"The Sims 3 Launcher"
Ja, min "launcher" för sims 3 har slutat fungera?! vad gör jag då? Varje gång jag ska avsluta den eller ladda hem ett installerat innehåll så tar det typ 100 år för den att fatta.
När jag ska ladda hem en sak så tar det ungefär 10 minuter för den att reagera och börja installera det.
Sen när jag ska avsluta själva launcher'n så laggar den ihop helt sen står det "The sims 3 lancher har slutat fungera"
Hur kommer detta sig? Ska jag behöva installera om nåt eller vad kan man göra?

Ingen???
jag hade samma problem förut. gå in på start och sök på DCCache och där finns det en fil som heter missingdeps.idx. när du har gjort det så funkar spelet :)

Vad är det jag ska göra med filen då?

Ska jag radera den filen eller?
Jag har med samma problem, vad ska man göra med filen??
radera den. jag vet faktiskt inte riktigt vad den är bra för…
FUNKAR INTE!
Inte för mig heller…
det funkade för mig :/
Det kommer upp så för mig med, men det är bara när jag stänger spelet, så jag brukar bara kryssa det varje gång,. Allt annat funkar bra.
War, war never changes.
har samma problem, ska jag leta reda på den där filen och radera den eller vad ska man göra med den? :/
jaha, radera den. haha läste inte alla inlägg innan jag postade :P sorry
okej, har raderat den där filen men de funkar fortfarande inte? får inte igång spelet nu ju :(
Har samma problem…
jag kommer inte in i spelet haha :( kul!

Har ni testat att uppdatera Launchern? Det brukar vara ganska noga att hålla den uppdaterad till sista versionen. Fast så fort det ska göras så kommer det ioförsig upp en ruta som frågar om man vill genomföra uppdateringen. Så jag tror nog inte det är där felet ligger. Men att kolla upp den saken lite extra skadar ju inte (:
Ett tips (vet dock inte om det funkar) är att googla runt lite. Man kanske kan ladda hem själva Launchern igen? I värsta fall får man väl avinstallera hela spelet. Men det är ju inte precis en lösning, utan mer som en utväg. Och det är ju inte alltid så kul att förlora allt man har spelat c;
Lycka till allihopa!
Mvh Sunbeat
Jag får också upp en sån ruta, både när jag startar och avslutar spelet, men jag kryssar bara ner den så fungerar allt.
Vet inte om jag skulle våga mig på att radera en fil som jag inte vet vad den används för.
jag ominstallerade hela spelet och nu funkar det som det ska igen :P
Hjälp! Har köpt en dator som endast har spelats ts3 på, inget internet och inget annat lull…
Nu när jag startar spelet står det "The sims 3 launcher har slutat fungera. Det kan ta några minuter innan vi hittar felet. Men spelet startar och fungerar normalt ändå. Ja, förutom att det hakat upp sig en gång sedan dess. Detta vart när jag installerade nattliv.
den knasar för mig med:/
jag avinstallerade mitt spel igår och installerade om det, men jag kommer inte ens in där det står välkommen, nerladdningar osv :S snälla hjälp mig, tror att jag ska få husdjur idag så jag vill gärna kunna installera det :(