kan ta "testingcheatsenabled true" hålla i shift och klicka på brevlådan. Då kan du klicka på framkalla liemannen.
#13 Men kommer han ta gamlingen då eller??
Gamlingen i min nya familj dog igår, sen skulle självklart hunden rädda henne. När hon dör igen så kommer inte liemannen -_- Så j*vla irriterande :( Hunden skulle ju gå o dö i nån annans hus oxå :S Där står han bara, inget händer med honom :S
#13 För mig fungerar det tyvärr inte, Liemannen förblir försvunnen.
Jag har tur. För mig kommer alltid liemannen upp . Har det hänt er att hästarna har räddat er ?Det har händ mig iallafall. Sen så brukar mina enhörningar rädda andra också :D
#16 Hehe ja tur känns som ett väldigt bra ord i det här sammanhanget ;) =P
Jag har masser av fusk man kan använda :D
Jag har provat allt och inget fungerar, så jag är 99% säker på att detta är en spelrelaterad bugg som vi vanliga spelare inte kan fixa.