The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 3638 ggr
molllyr
0

Göra nya hästar

Kan man inte göra nya hästar eller ah, husdjur? Så man hamnar i skapa sim läget?

21Guns
0

Man kan gå till ändra stad och göra ett "nytt hushåll", då kan man göra nya djur. Vet dock inte om det måste vara en människo-sim med men den kan man ju bara flytta ut om man sätter ihop hushållen sen.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Feora
0

Du behöver inte göra någon människosim också så länge du tänker sätta husdjuret i ett redan befintligt hushåll =)

[Catteklina]
0

Det tråkiga är då, i alla fall på mitt spel, då så har man hästen som vuxen i 1 dag, sedan övergår den till åldring.
Vet dock inte hur det är i andraa spel om det är annorlunda där och bara jag som fått en tråkig bugg…

Malinolsn
0

TS, om du inte har något emot att fuska, så kan du skriva in fusket "testingcheatsenabled true", sen adoptera en häst, klicka shift + på hästen, då kommer det upp ett alternativ där det står "Ändra denna sim i skapa sim".
Då kommer du till skapande-rummet, och kan ändra hästen exakt hur du vill, ändra namn, ålder, utseende, kön, egenskaper osv! :)

[Catteklina]
0

#4 Ooo, perfekt! Ska testa det en gång istället. Men det blir inga buggar eller liknande lätt av det fusket?

Malinolsn
0

#5 Jag personligen har aldrig haft några problem med det fusket, brukar inte stänga av fusket heller, utan har det hela tiden när jag spelar.
Har läst att många rekommenderar att man stänger av fusket sedan man använt det klart, för annars kan det lätt uppstå buggar och liknande, men som sagt, jag har aldrig haft problem med detta :)
För att stänga av det skriver man in "_testingcheatsenabled false".

_Med detta fusket kan man ändra simmar och alla andra djur i skapande läget också :)

21Guns
0

#5 som #6 säger har inte jag heller haft porblem, använder det hela tiden när jag spelar och stänger aldrig av det heller.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[Catteklina]
0

#6 & #7 Tack så mycket till er båda!
Nu fick jag lite mer lust att spela igen, då det mest buggat för mig innan och inte kunnat göra nya djur i skapa sim-läge utan att dom blivit gamla dagen efter :))

Mvh,
Catarina

Feora
0

#3 Trist ju =( Jag försöker inte ens spela längre, tappade helt lusten efter att Liemannen försvann =/

[Catteklina]
0

#9 Jo, håller med. Jag har iheller inte spelat på länge. Slutade typ efter att jag fick börja om efter att haft samma familj sedan dom släppte Sims 3… Sen hängde det sig och liemannen kom aldrig + lite annat.

Så fick börja på en ny familj och där rann all lust ut bara när det började lagga där med så min "brandman" fick sparken för att han inte slutgjorde ett uppdrag som helt buggade sig (gick inte att göra något) + en massa annat :( Har aldrig hänt innan, så jätte konstigt :(

Hoppas på att det kommer en uppdatering snart som kan fixa alla buggar…

Mvh,
Catarina

SimsBrooke
0

#10 oj hur långt hade du kommit med den familjen??

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Catteklina]
0

Låångt :) Fastnar oftast för en familj och spelar alltid med dom, haha. Så det var några generastioner ^^

SimsBrooke
0

#12 oh hur lyckas du? jag blir skit trött på mina familjer om jag inte gör något speciellt med dem. Tröttnar oftast på mina familjer och vet inte varför =( Gör ju en serie och jag har REDAN tröttnat på familjen :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Feora
0

#12 Samma här, har alltid samma familj med massor med generationer. Längsta jag kommit var tio-tolv generationer innan jag fick göra det vanliga (gissa vadTungan ute)

Luisa
0

Thestingcheatsenabled true ska man vara väldigt försiktig med, jag har fått hur många buggar som helst av det bla: simmarna vill nt gå ut, simmarna kan inte använda möbler normalt typ sitter med stolryggen igenom magen osv och dessutom går de överdrivet segt och det laggar hela tiden så jag har typ slutat spela det nu :(