Datorn dör, snälla hjälp mig!
Hej!
Min dator dör när jag ska spela The Sims 3 Husdjur.
Spelet fungerar till en början men så helt plötsligt utan förvarning bara dör datorn (Hinner dock som längst till när man ska göra ett hushåll). Spelet hakar inte upp sig utan den bara blir svart och dör helt plötsligt.
Jag har försökt att få hjälp i gamla inlägg men har inte hittat något bra svar där, därför skriver jag ett eget inlägg och hoppas att någon kan hjälpa mig!
Jag har en Acer Aspire 5738G och har 4 GB ramminne och 500 GB hårddisk. Jag har inte använt mycket minne, så det ska inte vara det som är problemet.
Jag har kylplatta (vissa föreslog överhettning) så det är heller inte problemet.
Finns det någon som kan hjälpa mig?!
TACK PÅ FÖRHAND!
Men kolla att din dator har det som krävs för the sims, det står på förpackningen och du borde kunna hitta informationen på "den här datorn" om jag inte har fel.
Annars har jag ingen aning om vad som kan vara felet. :/
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Har du känt under datorn? Den kan ju bli överhättad fastän man har kylplatta.
What doesn't kill you makes you stronger.
Kan vara så att din dator helt enkelt inte är kraftig nog. Eller att dne överhettas. Känn under om den blir varm nästa gång du startar sims. Det brukar bli varmt i det vänstra högsta hörnet precis under skärmen. Om det blir varmt, köp en extra fläkt.
Det finns inget VI kan göra, din dator klarar nog inte av Sims.